Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

SF2 ei toimi kunnolla

Aloittaja Akiboy, 08.03.12 - klo:23:30

« edellinen - seuraava »

Akiboy

noniin elikkäs minulla on vuoden -04 SF2 LC ja sitä ei tahdo saada millään säätöihin. On kokeiltu kaiken kokoisia suuttimia ja pyöritetty jokasta ruuvia joka suuntaan ja yritetty tehdä vaikka ja mitä :s Lähtee tosi surkeasti käyntiin ja booaa kun painaa kaasun pohjaan ja heti kun pysähtyy ja löysää kaasun niin sammuu! Ja olen kokeillut siihen power filtteriä, vakio putsaria, pipercrossia ja vähän kaikennäköistä omaa viritelmää mutta silloin se ei käynnisty ollenkaan. Eli toimii vain ilman ilmanpuhdistajaa! Ja koneen etuosassa on semmoinen neliö "läpyskä" (olen yrittänyt saada selvää mikä se on) johon menee 2 letkua joitten toisessa päässä ei ole mitään :O  Että auttaako jos ne letkut tukkii ja pitääkö vaihtaa stefat? auttakaa

Coastside

Hyvä että kehuit kulkupuolta toisessa ketjussa ettei olla aivan metsässä mikä vaihe on menossa. Nämä koneet on vähän hukassa kun niille tehdään summittaisesti virityksiä, joissa siten unohtuu perushuollot ja säädöt. Hyvin ymmärrän kun olen itse senkin vaiheen elänyt. Myöhemmin ymmärtää että hyvä peruskunto on tärkein juttu. Palaa kaasarin perustoimintojen pariin eli tyhjäkäyntiin ja ryyppyyn. Lopeta se pelleily niiden filttereiden kanssa kun ne rikkoo koneen ja jos muutat niitä tai putkea, on seos saatava sopivaksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

leze223

#2
Kerros nyt mitä viriä on kiinni  vai onko vakio?
Liian isoa suutinta yrität, kun buuaa niin paljon.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Akiboy - 08.03.12 - klo:23:34
itselläni on SF2 -04 LC:ssä 17,5 dellortto ja technigasin tehoputki ja kurilevy otettu pois (speedfighterissä ei ole prikkaa vaan kurilevy)
vakio vp + vakio jouset + vakio rullat ja menee 78km/h
Mitenköhän tuo kulkeekaan, kun saa kaasarinkin vielä säätöihin? :o

kani

Oon huomannu että auttaa kun palauttaa vakioksi ja toimivaksi ja sitten lähtee taas rakentamaan uudestaan kun saa ensin toimimaan niinkun pitää. Sitten kun yks viri toimii hyvin ja tuo sen lisän mitä pitääkin ni ottaa seuraavan askeleen. Säädöt on helpompi löytää pikkuhiljaa kun tehdä isoja muutoksia kerralla. Minkäkokoinen suutin? Ootko vaan putken vaihtanut ja kaasutinta/ilmanottoa modaillut? Onko tuo vakiokaasutin? Jos ei niin onko se koskaan ollut säädöissään ? Missä kohti konetta tuo puhumasi läpyskä on?

Akiboy

#5
Lainaus käyttäjältä: kani - 09.03.12 - klo:11:01
Oon huomannu että auttaa kun palauttaa vakioksi ja toimivaksi ja sitten lähtee taas rakentamaan uudestaan kun saa ensin toimimaan niinkun pitää. Sitten kun yks viri toimii hyvin ja tuo sen lisän mitä pitääkin ni ottaa seuraavan askeleen. Säädöt on helpompi löytää pikkuhiljaa kun tehdä isoja muutoksia kerralla. Minkäkokoinen suutin? Ootko vaan putken vaihtanut ja kaasutinta/ilmanottoa modaillut? Onko tuo vakiokaasutin? Jos ei niin onko se koskaan ollut säädöissään ? Missä kohti konetta tuo puhumasi läpyskä on?

Ei ole vakio kaasutin vaan 17,5 dellortto joka vaihdettiin putkenvaihdon takia !
On ollut säädöissä jollakin omatekemällä ilmanpuhdistajalla joka varastettiin koulun pihasta.

Lohkojen liitoskohdassa siellä aivan edessä ja siinä lukee "DELLORTo CB1" pistäisin kuvan mutta olen aivan uusi käyttäjän joten en osaa laittaa :\

EDIT:

Ainiin ja tällähetkellä paikallaan 88 pääsuutin!

EDIT2:

Ja silloin 2 päivää ennen kuin tuo alkoi kettuilemaan, minun piti työntää se käyntiin   elikkäs kyllähän siinä kytkin raiskautui mutta ajoin vain pakolliset ajot eli koulumatkat.  (Lukitsin kytkimen popniitillä ja työnsin ja kun se käynnistyi niin popniitti tipahti pois ja nostin sen takaisin taskuuni) Että olisikohan silloin joku koneesta mennyt?

EDIT3:

Lainaus käyttäjältä: leze223 - 09.03.12 - klo:06:41
Kerros nyt mitä viriä on kiinni  vai onko vakio?
Liian isoa suutinta yrität, kun buuaa niin paljon.

Technigasin tehoputki, 17,5 dellortto 88 pääsuuttimella ja kurilevy otettu pois

ramba

Ensiksi laita vakioputsari kiinni ja sitten ala etsimään hyviä kaasarin säätöjä. Eli suuttimia kokeilet isompaa ja pienempää suuntaan, seosta säätelet ja toivot parasta. Ja laita ihmeessä +15% vp, kytkinjouset ja gramman kevyemmät rullat. Jos kaasarin ja varin säädöt on perseillään niin ei se tietenkään jaksa liikahtaa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

paloggi

http://www.motot.net/galleria/kuva73657/, Tuossa kuvassa näkyy se "muoviläpyskä johonka tulee 2 letkua kiinni." Heti startin takana.