Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin säädöt

Aloittaja teinikassi, 05.05.14 - klo:03:59

« edellinen - seuraava »

ko2610

Omat variaattorin tuunauskokemukset ovat kovin rajalliset... rullien painolla tietysti olen hiukan kikkaillut, mutta suurin vaikutus oli uuden etupään paketin vaihtamisella. Vakiovari sen pitäisi olla, rullat ihan alkuperäisen painoiset eikä ramppien muodossakaan ole havaittavaa eroa alkuperäiseen. Muistaakseni olin jo ennen sitä voidellut takapään voideltavat osat, mutta sillä ei ollut juuri vaikutusta sellaisenaan. Joka tapauksessa uudella paketilla alkoi kaasun asento vaikuttaa välitykseen tarkoitetulla tavalla. Oleellisin muutos vanhoihin osiin oli rullien halkaisija, vanhat kun olivat melkoisen kuluneet.

A_sentaja

Täällä roxiketjussa on paljon hyviä vinkkejä VAKIOroxin variaattorin säätöihin, vakioksi voi luetella neki joista on vain prikka ja hukkis poistettu...;) Se roxin vakiovari on yllättävän toimiva paketti ja vain rullilla kikkailu ja vp jousella leikkiminen on suotavaa.. Siinä vaiheessa,kun tehoputkea ja muuta palikkaa lyödään kiinni,tulee muuttujia liuta ja säätö on aikaa vievää. Jos skootteri on kuutiotilavuudeltaan vakio,mitä siinä tekee multivarilla,kun se siirtää välityksiä ylöspäin ja konetta saa huudattaa kuin mummoa uunissa. Onhan se luonteelle käypää,kun peräkylän pappa vetäisee vakioroxillaan ylämäessä ohi,että heilahtaa kaverista jolla on roxinsa varissa haitekkia...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: teinikassi - 13.05.14 - klo:23:40
Kaverilta ostin ton variaattorin ja sillä meni huonommalla putkella 80 ja mulla 64. ja kyllä se toimii ihan moitteetomasti. ja multivarilla sen pitäisi kiihtyä paremmin kuin vakiovariaattorilla ja kulkea enemmän mutta minulla se ei mene. en tiedä itse syytä.
Jos tosissaan haluaa skotulla ajaa, piiitkään ja hartaasti, kannattaa tyytyä tuohon 64km/h.
Jos vauhti tuntuu vähäiseltä kannattaa valita se mutkaisempi tie  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.05.14 - klo:14:54
Lainaus käyttäjältä: teinikassi - 13.05.14 - klo:23:40
Kaverilta ostin ton variaattorin ja sillä meni huonommalla putkella 80 ja mulla 64. ja kyllä se toimii ihan moitteetomasti. ja multivarilla sen pitäisi kiihtyä paremmin kuin vakiovariaattorilla ja kulkea enemmän mutta minulla se ei mene. en tiedä itse syytä.
Jos tosissaan haluaa skotulla ajaa, piiitkään ja hartaasti, kannattaa tyytyä tuohon 64km/h.
Jos vauhti tuntuu vähäiseltä kannattaa valita se mutkaisempi tie  ::)

Juurikin noin,, ja täytyy muistaa,että tuossa nopeudessakin voi poliisien punainen pysäytysvalo tulla tutuksi.. ::)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#19
Rahan avulla pääsee nopeasti suoralla tiellä näkymättömiin.
Vain taidon avulla pääsee mutkaisella tiellä näkymättömiin  ::)
Enkä nyt tarkoita poliisilta karkuun ajamista.
Vaihtoehtoisesti vain voisi haastaa kaverin sijaan itsensä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

openflow

Stage 6 pro replica taitaa olla suunniteltu ~9500 rpm(huipputeho), ja on tehoalueeltaan hyvin kapea. Käyttökelpoinen tehoalue 8000 - 10000 rpm. Alle 7500 rpm näyttäisi olevan selkeästi vähemmän tehoa kun vakiolla.Tällä putkella vari pitää olla hyvin tarkasti säädetty, muuten ei toimi. Rullat saa olla hyvin kevyet -- paljon kierroksia.

Lainaa
Kysyn eilen yhdeltä tutulta joka tietää aeroxeista aika paljon niin se sanoi että liian kevyet rullat tai liian ohut hihna.
Onko mopossa kierroslukumittaria, jos on, paljonko kierroksia ~65 km/t ? Jos kierroksia ei ole kun ~7500 rpm, tarvitset  ~1 - 2 g kevyemmät rullat.

Huipputehon puolesta pitäisi kulkea ~90 km/t, sitä en tiedä mihin välitykset riittää.

Tehokäyrä -- tästä voi päätellä miten vari kannattaa säätää.
http://www.pedparts.co.uk/ekmps/shops/thebikeshop/resources/Design/dyn.jpg

Stage 6 Pro Replica Exhaust Triumphs Exhaust Shootout
http://www.pedparts.co.uk/blog/stage-6-pro-replica-exhaust-triumphs-exhaust-shootout

Eki

Tuolla putkella toimi oma Tgb Bullet vasta noin 7500-10000 kierrosten paikkeilla, alle 7500 oli huono kiihtymään vaikka kevensin rullia yhden gramman, koko putki lähti hevon kuuseen, vakiolla mennään ja vauhtia piisaa sekä kiihtyvyyttä huimasti mopoksi! Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

-Jarkko-

Tuli työkaverilta tuollainen aerox ihmeteltäväksi vaikka koitan karttaa näitä skoottereita kun ruttoa. :)

Laite on täysin vakio varin holkkia myöden, ajettu 16tkm mutta jotain suurempaa remppaa tehty vuosi sitten paikallisessa mp huollossa.
Vikana se että ei tahdo jaksaa lähteä paikaltaan millään vaan pitää melkein jalalla avittaa liikkeelle vaikka kaasu on pohjassa.
Paikallaan oli vakiot 5g rullat, kokeilin 4g mutta ei muutosta.
Pitäiskö vastapainejousi vaihtaa punaiseen malliin vai mitä tehdä?

konenikkari

Kulkeeko normaalisti sitten kun saa liikkeelle.
Onko vakio pakoputkea myöten.
Ottaako  kierroksia paikallaan keskijalalla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Kulkee 45 mittariin ja siihen jää huutamaan.
Tuos on sellainen teharin näköinen putki mutta se on "eu" hyväksytty eli vakioputki.
Keskijalkaa ei ole mutta nyt voi paikallaan huudattaa, ei jaksa lähteä ilman apuja.

Purin varikopan uudelleen auki ja otin takavarin irti, kitkapinnat aika lasittuneet jotka karhensin, kytkinkellon pinnan aattelin hiekkapuhaltaa karheaksi.
Remmi näyttää olevan ok mutta kaippa sen vois uusia.


konenikkari

#25
Kytkin taitaa ottaa kiinni liian pienillä kierroksilla.
Minkä vuoden malli.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Vuosimallista en tiedä, kaippa tuolla penkin alla paperit olis mutta kun en saa sitä auki.
Valentino rossi erikoismalli -näyttää olevan. :)


konenikkari

#27
Käännä virta päälle ja sen jälkeen vasemmalle, penkki aukeaa virtalukosta lähtevällä vaijerilla.
Vois olla 2006--2008vm, €u putkesta vois ottaa kurit pois, saattais piristyä, cdi on kierrosrajoitettu.
Jos kulkee liian lujaa variin voi pistää prikan, helpottaa myös liikkeelle lähtöä.
Varin hihna voi myös olla lyhyt.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Varissa on prikka, ja tuos on yhtenäinen putki eli ei mitään tukittua hukkaputkea tms.
Muuten kiihtyy ja kulkee mutta liikkeelle lähtö on vaikeaa.

-Jarkko-

Hihna uusittu, poistin prikan variaattorista, 5g uudet rullat, kytkimen kitkapinnat karhennettu.
Eipä juurikaan muutosta, ei jaksa lähteä liikkeelle ilman apuja, aivan kun olis ryyppy päällä tai liian iso suutin, kulkee kuitenkin helposti melkein 60 mittariin.
Laite menee korjaamolle, en keksi missä vikaa ja eipä mielenkiintoa alkaa edes enempää tutkimaan kun tyhjäkäynnin säätämiseen pitäis purkaa puoli mopoa.