Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua super 8

Aloittaja pappavm64, 10.07.07 - klo:09:59

« edellinen - seuraava »

pappavm64

Kyl on laimeaa keskustelu kymcoista. Miten olette saaneet kulkemaan super8. Itselläni 700km ajettu. Sais hieman reippaammin kulkea. Onko kellään hyviä neuvoja.

newstb

en ole tuohon kymcoon vielä tutustunut.mutta luultavasti liukuholkki on rajoitettu vienellä prikalla/sormuksella?

tm

Pojan uusi Super8 kulkee n.45km/h. Sisäänajon jälkeen tarttis varmaan tehdä sille jotain.
Onko sen liukuholkin poistaminen helppo homma? 8)

mopoilija

Ei sitä poisteta vaan vaihdetaan.Lue suomi 24 sivuilta''Miten virkistyisi'' otsikon alta,siellä
neuvottiin minuakin miten homma hoituu.Nyt kulkee reilu 50km/h

mopoilija

Mulla on 2700km ajettu ilman vikoja

nelitahti

niin,aikanaan mietinkin onko kymcolaisia palstalla ollenkaan  ;D
mutta näkyy meitä olevan.
itellä on agility ja hyvä peli on ollut  :)
Ã,,kkiäkös tässä kauan menee kun mopolla ajelen...

Make

Nyt on super8:ssa 300km takana ja hyvin on matka taittunut pienten, heti ilmenneiden valo-ongelmien jälkeen.

Tänään availin katteita ja tutustuin kaasuttimeen, kun ajattelin vähän lisätä polttoaineensyöttöä. Neulaa ei näköjään pysy säätelemään, vaan ilmeisesti tilalle on vaihdettava uusi, mikäli "korkeutta" haluaa muuttaa. Helpoimmalla / parempi tapa taitaa kuitenkin olla vaihtaa isompi suutin. Seosruuvi oli ainakin neljä kierrosta auki tehtaan jäljiltä ja käänsi sitä pari kierrosta kiinnipäin. Nyt kylmänä ei tarvi käyttää paikoillaan niin pitkään, vaan matkaan voi lähteä lähes heti. Aikaisemminhan konetta joutui käyttää useamman minuutin, ennen kuin pääsi liikkeelle.

Onko kellään kokemusta minkä kokoinen suutin toimii parhaiten ? Vakio lienee numero 80 (?)

Koska ensihuolto lähestyy ja ajattelin tiettää sen oikein huoltoliikkeessä pyydän heitä samalla laittamaan variaattoriin sen rajoittamattoman holkin ja kevyemmät rullat. Nettitutkailun jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että 6.5g olisi sopiva rullapaino tälläisen vajaan 100kg (huom ! nykyisin jo vajaa) painoisen kuskin alla. Vakio rullapaino ilmeiseti on 8.5g.

Yhteenvetona voisin sanoa kyseisen matkan superilla kulkeneena, että ihan ok laite. Penkki on muotoilu minun mittaiselle kuskille vähän huonosti. Istun juuri siinä kohdalla penkkiä, jossa on suurin kaltevuusero, eli matkan aikana tuppaa persaus luisumaan eteenpäin. Kyseinen hyppy tai kaltevuusero on juuri siinä etu ja takamatkustajan välissä. Aika kesy skootteri todellakin on, verrattuna edelliseen keewayhin. Jotain siis tarttee tehdä ja ajattelin tuon suuttimen, rullien ja mahdollisesti holkin ja ilmanputsarin tukosten poistamisen auttavan asiaa juuri sopivasti.

Mittailin tänään myös nopeusmittarin tarkuutta, seuraavin tuloksin:

Mittari / Todellinen
10 / 10
20 / 18
30 / 26
40 / 35
50 / 42
Max nopeus 47.4km/h

Make

Laitampa jälleen väliaikatietoja super8:sin kanssa elämisestä. Tänään huomasin töistä lähtiessä, että takavanteessa on jotain mustaa nestettä, tosin vain muutama tippa. Tarkempi tutkiskelu osoitti, että perä vuotaa öljyä ja olihan se koko perämurikka alta märkä. Noin äkkiseltään näyttäisi, että öljyä valuu takajarrukammenakselin juuresta, mutta jotain on nyt stefa ilmeisesti rikki tms, koska ns "mutterin välistä" öljyä ei valu. Täytynee siis ottaa taas huoltoon yhteyttä....

Olen jo jonkun aikaa ihmetellyt takajarrujen heikkoutta. Ilmeisesti öljyä on hiljalleen valunut jarrupalojen päälle ja siksi takajarru ei oikein pure.

Kilometrejä on takana noin 400km

Että sellaista tällä kertaa.

Samppa

Selvitäppäs tarkemmin tuo vuotokohta ja infoa myös tänne. Ettei vuoda ainoastaan peräöljyn poistotulpan juuresta (siinä on tiiviste).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Make

Jep. Nyt tutkailin asiaa tarkemmin ja poistopropusta ei vuoda. Öljy tulee samasta reiästä, mistä jarrukampi menee "perän säsään", eli takajarrut ei vingahtele :) Mopo on nyt seissyt paikoillaan vuorokauden ja yksi tippa näytti tulleen, joten mistään suuresta vuodosta ei ole kyse, mutta kyllähän se kuntoon pitää laittaa.

Huomenna siis soitto huoltoon ja samalla ajattelin kysäistä, josko laittaisivat vähän kevyempää rullaa jne. Voishan nuo itsekin vaihtaa, mutta tuskin tuo nyt paljon maksaa liikkeessäkään. Samoin ajattelin tiettää 500km huollon samalla kertaa, vaikka kilometrejä ei olekkaan kuin nelisensataa.

Tiettävästi kevyempien rullien ja "nopeamman" variholklin vaihto ei vaikuta takuuseen. Ainakin sellaisen kuvan sain, kun juttelin myyjän kanssa. Tiedä sitten mikä on todellisuus, kun asia on ajankohtainen.

Samppa

Muista sitten huollossa vaatia, että vaihtavat sinne uudet takajarrupalat eivätkä ainoastaan puhdista vanhoja.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Super8

Terve :)
Liityimpä tällaiselle foorumille kun itselläni on Kymco Super8 -08 ja varmasti jotain kysyttävää/vastattavaa tulee jossain vaiheessa esille.
Hyviä kilometrejä kaikille Kymcisteille!
Stadi-56

Super8

Lainaus käyttäjältä: Make - 15.05.08 - klo:19:02
Jep. Nyt tutkailin asiaa tarkemmin ja poistopropusta ei vuoda. Öljy tulee samasta reiästä, mistä jarrukampi menee "perän säsään", eli takajarrut ei vingahtele :) Mopo on nyt seissyt paikoillaan vuorokauden ja yksi tippa näytti tulleen, joten mistään suuresta vuodosta ei ole kyse, mutta kyllähän se kuntoon pitää laittaa.

Huomenna siis soitto huoltoon ja samalla ajattelin kysäistä, josko laittaisivat vähän kevyempää rullaa jne. Voishan nuo itsekin vaihtaa, mutta tuskin tuo nyt paljon maksaa liikkeessäkään. Samoin ajattelin tiettää 500km huollon samalla kertaa, vaikka kilometrejä ei olekkaan kuin nelisensataa.

Tiettävästi kevyempien rullien ja "nopeamman" variholklin vaihto ei vaikuta takuuseen. Ainakin sellaisen kuvan sain, kun juttelin myyjän kanssa. Tiedä sitten mikä on todellisuus, kun asia on ajankohtainen.
Morjens ;) Tänään vaihdettiin Super8:iin (aj.650km) rajoittamaton holkki maahantuojan valtuuttamassa huoltoliikkeessä,samassa josta ostin kasin.
Ei vaikuta takuuseen,on maahantuojan (Masco) ja myyjäliikkeen kanta asiaan.
Aikaisemmin meni mittarin mukaan 50-52km/h ja nyt 62-64km/h.
Melko hyvä lisäys! Siitä huolimatta kone kiertää abaut saman kuin ennenkin eli kulutus laskee.
Noista rullista en tiedä mutta kerro ihmeessä kun tiedät lisää :)
Stadi-56

Super8

Lainaus käyttäjältä: pappavm64 - 10.07.07 - klo:09:59
Kyl on laimeaa keskustelu kymcoista. Miten olette saaneet kulkemaan super8. Itselläni 700km ajettu. Sais hieman reippaammin kulkea. Onko kellään hyviä neuvoja.
Laimeaa tuntuu olevan.
Tuohon kulkuun löytyy hyvä neuvo eli lukaiseppa edellinen viestini  ;)
Stadi-56

Super8

Lainaus käyttäjältä: Super8 - 06.06.08 - klo:17:19
Lainaus käyttäjältä: pappavm64 - 10.07.07 - klo:09:59
Kyl on laimeaa keskustelu kymcoista. Miten olette saaneet kulkemaan super8. Itselläni 700km ajettu. Sais hieman reippaammin kulkea. Onko kellään hyviä neuvoja.
Laimeaa tuntuu olevan.
Tuohon kulkuun löytyy hyvä neuvo eli lukaiseppa edellinen viestini  ;)



PS. Laitan tähän linkin josta löytyy kuvia meidän kasista.
Hyvää kesänjatkoa!
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2959p+teiska-super-8.html
Stadi-56