Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Huippunopeudet

Aloittaja oskuk, 10.09.13 - klo:09:41

« edellinen - seuraava »

megaman

Lainaus käyttäjältä: r2 - 13.09.13 - klo:13:11
LainaaJuu, minustakin mopolla ajo oli stressaavaa
Mutta siinä oppii huimasti asioita. Itse ajoin kolme kesää mopolla ja opin ainakin seuraavat:
- katso peiliin usein
- ennakoi
- varo traktoreita
- 50 -alueella ota paikkasi ajoradalla (jos ajat reunassa kaikki tahtoo ohi)

Nykyään kun ajan isommalla niin monesti on tullut mieleen että ei mennyt mopoajelu hukkaan kun nuo yllämainitut tulee ns. itsestään.

^ Jeps, ei suinkaan stressaavaa, muuten ajaisin kaikki ajot autolla. Ja olen löytänyt hyvän reitin ajella tuonne sondbyhyn mutkaisia maalaisteitä pitkin. Vasta loppumatkasta kun alkaa olemaan mökkiläisiä liikkeellä, saa tuijotella peileihin herkeämättä. Ekat 40 kilsaa matkasta menee leppoisasti, välttämättä kukaan ei ilmesty peileihin. (kerran tuli muuten mopo-poika enskalla kisailemaan  :P ) Päinvastoin, olen joskus saanut sunnuntai-autoilijoita kiinni...ohi en ole sentään kehdannut... ;D
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 13.09.13 - klo:13:42
Lainaus käyttäjältä: oskuk - 13.09.13 - klo:12:32
110km/h mäessä, tarvitaanko 125/200/250?

Sanoisin, että 300, tai mieluummin jopa yli.

*********

Onko rekkojen ohittaminen moottoritiellä vaikeaa? Vai tulkitsinko jotenkin väärin.

Ei ole, mutta jos haluaa ajaa liikenteen vauhtia, pitää valita se liikenne, jonka vauhtia ajaa. Minä valitsin rekat, ja tuolloin ei tarvitse ohittaa niitä, koska ajaa samaa vauhtia. Itse asiassa ei tarvitse ohittaa ketään, vaan vain itseä ohitetaan, leveällä kaksikaistaisella tiellä. Jos rekatkin ohittaisivat, se aiheutaisi ruuhkaa, mutta kun ajaa niiden vauhtia, ei ruuhkaa tule, vaan henkilöautot mukavasti soljuvat ohi -kunhan ei aja jonkun rekan persauksissa kiinni, siloin kyllä kerää ruuhkaa ;-)

Kone

en oo kokeillu vieläkään, mutta riittää suomen teille, sen verran kumminkin on testattu.

Tähän nyt tämäkin, kun viittis monelle sivulle hajoittaa, eli: Oli ruuhka aika ja 4tien risteys keskustassa, kahdella kaistalla autoja ja mopoja ym minä ensimmäisenä, siinä toisessa jonossa.

Pii-Paa rupes kuulumaan takaa, sitten rupes jo näkymään poliisiauton vilkut ja meillä punaset. Salamana käänsin skodun siihen toisen jonon eteen suojatielle ja poliisiauto meni siitä ohi, hiljensi risteykseen ja kovaa kyytiä jonnekin hävisi. Meillä paloi punaset edelleen. Sain siinä sitten pyöräilijöiltä,- jotka ei tilannetta nähneet- viipyviä katseita. Oisin varmaa itsekin ihmetelly, että kännissäkö tuo on, kun poikittain suojatiellä miten sattuu.