Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tarvitaan apua nopeasti skootterin kanssa.

Aloittaja apuaolenkusessa, 17.08.17 - klo:15:34

« edellinen - seuraava »

apuaolenkusessa

Elikkä nyt ois kiperä ongelma johon tarvittais nopiaa ratkasu kun pitäis kouluun päästä. Skootteri pätkii ja ei kiihdy kulkee sen 20-35 tasasella ja ylämäet pitää työntää. Kaasutin on putsattu kolmesti, läpät putsattu, ei pitäs olla ilmavuotoja, tulppa vaihettu, suuttimia kokeiltu 58-65 alun perin oli 52 mutta huollossa vaihettiin 62 koska booasi täyskaasulla. Kuristinlevy on poistettu variaattorista ja laitettu 8g rullat (9g alunperin). ilmanputsari myös putsattu Mopolla ajettu melkeen 10000.

Mopo on Peugeot speedfight 3 2015

Coastside

Pätkiminen sellaisena terävänä on sähköongelma. Vaikkapa löysä liitin tai johto poikki. CDI voi myös olla rikki. Ensin nuo johdot.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

apuaolenkusessa

Johdot näyttivät olevan okei, ei rikkinäisiä liitoksia yms. Kipinän saa ja hyvän sellaisen. CDI boksi tuohon maksaa 70e alkuperäinen siis. onko mitään vastaavaa joka käy siihen?

konenikkari

Ei ole mitään vastaavaa mikä toimis, sama boxi hoitaa myös tuorevoitelupumpun, ajoneston ym.
Vika voi olla myös latauslaitteissa, esim. puuttellisessa maadoituksessa tai lataussäätimessä,
myös tulpanhattu voi olla rikki
Ko. laite vaatii toimiakseen ehjän akun ja toimivan latauslaitteiston.
Pistä takaisin 9g rullat ja ja rajoitinlevy, varmista samalla ettei rullat nyt ole kupissa vinksin vonksin.
Koska kyse on varsin tarpeellisesta kulkineesta, älä räpelöi sitä enää turhanpäiten.
Jos tallessa molemmat avaimet, kokeile masterilla, käyttöohjeen mukaisesti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Singha

viallinen automaattiryyppy aiheutti samanlaista ongelmaa sf2 vm -01. halpa osa ja helppo vaihtaa.

Samppa

Kuten Coastside kirjoitti, on terävä pätkiminen yleensä oire sähköpuolen viasta, kun taas hyytyminen polttoainepuolen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Singha

Joo, terävä pätkiminen on sähkövikaa. Sain eliminoitua satunnaisen nykimisen /pätkimisen/hyytymisen putsaamalla puolassa olevat kaksi liitintä. Jaksaa mopo pitää vauhtia jonkin verran paremmin ylämäkeen myös.

konenikkari

#7
On taas se aika vuodesta jolloin.....
Lämpötilojen laskiessa alle +4´C alkaa nuo kosteuden ja jäätymisenkin ensioireet.
Kosteus sähkölaitteissa löytyy useinkin tulpasta tai sen hatusta,
itsellä on tulpanhatun sisällä puhdistettua vaseliinia, joka täytyy aikaajoin vaihtaa.
Vesihelmi löytyy herkästi, uimurikammiosta tähän aikaan vuodesta jos ei kaasuttimella ole lämmitystä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)