Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Toimiiko vaiko ei?

Aloittaja Eki, 21.08.19 - klo:08:25

« edellinen - seuraava »

Eki

#45
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 22.08.19 - klo:20:28
Mutta. alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, kehoittaisin harkitsemaan sopivaa teharia.
Esim. mulla oleva Technigas next-R putki antaa huipputehot n. 8000-8500 kierroksella.
Yli 9500 ei enää potkua löydy.
Yleisesti kehuttu putki ns. vakiopytyille.
Siitä sitten prikoilla säätämään.
Tuosta voi olla apuja: https://www.tuningmatters.com/reviews/exhausts/scooter-tuning-exhaust-test/
Minulla ei auta kun mopossa ei ole cdi boxissa kierrosrajoitinta, oli tehari ja kulki sekä kiersi liki 11500rms, ei auttanut variaattorissa leveämmät prikat, kierroksilla menee nytkin yli sallittujen, mitkä haluaisin pitää traficommin moporajan alapuolella, elikä alle 65kmh, muuten ei lasketa tietenkään mopoksi ja sanktiot ovat tuntuvat. Oli tästä myös hiljan ruiskumalli, siinä oli kierrosrajoitin ihan cdi boxissa ja rajoitti hivenen päälle 9000rms, pysty prikoilla säätelemään.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#46
Hei,

Gileran alkuperäisessä CDI yksikössä on kierrostenrajoitin. Tällaisen saat tilattua lähimmältä jälleenmyyjältä.
Hyvinkäältä löytyy mm. MP-Racing Oy sekä Hyvinkään Konetalo Oy, jotka voivat teille tällaisen toimittaa.
Suosittelen ilmoittamaan tilausvaiheessa ajoneuvon valmistenumeron, jotta ajoneuvoon tulee tilattua juuri oikea tuote.


Ystävällisin terveisin / Best regards
Teemu Hyppönen

Piaggio Group   |   Zero Motorcycles
Varaosa- ja lisävarustevastaava / Spare parts and accessories product manager
Oy Brandt Ab
Tuupakantie 7B, 01740 Vantaa - Finland

www.brandt.fi





Eilen pistin kyselyn Brand:lle että miksi mopomallistani puuttuu ns kiinteä cdi boxiin sijoitettu kierrosrajoitin, vastaus on yllä. Minulle moni taho ilmoitti ettei tässä Gilera Runner sp 50 mallissa ole lainkaan rajoittavaa CDI:tä? Olen myös tarkistanut skootterini cdi boxin eikä siinä näy mitään viitteitä että edellinen omistaja olisi jotenkin ohittanut kyseisen rajoittimen, jos on sitten ostanut rajoittamattoman, kun niitä mainostavat kaikkialla? Ostaisin jostain muualta kuin tästä maahantuojan puotista kun vaan tietäisin mistä saa rajoitetun, syy muualta ostoon on se, että mallin edustajan varaosat ovat minun tuloillani järkyttävän hintaisia. Pitää käydä Hyvinkään konetalossa, nekin tietysti välittävät Brandin kautta?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

#47
Niin.. on kahta lajia kierrostenrajoittimia, toinen on se minkä moottorinvalmistaja suunnittelee ja asentaa suojellakseen moottoria ylikierroksilta (usein 4T koneissa), toinen taas laitetaan EU mopo direktiivin vaatimusten täyttämiseksi eli maksimi nopeuden rajoittamiseksi.  Ota selvää mistä kukakin puhuu ja mitä rajoitinta tarkoittavat niin ei tule turhaa ostosta.

Edit: selvennykseksi vielä että eihän siellä cdi:n rakennettuna ole luultavasti kuin se yksi rajoitin mutta sen olemassaolon  syitä on kaksi erilaista ja niihin liittyen max rpm asetukset ovat erilaiset rajoittimen toiminnan tarkoituksesta riippuen.

Ja mikäli ilmoittavat että se on nimenomaan nopeudenrajoitin niin mieti tarkkaan ennen tilaamista haluatko rajoittaa skodusi nopeuden esim 50 km/t tms, saattaa nimittäin olla että he eivät osaa sanoa etukäteen tarkasti minkä nopeuden  ko cdi:n rajoitin sallii..
Mielestäni palaat takaisin lähtöruutuun mikäli skodun nopeus rajoittuu vaikka siihen 50 km/t..    kaikki tiedonhaku, postaaminen ja skodun tuunaaminen ym puuhastelu mitä olet tehnyt.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

viisnelonen

Eki.. sun allekirjoituksessa on ihan kelpo ohje.. mikä sopii moneen hommaan.   :D :D
Kivoja kilometrejä sulle !
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

#49
Löydetty ja ostettu, saa rahat takaisin jos ei käy: CDI-boxi Piaggio Gilera 50 2T 9.000 rpm/min    msai20052 1   37,94 €  Samaan syssyyn Brand vastasi kun lähetin valmistenumeron: Vaikuttaisi siltä, että tässä on rajoittamaton CDI yksikkö.
CDI yksikön suositushinta on 55,35€ ja sellaisia löytyy Suomesta.
Kysytty kumpaa Brand myy: Rajoittava. Me myymme ainoastaan alkuperäisosia ja silloin kyseessä on rajoitettu CDI yksikkö.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 23.08.19 - klo:10:47
Eki.. sun allekirjoituksessa on ihan kelpo ohje.. mikä sopii moneen hommaan.   :D :D
Kivoja kilometrejä sulle !
Kiitokset. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Minä puolestani, pyydän anteeksi ekiltä ja muiltakin lukijoilta, jos olen loukannut.
Minun tapani julkituoda  mielipiteeni on melko kulmikas, tarkoitukseni ei ole loukata,
vaan julkituoda asiani, tavalla joka saa vastapuolenkin ajattelemaan, asiaa itsekin.
Missään tapauksessa en usko olevani, ilkeä.

Lainaus seitkyt luvun tekniikan maailmasta, silloin kirjoitettiin kirjeillä
kysymyksiä, mopoista,
juha ja jussi juurikkalalle.
"purkasin moponi, nyt en osaa koota sitä, mitä tekisin"
j.juurikkala "mitäs purkasit"
Tuo oli mielestäni ilkeää  ;D

Tuonmoinen on mun luontoni, eikä taida ehtiä muuttua mun eläessä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.08.19 - klo:14:08
Minä puolestani, pyydän anteeksi ekiltä ja muiltakin lukijoilta, jos olen loukannut.

Lainaus seitkyt luvun tekniikan maailmasta, silloin kirjoitettiin kirjeillä
kysymyksiä, mopoista,
juha ja jussi juurikkalalle.
"purkasin moponi, nyt en osaa koota sitä, mitä tekisin"
j.juurikkala "mitäs purkasit"
Tuo oli mielestäni ilkeää  ;D

Tuonmoinen on mun luontoni, eikä taida ehtiä muuttua mun eläessä.
:)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Sillikai

Päättäiväisyyttä se vaatii, säästäminen. Nelisen vuotta itsellä. Ensi viikolla A-kortin inssi ja sitten toivon mukaan kortti hallussa. Piaggio Beverlyä olen suunnitellut. Säästin siis rahat korttiin ja laitteeseen. Moposkootteri jää odottamaan tyttären mopokorttia.

Sillikai

Mites Eki jos laittaisit variaattoriin sopivan prikan ja rajoitat kulkua sillä?

Eki

#55
Lainaus käyttäjältä: Sillikai - 23.08.19 - klo:21:20
Päättäiväisyyttä se vaatii, säästäminen. Nelisen vuotta itsellä. Ensi viikolla A-kortin inssi ja sitten toivon mukaan kortti hallussa. Piaggio Beverlyä olen suunnitellut. Säästin siis rahat korttiin ja laitteeseen. Moposkootteri jää odottamaan tyttären mopokorttia.
Varmaankin vaatii, en jaksaisi ruveta esittämään enää syitä 100 vuotiaan ukon kortittomuuteen, olen puinut niitä täällä jo ihan tarpeeksi (en tarvitse mitään muuta ajopeliä kuin toimivan skootterin, siis mopo sellaisen)! :P 
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#56
Lainaus käyttäjältä: Sillikai - 23.08.19 - klo:21:23
Mites Eki jos laittaisit variaattoriin sopivan prikan ja rajoitat kulkua sillä?
Et ole ilmeisesti seurannut keskustelua aiheesta: minkään levyinen prikka ei auta mopoa kulkemaan järjellistä vauhtia, kun moposta puuttuu cdi boxista kierrosrajoitin, semmoinen nyt löytyi ja tilattu jolloin prikoilla säätäminen on hyvin yksinkertainen toimenpide. Jos kone kiertää yli 12000 kierrosta, ei siinä auta prikat hillitsemään nopeutta edes 60kmh. Tilattu cdi rajoittaa 9000 kierrokseen, joten sitten kaikki onnistuu kyllä. MIELUUSTI EI AIHEESTA ENÄÄ, ON PUITU JO RIITTÄMIIN. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#57
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 21.08.19 - klo:18:38
Ei mopoa saa muutella millään tavalla. Se on tietynlaiseksi typpihyväksytty, eikä muutoksiin voi poliisikaan antaa lupaa. Myös vakuutusyhtiöllä olla sanansa sanottavana, jos säädetyllä mopolla joutuu onnettomuuteen.
Partaselle, poliisi ei puutu 60kmh nopeuteen, se on moottoripyöräpoliisien täyttä faktaa mikäli kaikki muu on mopoissa kunnossa: vilkut, valot, peilit, kilpi näkyvillä jne. Vakuutusyhtiöillä on ensisijainen voiton tavoittelu, sen näkee pelkästään jo vaikkapa mopojenkin liikkennevakuutuksista, erot vakuutusyhtiöiden kesken huomattavia, itselle halvin 213 euron vuosimaksulla pohjola, muut pyörii 260+ euron puolella, hintaan vaikuttaa kuulemma jo pelkkä merki ja mopon mallikin (näin minulle sanottiin, esim pop vakuutuksessa Tgb Bulletin ja Gilera Runnerin hintaero on n.50,00€ Tgb:n eduksi).
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

#58
Tuohon juupas-eipäs otteluun. Mopomiehen status on se mikä on. Harmeja välttää muutamalla käyttäymistavalla:
- "anteeksi että olen olemassa!" yleisilme päällä
- Kaikki mopon vermeet kunnossa
- Väistää aina autoja etenkin maantiellä
- Kaupoilla parkkeeraa parkkiksen takakulmaan tai nurkan taakse
- Ei mene kypärän kanssa kauppaan. Voidaan epäillä siihen kätkevän kaljaa
- Jos tahtari haisee vaatteissa niin pitää hajurakoa
- Huoltikan baarit on audi - tojota miesten mittelöpaikka ja mopomies ei sovi sinne
- Porukka-ajo on harminkeräämishommaa
- Kaikella tuolla on pitkät lonkerot ohjailla poliisia jos tarve niin vaatii

15 v ja tuore kortti taskussa odotukset on eri ja into kova, mutta kyllä se siperia opettaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Mahtaako suomella olla noissa moponopeus asioissa, itsenäistä päätäntävaltaa, koska €U.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)