Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Burgman vai Silverwing?

Aloittaja r2, 21.08.13 - klo:10:46

« edellinen - seuraava »

r2

Nyt on tultu koulutuksessa siihen vaiheeseen että Atlantic 250 lähtee ihan kohta myyntiin ja tilalle olen kaavaillut Suzukin Burgmannia. Saksan tarjontaa katsellessa silmiin sattui kuitenkin Hondan SW-T 400. Näkyy olevan kaksipyttyinen kuten FJS. Keulassa tuplavalot joka taitaa olla motin lisäksi suurin ero tuohon FJS:ään.

Googlen löytämiä kuvia SW-T:stä

Onko kellään kokemuksia tuosta Hondan mallista? Koeajanut tai omistanut?
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

oskuk

X10 ajatuksesta luovuttu? Kävin Raumalla katsomassa skoottereita ja myyjä sanoi jotta "kaikki puhuivat x10:stä, joten otin kummatkin värit: ja tuossa ne nyt ovat -ei raumalaisia kiinnosta skootterit" ;-)

r2

LainaaX10 ajatuksesta luovuttu?
Eikun sehän oli HiTec -nimimerkin ajatus se X10, mulla ei taida olla varoja niin uuteen malliin.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

oskuk

Lainaus käyttäjältä: r2 - 21.08.13 - klo:11:15
LainaaX10 ajatuksesta luovuttu?
Eikun sehän oli HiTec -nimimerkin ajatus se X10, mulla ei taida olla varoja niin uuteen malliin.

Ah, joo.
Entä onko tuo Saksankeikka kristallisoitunut? Tuli vain mieleen romanttinen ajatus hakea Vespa Italiasta ja ajaa se kotiin. Mitään jarkeähän siinä ei ole. Mutta se voisi olla ihanaa. ;-)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: r2 - 21.08.13 - klo:11:15
Eikun sehän oli HiTec -nimimerkin ajatus se X10, mulla ei taida olla varoja niin uuteen malliin.

Juu, mutta mullakin laitettiin investointipäätös toistaiseksi hyllylle kun fyrkat meni asuntoauton hankintaan :-[
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

r2

Saksan hakureissu on vähän kinkkinen toteuttaa, siksipä kysyin Graulinilta tuontitarjousta Helsingin satamaan laivattuna. Hintaero omatoimisesti hakemiseen on muutamia kymppejä, korkeintaan parisen sataa. Jos itse aikoisi hakea niin pitäisi
a) ottaa n. viikko lomaa, ja talveksi ei jää sitten yhtään
b) lyödä lukkoon paluuajankohta, joka pissii reisille jos pyörää ei löydykään tai se löytyy heti ekana päivänä
c) tehdä kaikki paperityöt ja byrokratia olemattomalla saksankielen taidolla
d) ottaa se riski että näin loppukesällä/syksyllä sää voi olla Saksan läpi ajeluun melko huono
Jos sopiva Suzuki/Honda löytyy ja hankintapäätös tehdään niin luulenpa että käytän agenttia.

Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

HiTec

Lainaus käyttäjältä: r2 - 21.08.13 - klo:13:21
Saksan hakureissu on vähän kinkkinen toteuttaa, siksipä kysyin Graulinilta tuontitarjousta Helsingin satamaan laivattuna. Hintaero omatoimisesti hakemiseen on muutamia kymppejä, korkeintaan parisen sataa. Jos itse aikoisi hakea niin pitäisi

Itse tuotatin aikanaan Graulinilla ensi-prätkäni ja paitsi että homma toimi kuin se kuuluisa junan vessa, niin tuo yksilökin oli todella hyvä kuntoinen, täysin naarmuton, toimiva peli. No onhan tuosta jo aikaa tovi vierähtänyt (10+ vuotta), mutta kirjoittelin aiheesta aikanaan oikein artikkelinkin: http://www.motot.net/wiki/Moottoripy%C3%B6r%C3%A4_Saksasta 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

r2

Jep, luin tuon jutun vähän aikaa sitten hakiessani kokemuksia Hannun tuomista pyöristä. Asiallinen kaveri, on tuonut aiemminkin Burgereita Suomeen.
Mutta se Honda? Nyt kun vielä voi tehdä valintoja niin haluaisin tietää kaiken tietämisen arvoisen ko. skootterista. Yhtä -99 Burggia kävin jo ajamassa ja sehän tutisi kuin minä juhannuspäivänä. Siinä oli pakko olla jotain vialla, jarrutkin melkein pohjasi.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

HiTec

Lainaus käyttäjältä: r2 - 21.08.13 - klo:14:08
Yhtä -99 Burggia kävin jo ajamassa ja sehän tutisi kuin minä juhannuspäivänä. Siinä oli pakko olla jotain vialla, jarrutkin melkein pohjasi.

Tuossa wanhassa mallissa on aika paljon erilaisia tyyppivikoja, joita on sitten myöhemmissä versioissa korjailtu. Itsellä oli nimenomaan -99 muutaman vuoden ja ... No kyllähän sillä eteenpäin pääsi jos wanha rouva vain sattui olemaan suotuisalla päällä lähtemään käyntiin. Mitään mäkistarttejahan kun skodella ei tehdä. Josta se yksi tyyppivikakin kun akku on oik. puolella rintapellin kolossa kyljellään, niin kovin montaa vuotta ei mikään patteri tuota kestä => starttiongelmia :-\ Ja noin mekaanisesti se penkin alla oleva tila on todella onneton. Laakea toki, mutta kovin matala => myöhemmissä malleissa tavaratilaa laajennettiinkin aina takavaloihin saakka = sinne mahtuukin jo 2x kypärät, wanhaan ei :-\

Tuo Silveri taasen on todella mielenkintoinen tapaus, varsinkin 600cc versiona. 2-mukinen ruisku = starttaakin hyvin jopa sillä kylmän kostealla syyskelillä :) Muutenkin 2 mukia tasoittaa toisiaan hyvin = kone on huomattavasti värinättömämpi = mukavampi cruisailla. Vielä jos puhutaan ABS-versiosta, niin kuin lisäbonuksena, vak.yhtiö on kovin suotuisa SW:ä kohtaan ja palkitseekin omistajansa varsin maltillisilla vak.maksuilla 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

kissantassu

hei,
hain pari vuotta sitten FJS 600:sen Saksasta itse. Ongelmia ei ollut kunhan muistaa että rekisteröintipaikat sulkevat ovensa varhain (noin puolelta päivin) ja saa myyjän mukaan rekisteröintiin. Mikäli tulet takaisin Finnlinesilta ajastus ei ole vaikeaa. Sain itse varattua paikan netin kautta, kun pyörän kauppa oli kunnossa. Vaihtoehtona oli palata Ryanairilla, jos pyörää ei löydy.

Halusin kokeilla 2-sylinteristä ja olen ollut tyytyväinen valintaan. SW-T 400 oli aluksi hankinnan kohteena, mutta lähtöhinnat olivat tuoreella mallilla kovat ja ABS-versiot harvassa. Siispä toin FJS:n. SW-T:llä ulkomaisten testien mukaan kulutus noin litraa pienempi kuin 600:sella. Samoin kaipa, samavat parempaa suorituskykyä, ei kaiketi ongelma Suomen rajoituksilla. Paino 400:seksi korkea n. 250kg, sama kuin 600:sella.
Toivottavasti tästä on jotain apua valinnassasi.
Suzuki Stinger 125 -69, Madison S250 -01, Honda FJS600A -04

jarde

Täällä on myös toisinaan viritelty ajatuksia skootterin ostamisesta Saksasta.
Tahtoisiko "r2" kertoa mikä oli Graulinin tarjous, vai meneekö liikesalaisuuden piiriin?
Saksan valikoima on aika hyvä ja hintojakin on tullut seurailtua. Ne eivät välttämättä ole merkittävästi edullisempia kulut huomioiden, kuin ostaen täältä kotomaasta.
Itselle sopivia (Vespa / Piaggio Beverly) on ollut myynnissä tänäkin kesänä sopivasti, mutta eihän niitä kaikille riitä, joten siinä mielessä on hyvä katsoa kauempaakin.

Minusta Silverwing on hyvä vaihtoehto. Kuten "kissantassu"  totesi, 400 SW on vielä vähän kallis, mutta 600 hinnat ovat sopivampia.
"HiTec" ltä kysyisin, miten malitillisia ne vakuutusmaksut ovat olleet? Näin huonoina aikoina kaikki kulut kiinnostavat? :)

HiTec

Silloin aikanaan Graulin kertoi karkeaksi kuluhaarukaksi 1.000e sisältäen kaiken s.e. mopo on satamasta noudettavissa, mun tapauksessa Sompasaari, Helsinki. Tiedä sitten miten on tänäpäivänä ???

Tuossa keväämmällä kun haarukoin näitä eri skode-vaihtoehtoja, niin toki myös IF:n laskuri oli ahkerassa käytössä ja nytkin kun esim. tämän http://www.nettimoto.com/honda/silver-wing/1539010 rek.nro tuolle laskurille tyrkkäsin, sain tuloksen 364e vuodessa, täyskaskoineen kaikkineen - ja tuossa ei ole vielä edes omat mp:n vak.bonarit mukana. Eipä ole yhtään paha summa 600cc pyöräksi :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

r2

Sanotaanko näin että ei ole hinta noussut Graulinilla. Jos pyörä on kauempana niin 30c/km tulee lisäkulua paikan päällä käymisestä.
Eli kannattaa katsoa ehdokkaita läheltä Hampuria, vaikka ei 200km päässä olevan pyörän tsekkaaminen maksa kuin 120€ ylimääräistä (200+200*0,3€).
Omatoimisesti hakien hinta on aika lähellä jos ei nyt ihan liftaa ja syö eväitä sekä nuku teltassa.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

r2

Aprilia lähti nyt sitten myyntiin. Jos ei mene kaupaksi näin syksyllä niin katellaan keväällä uudelleen. Kakkosauto lähtee myös pihasta kun sitä ei nykyään tarvita välttämättä. Noiden myynnillä rahoitetaan skootterihankinnat ja vähän muutakin. Jos ajaisin vain yksin ja vain työmatkaa en luopuisi Apriliasta. Peli on täysin soiva ja ripeä yksin ajettaessa kunhan ei tarvi moottoritietä ajaa ihan koko päivää, vaikka nopeus sinne riittääkin.
Burgerin ja SW-T:n numeroarvot on niin lähellä toisiaan poislukien hinta, että luulen valinnan kallistuvan Suzukin puoleen. Burgeria on myöskin paremmin tarjolla tuossa minulle sopivassa hintaluokassa.


Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

Kone

Lainaus käyttäjältä: r2 - 23.08.13 - klo:14:42
Aprilia lähti nyt sitten myyntiin. Jos ei mene kaupaksi näin syksyllä niin katellaan keväällä uudelleen. Kakkosauto lähtee myös pihasta kun sitä ei nykyään tarvita välttämättä. Noiden myynnillä rahoitetaan skootterihankinnat ja vähän muutakin. Jos ajaisin vain yksin ja vain työmatkaa en luopuisi Apriliasta. Peli on täysin soiva ja ripeä yksin ajettaessa kunhan ei tarvi moottoritietä ajaa ihan koko päivää, vaikka nopeus sinne riittääkin.
Burgerin ja SW-T:n numeroarvot on niin lähellä toisiaan poislukien hinta, että luulen valinnan kallistuvan Suzukin puoleen. Burgeria on myöskin paremmin tarjolla tuossa minulle sopivassa hintaluokassa.

Toivottavasti menee kaupaksi. Ajat on huonot, pitäs puoli- ilmaseksi antaa...vehkeensä ;D