Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peogeot Speedfight 3. Käyntiongelma.

Aloittaja Alfistipohjoosesta, 23.06.13 - klo:20:07

« edellinen - seuraava »

Alfistipohjoosesta

Kiitos tästä tiedosta.  :D
Pari juttua vielä kaipaa lisätietoa.

Alfistipohjoosesta

Onko suuttimien mitta tuo kierteen päältä, suuttimesta? Eli tuossa arvo 5,8mm ja kierteettömästä juuresta 5.0 mm. Uskoisin että tilaan 6mm suuttimen mutta haluan varmistuksen asiaan.




Noin on muuten paljon kätevämpi korjata skootteri. Pistin nosturille jatkotikkaat, keskituen alle laudan ja kaikki kiinni hihnoilla. Korkeutta helppo säätää, valot yms. helppo laittaa kohdilleen. Työkaluvaunun pystyy pitämään vieressä ja toisella puolella tyhjä lipasto johon osat helppo järjestellä. Suosittelen.

Alfistipohjoosesta





Voisiko tuossa olla syy mystiseen oireeseen. Tyttö valitteli että joskus kun oli ajanut täysiä ja joutui johonkin pysähtymään niin skootteri ei jaksanut liikkua jos ei sammuttanut sitä. Eli tyhjäkäyntiä kyllä kävi hyvin mutta kaasun lisääminen sai "tukehtumaan". Tuota tutkiessa ymmärsin että ko.levyt on yhdessä kun variaattorin välitys on pisimmillään. Jos nuo jotenkin pääsivät hakkautumaan yhteen ja jousi ei jaksanut palauttaa niitä nolliin. Välitys pysyi niin pitkänä että skootteri ei jaksanut lähteä liikkeelle.
Osat toki vaihdan joka tapauksessa mutta olisi kiva tietää onko tuollainen vika voinut johtua näistä osista.

konenikkari

Skotun hihna taitaa olla väärän mittainen eli lyhyt.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Alfistipohjoosesta

Sepä ei ole tullut mielenkään. Ostettiin 10tkm ajettuna ja juuri tehnyn merkkihuollon kuitit yms. mukana. Hihna oli juuri siellä vaihdettu. Tyttö painanut kesällä n.3tkm lisää mutta hihna näytti ihan virheettömältä. Toki senkin vaihdan.

Alfistipohjoosesta

Ei vielä läpsytellä käsiä mutta hyvin toiminut.
Vaihdoin: koko etuvarin, paketissa tuli mukana myös takavarin jousi, jonka vaihdoin, uusi hihna. Uuden läppäventtiilin, ostin pääsuutinsarjan josta laitoin 60 sisään. Ilmansuodatin, tulppa ja tulpanhattu. Sen helinän aiheuttajaksi ilmeni jalkastartin "jousi" joka helisi kolossaan. Pistin ympärille muovit jolloin ei enää helise.

Alfistipohjoosesta

#36
Kesän kääntyessä syksyyn, kulkee ja kiihtyy kiivaasti, huippuja joutuu kaasunkäytöllä säätämään mutta kulutus laskenut/pysynyt ennallaan, matka-ajassa kiertää alempana. Kaikki äänet ja ongelmat pysyneet täysin poissa, jo muutaman tuhannen kilsan.
Scooter centeriltä tuli siis:
Variator-Kit -BGM Supertune-Kit- Peugeot 50 cc horizontal
POLINI plug connector
Spark plug -NGK BR HS- BR7HS
Main jet set -BGM PRO for Dellorto 6mm- (50-72) -
Air intake filter -X-TREME Foam- Peugeot SPEEDFIGHT3
Reed valve -BGM ORIGINAL- Peugeot 50 cc (horizontal) - AW=2


konenikkari

Ok ja kyllä nyt voi jo käsiäkin läpsyttää  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Jäi epäselväksi kumpi speedfighter3 tämä on, ac vaiko lc, katselin tuota tulppaa: BR7HS ja katselin sitä myös esim puuilosta, ei se käy kierreosaltaan omaani: Speedfighter3lc 20014
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Alfistipohjoosesta - 28.06.13 - klo:18:27
Huoltokirjan mukaan koneremontti on 20tkm välein. Sammutukseen riittään ihan sekuntti. Eli vika tulee yleisimmin liikennevaloissa tai risteyksessä kun skootteri on paikallaan, kuitenkin että ajettu. Omasta pihasta lähtiessä ei ole koskaan tehnyt tuota. Yrittää liikkeelle, moottori ottaa kierroksia mutta ei niin paljoa että lähtisi liikkeelle. Kaasun laittaminen ihan pohjaan alkaa hyydyttämään kierroksia. Autot hermostuu takana, virrat pois, heti uudelleen käynnistys ja skootteri toimii taas. Ihan sekunnin pysäytys riittää. Pidin pihassa tyhjäkäynnillä erittäin pitkään, ei mitään ongelmia, otti aina kierroksia kun kokeili. Eli se sekuntti kun menee sammuttamiseen ja käynnistykseen korjaa vian. Eli mikään ei ehdi esim. jäähtyä. Savutus on mielestäni normaali jopa pientä. Ainakin kun vertaa omiin kokemuksiin muista kaksitahtisista.
Varmaa on että jarrut ei päällä, skootteri rullaa tuolloinkin, variaattori yrittää ottaa päälle eli moottori ei kierrä tappiin vaan alkaa hyytymään, mitä todennäköisimmin, skootterin pyrkiessä liikkeelle.
Omassani lämpimäksi ajettuna ilkeä liikkennevaloissa, ihan samat oireet, ilmeisesti samat vermeet, etuvari + vastapainejousi: Malossin multivar, 8.5g rullat, valkoinen vastapainejousi, rullakuppi, holkki ja muovinen joku prikka?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.