Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

CDI 8 vai 6 pinniä?

Aloittaja Lotvonen, 08.08.19 - klo:10:34

« edellinen - seuraava »

Lotvonen

Mulla on Agilityssä cdi-boxi, jossa on yksi 8 pinninen liitin. Käykö ja voiko siihen laittaa 6-pinnisen cdin? Mitä eroa näillä on, ainakin 8-pinniset on huomattavasti kalliimpia ja niitä on aika vähän tarjolla?

joni_k

mitä nopeesti googlasin niin eihän tohon käy 6pin cdi. erilainen tuo liitin.

jwalk

käy sähköisesti muukin DC-cdi boxi.
Liitin tietenkin erilainen ja pinnijärjestys.
Minä otin purkumopon johtosarjasta cdi-liittimen piuhanpätkineen ja väkersin Superkasiin, jossa juurikin tuo sama 8-pinninen, "Universaalin" 6-pinnisen.

Coastside

http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=509.0

Tuosta ketjusta löytyy kaaviot kytkeä boxi. Olen koekytkenuyt johtosarjan ohi ja on käytössä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

En tiedä onko Agilityssä, kuten superkasissa, että ryyppy ohjautuu boxin kautta, kuten myös ajovalot?

jwalk


Lotvonen

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 08.08.19 - klo:15:41
Tuossa mun räpellyksiä asian tiimoilta: http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=7714.0

Purin eilen katteet pois ja löysin ihmeellisen virityksen sähköistä. Mulla on sekä 8 pin ja 6 pin CDI-boxit kytkettynä paikalleen! Molempiin tulee mittauksen perusteella virtaa, mutta skopa toimii ilmeisesti 8 pinnisellä, testasin irrottaa niitä ja kun 8 pinnisen ottaa irti, niin ei lähde käyntiin ja 6 pinnisen irroitus ei tunnu vaikuttavan mihinkään. Mistähän tässä mahtaa olla kyse ja miksi boxeja on 2? Skopa ei myöskään lataa ollenkaan.

joni_k

löytyyköhä jostain piilokytkin että saa valittua kumpaa cdi:tä käyttää? todennäköisesti tehty viritys että saa rajoittamattoman cdi:n kiinni, eli tämä 6pin.

Lotvonen

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 13.08.19 - klo:09:26
löytyyköhä jostain piilokytkin että saa valittua kumpaa cdi:tä käyttää? todennäköisesti tehty viritys että saa rajoittamattoman cdi:n kiinni, eli tämä 6pin.

Joku ylimääräinen katkaisija on katteisiin piilotettu mutta siinä vain roikkuu 2 johtoa ja en löytänyt mitään paikkaa, mihin ne voisi liittää. Miten tuon virityksen pitäs toimia?

Coastside

Releellä saa vaihdettua boxien maadoituksen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Lotvonen

Onkohan tässä sittenkään kahta eri boxia? Googletin eilen sarjanumerolla sitä 6 pinnistä ja ensimmäisten hakutuloksien mukaan se on rajoittamaton cdi. Tänään kuitenkin googlettelin lisää ja kyseessä voi ollakin valorele? Ulkonäkö ja liittimet on ihan samanlaiset kuin cdi-boxissa mutta siitä lähtee vielä yksi erillinen johto.

Coastside

Seuraa "johtolankoja" tai nyppää irti ja katso mitkä ei toimi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Oikean tiedon löysit, se toinen on valojen boxi jota ohjaa se erillinen syttylaitteistolta tuleva johdin.
Siis kun moottori käy, valot syttyy.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Lotvonen

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 13.08.19 - klo:11:39
Oikean tiedon löysit, se toinen on valojen boxi jota ohjaa se erillinen syttylaitteistolta tuleva johdin.
Siis kun moottori käy, valot syttyy.

Kiitos vahvistuksesta. Nyt pitäisi vielä löytää syy miksi ei lataa?

konenikkari

#14
Katso skootterisi jalkatilan etuseinästä, ehkä, löytyvän luukun alta moposi tarkka tyyppi,
saattaa löytyä myös rekisteripapereista, noita agilityjä kun on hämmästyttävän monta ;D
Ja mainitse ensikerralla jo aloitusviestissäsi, mahdollisemman tarkasti, laite josta keskustellaan.
Latausvian etsimisen vois aloittaa, löytämällä lataussäätimen, ja mittailemalla sille tulevia AC ja DC jännitteitä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)