Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Super 8 4t modauksia

Aloittaja jwalk, 03.03.18 - klo:07:41

« edellinen - seuraava »

andy the man

Uusi tuttavuus minullekkin tuo 8.
Kiinnostuin kun on isommat rattaat ja hieman pidempi akseliväli, ajettavuus tuntuu olevan parempi kuin nykyisessä solivieterissä.

Samoiltahan nuo hilppeet tuola näyttää ja tuntuu.
Harmi kun en hoksannut mitata tuota kampuran ja perän akseleiden väliä, täytynee tarkastaa kun 737 remmi saapuu. Jokin pieni ero siellä on jossain...
Kytkin siellä ainakin luisti, sekin tulossa.
Huomioni kiinnittyi tähän remmi asiaan eka koeajoilla, kun se oli sellaista hirmu 2t vingutusta että sai vauhtia kelattua.
Kylläpä tuo tuosta selviää kun osat saapuu, täytynee tutkia tarkemmin.
Vaihtelevalla menestyksellä jo useita tuhansia kilometrejä...
SFR ajossa, Super8 työn alla...

MORPA

Kyllähän kasi on hyvä ajaa, tuntuu tosi vakaalta. Kaverilla on kasi ja sitä vähän kokeillu joskus. Agilityyn verrattuna jopa tuntuu jotenkin jäykältä, eli tuntuu ettei se kääntyis mihkään, tottumiskysymys tietty kun kyllähän se taittuu mutkiin ihan hyvin. Mut tutki ja mittaile, mut oma käsitys on että sama vari siellä on.

Mascon varaosanumeroita voisi kans vertailla, mut mä en ainakaan nyt jaksa enkä viitsi :)
Liikennesika.

jwalk

kasiin käy ihan samat varin osat, kuin perus baotiaaneihin. Holkkihan noissa on rajoitettu. Perus kinkin holkki vaan tilalle.
Vakaa ja tukevahan tuo on ajaa. jousitus kevyelle kuskille ehkä hieman liiankin jäykkä.
Satulan muotoilu ei ole ihan paras mahdollinen mun kropalle, mutta tottuu siihen.

MORPA

Käyhän siihen ne peruskinkin osat ja ainakin jotenkin toimivatkin, mut nythän haetaan vissiin ihan optimisäätöjä. Kymcon variaattori on ilmeisesti vähän paremmin toimiva kuin kinkin, joten ei kinkin osia kiinni :P

Joo se satula on jotenkin sellainen, että siinä luisuu eteenpäin ja tulee kuulema istumalihas kipeäksi, agility on tässä mielessä parempi, mutta se agin jalkatila sit taas on jokseenkin liian lyhyt. Ite olen ajatellut nostaa agin penkkiä pari senttiä korkeemmalla, niin josko paranis edes vähän.
Liikennesika.

andy the man

Noniin...
Piinallisen pitkän postin odottelun jälkeen sain remmin paikoilleen, nyt se tuntisi olevan oikean mittainen ja asettui nätisti sinne lautasten ulkokehälle.
Liikkeelle lähtö parani ja tuntui muutenkin toimivan jouhevasti, täytyy vielä tarkastaa tussimerkinnät lautasista.
Kävin ajamassa sellaisen vajaan 40 km. lenkin kaupassa, aivan kivuttomasti ei reissu kyllä mennyt. Jokin johto tai liitin murtunui / vioittui sytyksessä, pieni täräys ja skootterin asennnon muutos aiheutti sytytyksen pätkimistä. Täytynee illalla perehtyä.
Tuo on aika kivan tuntoinen vekotin ajaa, aika kursailematon ja moottoripyörämäisen tasainen kyyti, ainakin kun vertaa tuohon solivieteriin.
Ei tärise ja pärise, eikä jokaista pientä railoa asfaltissa tarvitse kiertää...
Perän välitys on aika lyhyt, mittarin mukaan 45kmh. kivasti cvt:llä ja tästä yli sitten kierrokset nousee. Täytyy mitata tuo todellinen nopeus gps:llä jahka saan tuon käynnin kuntoon, ei oikein pysty vertaamaan ajotuntuman perusteella kun on aivan erilainen ajaa... Pikkusen kun sais pidemmän...
Tuulilasi tuohonkin pitää laittaa, se kun vain on niin mukava...  ;D
Vaihtelevalla menestyksellä jo useita tuhansia kilometrejä...
SFR ajossa, Super8 työn alla...

joni_k

kunha tossa ehdin puran ton oman agilityn niin voin todeta ettei kymcossa oo yhtään sen laadukkaampia noi variosat mitä muissakaan kinukeissa.. ;D

MORPA

Voi olla että olet hyvinkin oikeassa noiden osien laadusta, mutta ei Kymcot syö hihnoja samaan tahtiin kuin peruskinkit. Voihan se olla että Kymcossa on asetettu jotain vaatimuksia lohkojen valun suoruudelle ja muidenkin osien on oltava jotakuinkin linjassa toisiinsa. Geneerinen kiinaskode nyt vaan on mitä on, voi olla hyväkin, mutta laatu vaihtelee...myyntinimi ja valmistaja myös ;D

Kymco nyt kuitenkin myy omalla nimellään noita kapistuksia, ja ilmeisesti on jotenkin onnistunutkin tuossa toiminnassaan. Valmistajalla on myös omaa tuotantoa, joten ei ole aivan pelkkä suunnittelutoimisto. On kai jotain BMW:n moottoreitakin joskus tehnyt alihankintana. On muuten Taiwanilainen firma, mutta kuuluuko Taiwan Kiinaan? Asiasta on eriäviä mielipiteitäkin esitetty ;D

Taiwan on muuten niin edistyksellinen maa, toisin kuin Suomi, että siellä ei saa syödä koiria eikä kissoja :P
Liikennesika.

jwalk

Kyllä itse olen huomannut, muutaman esimerkin perusteella Taiwanilaisten olevan laadullisesti monta pykälää korkeammalla. Kokemukset siis Kymcosta ja SYMistä, sekä parista Baotiaanista ja Helkamasta(Huatian).
nooh, Helkamassa oli sentään jonkinverran yritystä, varsin käyttökelpoinen. Voisin ostaa toistekin.
Kuten olen jo maininnut, niin tuo GY6 moottori on itseasiassa varsin kelpo moottori. Maineen pilannut kiinalaisten kehnot materiaalit ja laaduntarkkailu.

joni_k

niin tarkemmin kun ajattelee niin kaikki muut osat sen moottorin ympäriltähän näissä happanee. itse moottori kestää kyllä sen mitä merkkimoottoritkin.

andy the man

No tulpanhattuhan siellä vikoi, halki oli eikä pysynyt paikoillaan, nyt taas käy ja kukkuu. Tulppakin oli vaaleahko joten 92 suutin paikoilleen, nyt ei tuntunut " kuollutta aluetta " tai booausta kaasun loppupäässä. Hienosti tuntuu toimivan nyt.  :) hidas vain...



Vaihtelevalla menestyksellä jo useita tuhansia kilometrejä...
SFR ajossa, Super8 työn alla...

MORPA

Kyllä sen pitäis rajoittamattomana sen 65km/h tasasella ottaa, alamäessä vähän enemmän, mopohan se vaan on vaikka viritetty sellainen. Onko se 65km/h sitten hidas vaiko ei, sitä en osaa sanoa ;) Tuolta yleiseltä gy6-puoleltahan sitä viritysvinkkiä löytyy, eli kierroksia lisää, mutta kun ei niitäkään voi loputtomiin lisätä ??? Pidempiä perävälejäkään kun ei tuohon taida ihan helposti saada :-[

Superkasia on myös kakstahtisena, ja se avaa sitten taas aivan uuden maailman huippunopeuksien tavoittelemisessa ;)
Liikennesika.

jwalk

#71
Laitoin sitten sähkösen bensahanan Kymcoonkin. Piikkisessähän tuo jo oli. Meinas unohtuu hanan vääntely, kun alkoi taas tällä ajelemaan.
ryyppi toimii nyt suoraan staattorilta. keltaseen johtoon tulee halpismittarin mukaan 8-9VAC maata vasten, mikä on mielestäni aika passelisti

joni_k

sähköinen bensahana?


joni_k

kiitos linkistä taidan tilata kanssa. mikä parasta tossa on toi ruuvi jolla ilmeisesti bensan saa valumaan vaikka itse kytkin menisi rikki.