Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2-tahti bensiinin sekoittaminen...

Aloittaja kkossc2, 27.04.16 - klo:10:22

« edellinen - seuraava »

kkossc2

Mites on, sekoitteletteko omat 2-tahtibensiinit erilliseen kanisteriin, vai sekoittuuko öljy riittävästi jos laittaa sen 1dl tankkiin ja 5 litraa bensaa perään?

Kyseessähän on skootteri, josta tuoreöljyvoitelu on poistettu käytöstä. Kotioloissahan kanisteriin sekoittamisesta ei ole suuri vaiva, mutta pitempään matkaan ei varabensaa viitsisi mukana kuljettaa.

jwalk

Silloin kun vielä Suomimopolla päristelin, niin tein juurikin noin, eli öljyt tankkiin ja bensa perään. Huoltiksen pumpun paine sotkee kyllä seoksen.

Coastside

#2
Tahtariöljytestissä vuosia sitten oli yksi kriteeri sekoittuvuus. Siinä ilmeni pakkasessa ongelmia joidenkin öljyjen kohdalla niin että se vaati erillistä sekoittamista astiassa ravistelemalla. Kesällä se yleensä sekoittuu tankatessa. Kannattaa kokeilla kirkkaassa muovipullossa miten se sekoittuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

kyllä ne siellä sekottuu, laittelee ne öljyt ja pensat missä järjestyksessä tankkiin tahansa. sillon, kun itsellä oli kakstahtareita, niin tankkasin eka pensat ja sitten katsoin mittarista paljonko tuli tankattua ja sen mukaan öljyä perään. pieni ravistus ja menoksi.

Coastside

Ylellä oli sarja norskeista jotka indiassa riksaillessaan epäonnistui sekoittamaan öljyn ja se hyytyi. Edes siinä tärisevässä kiesissä ei sekoittunut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Minulla on mökillä vielä tuo kesämopo, ja olen sillä n 5 vuotta ajellut seosbensalla, niin että lorautan öljyn tankkiin ja bensaa perään. On toiminut niin kesät kuin talvetkin. Minulla on satulan alla pieni muovinen kossupullo, josta otan ryyppyä koneelle aina ennen tankkausta...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

kkossc2

Kiitän vastauksista. Enpä sitten ehkä enää viitsi  kanisterien kanssa puljata...

Varmaan kannattaa käyttää täyssynteettistä 2-tahtiöljyä, vaikka se hiukan kalliimpaa onkin?

helkama sc-r

Joku joutui työntämään mopedia 10 kilometriä, kun laittoi ensin öljyä tankkiin ja pensaa päälle.
2-t öljy on bensaa raskaampaa, joten se poistuu tankista ensimmäisenä.

A_sentaja

#8
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 27.04.16 - klo:14:21
Joku joutui työntämään mopedia 10 kilometriä, kun laittoi ensin öljyä tankkiin ja pensaa päälle.
2-t öljy on bensaa raskaampaa, joten se poistuu tankista ensimmäisenä.


Riski on kuitenkin häviävän pieni, harva ajaa tankkiaan höyryille ja sitten vasta kaataa öljyt sekä pensan. Litrakin vanhaa höpöä pohjalla riittää sotkemaan öljyn uuden pensan sekaan, ja pumpun paineella vielä auttelee. Kanisterissa minulla usein on seospensaa valmiina, koska saha käyttää samaa tavaraa.

Toki otetaan mahdollisuus, että kaataa öljyä joka on tarkoitettu esisekoitettavaksi... se ei sekoitu ilman kunnon ravistusta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

-Zone-

Motocrosspyörää tankkasin montakin kertaa seo:lla kun järven jäällä sillä vetelin. Huoltamo kun sattui kätevästi olemaan vain 80m päässä rannasta. Ensin öljyt ja sitten bensat päälle. Kun ei liruttele pistoolilla vaan antaa mennä liipasin pohjassa bensat sisään niin kumma on jos ei sekoitu.

kestosippi

Onko noilla 2T öljyillä mitään eroja eri merkkien kesken?
Peugeot Satelis 500

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 06.05.16 - klo:09:48
Onko noilla 2T öljyillä mitään eroja eri merkkien kesken?

Jotkut haisee helevetin pahalta, ne kait sitte on moottorille "terveellisiä"  :D
Haisee jopa niin pahalta, että autoilijoille tulee, turhaakin ohitustarvetta.
Olen käyttänyt erilaisia Teboil öljyjä,savuttaa kuumanakin, karsta irtoaa vain puukolla.
Olen käyttänyt castrol 2t ärrää, haisi hyvältä, autoilijat peukutti  :), muodosti lakkamaista "karstaa"
Olen käyttänyt motorex crosspoveria neutraali, karstat lähtee pyyhkimällä.
Nykyinen belray si7 haisee pahalta, muista ominaisuuksista ei tule kokemuksia, on pakko luopua.
Muista ei ole kokemuksia,voin testata, onko ehdotuksia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 06.05.16 - klo:09:48
Onko noilla 2T öljyillä mitään eroja eri merkkien kesken?
Hinta muun muassa.. ;)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 06.05.16 - klo:13:31
Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 06.05.16 - klo:09:48
Onko noilla 2T öljyillä mitään eroja eri merkkien kesken?
Hinta muun muassa.. ;)

"Paheitten summa on aina vakio"
"Autoilun hinta on vakio, halvan auton korjaus ym kustannukset, kompensoituu"
Paitsi wolkkarilla,jossa "paljon saastuttavien" autojen kalliimmalla ostajat maksavat, manipuloiden autojenkin hinnasta,osan.
Säästämällä öljyssä sen useinkin maksaa korjauskustannuksina.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)