Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kuollut käynnistyspoljin

Aloittaja Irkku, 23.09.07 - klo:11:31

« edellinen - seuraava »

Irkku

Eilen ajattelin fiksuna että olisi syytä opetella se poljinkäynnistys viimein kun nämä kylmemmät ilmat alkavat tulla. Luin manuaalista ohjeita ja eikun polkemaan :) Ekalla hiukan pyörähti moottori ja sitten muut polkaisut tyystin olemattomia ja tuntuivatkin ihan kuolleilta siis ei edes oikein mitään vastusta. Minä ajattelin että tämä on nyt vaan blondille liian tekninen juttu ja ajattelin että antaa olla mies saa valistaa minua. Hän kokeili ja totesi heti että ei tule mitään, se tosiaan on kuollut se poljin. Onkohan tämä yleinenkin vika tai vaiva näissä? Taidan ajella hiukan mopoon lisää kilsoja ja viedä sen ekaan huoltoon ja saavat tuonkin sitten korjata, onhan se syytä olla kunnossa kylmien päivien varalta.

Baotian

Variaattorin kopan avaamalla näkee ongelman syyn. Kyllä omastani ainakin kämmähti käynnistyspoljin valmistusvian seurauksena.

Kenzy

Jep, ei tuo käynnistyspoljin kiinalaisissa aivan huipputekoa ole. Sielä ei välttämättä ole hammastukset kohdillaan, mikäli tarkoitat sanalla "kuollut" sitä, ettei kone pyöri ollenkaan polkimen kautta.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Irkku

Jep, sitä tarkoitan, että tosiaan itse ajattelin ensin että kuinka tämä on niin tunnoton ja kevyt. Mies sanoi heti että tosiaan ei pyöritä konetta ollenkaan eikä ota vastaan yhtään. Eli on tosiaan ihan kuollut :)

Kenzy

Jos miehelläsi pysyy räikkä kädessä, ei tuo ole homma eikä mikään pistää kuntoon, ellei osat ole risat. Itselläni pari kertaa epähuomiossa mennyt käynnistyspolkimen hammastus vastahammastuksen yli, jolloin se ei konetta pyöritä... eiköhän tuo ole mahdollista kiinalaisellekin asentajalle.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

fillaripongari

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 23.09.07 - klo:20:20
Jos miehelläsi pysyy räikkä kädessä, ei tuo ole homma eikä mikään pistää kuntoon, ellei osat ole risat. Itselläni pari kertaa epähuomiossa mennyt käynnistyspolkimen hammastus vastahammastuksen yli, jolloin se ei konetta pyöritä... eiköhän tuo ole mahdollista kiinalaisellekin asentajalle.
Ei kannata mennä koppaa availemaan takuu aikana, voivat vielä väittää vaikka mitä.

Kenzy

Eivät pysty mitenkään todentamaan, että onko koppa avattu vaiko ei. Itselläni ei ainakaan variaattorikopan sisällön valmistusvirheistä johtuviin takuuvelvollisuuksiin vaikuttanut mitenkään se, että avoimesti kerroin puhelimessa itse avanneeni paikat ja todennut niiden pettäneen. Osat ovat matkalla, myyjän piikkiin tietenkin. Jos rupeavat kinaamaan, voi risat osat lähettää/toimittaa muuten myyjälle, joka voi sitten todentaa niiden olevan valmistusvirheelliset (väärät hammastukset, pettäneet hitsaukset, irralliset osat jne).
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Irkku

No me totesimme että ajelen nyt hiukan lisää kilsoja että tulee se eka huolto kohta ja saavat sitten samalla katsoa tuon ongelman.
Toivottavasti ei juuttuisi sinne pitkäksi aikaa sitten  :-\

Baotian

ei kannata ajella ennen kuin ongelman syy on tarkistettu- ettei tule lisää vahinkoa....

Irkku

En usko että vaikuttaa laitteen muuhun toimintaan. Empä olisi tuosta viasta yhtään edes tietoinen jos en olisi sitä alkanut kokeilemaan lauantaina. On siis ollut melkovarmasti alun alkaenin kun siihen ei ole pidelty sitä ennen. Sähkökäynnistyksessä ei ole mitään ongelmia.
Kyllä minä meinaan ajella sillä vielä mutamia kymmeniä kilometrejä jonka jälkeen saavat sen huolltaa ja korjata samalla.

fillaripongari

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 23.09.07 - klo:22:07
Eivät pysty mitenkään todentamaan, että onko koppa avattu vaiko ei. Itselläni ei ainakaan variaattorikopan sisällön valmistusvirheistä johtuviin takuuvelvollisuuksiin vaikuttanut mitenkään se, että avoimesti kerroin puhelimessa itse avanneeni paikat ja todennut niiden pettäneen. Osat ovat matkalla, myyjän piikkiin tietenkin. Jos rupeavat kinaamaan, voi risat osat lähettää/toimittaa muuten myyjälle, joka voi sitten todentaa niiden olevan valmistusvirheelliset (väärät hammastukset, pettäneet hitsaukset, irralliset osat jne).
Niin no tarkoitinkin tietysti sellaista tapausta, jossa myyjä tietää varmasti että takuuaikana muu kuin valtuutettu huolto on koneen avannut, eihän se tietysti siinä tapauksessa jos ei tiedä...höh ;D

Irkku

Soitin huoltoon ja kerroin ongelmasta ja sen että 350km on mittarissa ja huoltosetä lupasi ottaa skootterini heti ensi viikon maanantaina ensihuoltoon ja käynnistyspolkimen katsaukseen. Antoi luvan ajella sillä siihen asti  :)

Samppa

Hyvä! Onpahan ainakin huoltoa informoitu ajoissa asiasta ja myös nopeasti sait tuon huoltoajan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Irkku

Eilen sain sitten moponi kotiin huollosta ja mukana oli kuitti josta selvisi mitä on tehty ja mitä öljyjä laitettu ja määrät.   Hyvä juttu tuollainen selventävä kuitti. Venttiilivälyssäädöt myös tehty.

Sitten tämä käynnistyspoljin juttu. Mies kun sitä kerran oli hakemassa ja kysyi sitten siitä polkimesta niin ei tietenkään ollut se henkilö luovuttamassa mopoa joka on huollon tehnyt ja ainoastaan oli kommentti että mitään vikaa ei siinä ole.!! No mies oli kokeillut sitä siinä pihassa ja oli saanut sen käyntiin. Kotona kun sitä näytti minulle, ei taaskaan käynnistynyt millään. Eli onkohan meidän talossa nyt kaksi blondia  ;D
Minä tietysti kiukuttelin että ne on sen vaan just tolleen virittänyt et kerran se toimii jos asiakas haluaa siellä sitä kokeilla  ::)

Pitääpä tähän asiaan hiukan perehtyä paremmin, että mikä tässä nyt sitten on!

Kenzy

Itse en malttaisi olla avaamatta variaattorinkoppaa ja ottamatta vaikka digikuvaa siitä, ja laittamalla sen nettiin meidän ihmeteltäväksi. Ei kannata joutua kusetettavaksi, vaikka edullinen mopo onkin kyseessä :)
Baotian BT49QT-12 vm. '07