Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

CF Moto V5, skootteri vai moottoripyörä?

Aloittaja ko2610, 19.07.13 - klo:00:21

« edellinen - seuraava »

Juissi

Toi on laitteena rakenteeltaan aika erikoinen, mutta voisin kuvitella että isot pyörät ja aika pitkä akseliväli tekee siitä hyvän ajettavan?
Mitä tossa on tuolla "moottorin" paikalla katteiden sijassa? Tavaratilaa?
Kun eikö siinä kuitenkin kone oo skootterimaisesti takana alhaalla.

Jotenkin jäänyt koko laite huomaamatta tähän asti ja todennäkösesti jos oon nähnytkin jossain, niin oon luullut MP:ksi.
Tai no onhan toi tavallaan MP..  ::)
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Juissi - 20.07.13 - klo:21:55
Toi on laitteena rakenteeltaan aika erikoinen, mutta voisin kuvitella että isot pyörät ja aika pitkä akseliväli tekee siitä hyvän ajettavan?
Mitä tossa on tuolla "moottorin" paikalla katteiden sijassa? Tavaratilaa?
Kun eikö siinä kuitenkin kone oo skootterimaisesti takana alhaalla.

Jotenkin jäänyt koko laite huomaamatta tähän asti ja todennäkösesti jos oon nähnytkin jossain, niin oon luullut MP:ksi.
Tai no onhan toi tavallaan MP..  ::)
Eihän tuo nyt paljoakaan poikkea normiskootterista. Noita isorenkaisija on pilvin pimein, nyt vain yhdistetty isorenkainen city skootteri ja customin ulkokuori. Mielestäni ihan maukas kokonaisuus. ;)

Juissi

Mä oon niin vanhanaikainen, että itte lämpeen enemmän perinteisille "skootteri näyttää skootterille ja MP:t MP:lle".
Niissähän sitten löytyy kyllä eri malleja.
En osaa suhtautua laitteisiin, jotka harppoo eri "luokkaan".

Mutta varmasti kelpo peli ja kulkupuoli ainakin kuulosti ihan lupaavalta.  :)
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

ko2610

Ei siellä katteiden alla mitään tavaratilaa ole. Suurimman osan haukkaa ilmanputsari. Sen lisäksi siellä on erinäisiä sähkölaitteita erittäin väljästi sijoiteltuna. Moottorihan tuossa on joku Hondan kopio, jota muissakin kakspuolikkaissa on käytetty: pystysylinteri, jossa ilmeisesti venttiilinsäädöt omituisesti ulkopuolella.
Kulkupuoli säilyi samanlaisena pöntön modifioinnin jälkeenkin: 120-130 mittariin eli maksimissaan semmoiset 115 todellista. Ei se ihan kotonaan moottoritiellä ole, mutta sinne sentään uskaltaa mennä sekaan tarvittaessa. Muinaisiin, nykyisiä tehokkaampiin piikkeihin verrattuna tuossa on varmaan se jossain mainittu 18 kaakkia. Rekisteriotteeseen merkitty 14 ei kokemuksen mukaan ihan noihin vauhteihin riitä. Vielä kun oppis ajamaan, on se sen verran erilainen käytökseltään kuin Baotian. :)

InsOmnia

Sehän on ihan hienoa, kun otteeseen on merkitty yksi heppa enemmän, mitä tehdas lupaa. ;D
Tuommoisesta 250cc Honda kopiosta on helppo taikoa yli 20 heppaa, mikäli vauhti ei riitä, mutta kyllähän noillakin vomavaroilla luulisi pääkaupunkiseudun vilinässä kerkeävän.  ;)

Itse en hirveästi vierasta moisia erikoisuuksia, mitä nyt kerran olin saamassa nyrkistä päin näköä, kun kaverin remmivetoista Buellia kehuin aika hätäiseksi skootteriksi. :o ;D

ko2610

Taas tuli askaarreltua ja koeajettua (150km tällä kertaa). Tuulilasi auttaa kummasti ajoviiman kanssa, mutta hienösäätöä se vielä vaatii. Kaksi päällä ajaen, hieman ylikuormalla, tuli todettua, että ei tuo vielä ole iso pyörä. Takajoustot loppuvat kesken hidastetöyssyissä. Etupää toimii hyvin eikä takanakaan ole ongelmaa yksin ajaen.
Alkuperäiseen otsikon kysymykseen voisin tässä vaiheessa vastata, että moottoripyärä tuo taitaa olla. Vastaantuljoiden lapanen heilahtaa ihan eri malliin kuin toisella kiinanihmeellä ajaessa. :D

Kone

250 kuutioo ja kulkee 110km/h ?. Välttäsin ohituksia maantiellä.

ko2610

Lainaus käyttäjältä: Kone - 21.07.13 - klo:22:17
250 kuutioo ja kulkee 110km/h ?. Välttäsin ohituksia maantiellä.
Tuo on siinä mielessä samanlainen kuin toinen omistamani kulkuneuvo, että sillä ohittaminen perustuu yllätykseen. :P

Juissi

Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 21.07.13 - klo:22:35
Lainaus käyttäjältä: Kone - 21.07.13 - klo:22:17
250 kuutioo ja kulkee 110km/h ?. Välttäsin ohituksia maantiellä.
Tuo on siinä mielessä samanlainen kuin toinen omistamani kulkuneuvo, että sillä ohittaminen perustuu yllätykseen. :P

Lähestytään katveessa ja painetaan ohi 110 lasissa?  :D
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

ko2610


Juissi

Itse asiassa oon itekkin katellut CF moton tuotteita.
http://www.nettimoto.com/cfmoto/e-jewel/1516158

Tota miettinyt jo pariin otteseen.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

InsOmnia

Itse suosin ohituksissa seuraavanlaista keinoa: Odottaa että joku takana ajava ohittaa ja ampaisee ohittavan auton imuun. Pääsee itse siinä samalla, heittämällä ohi.

Juissi

Puuttuu enää köysi ja koukku. Reps.  ;D
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Juissi - 22.07.13 - klo:00:12
Puuttuu enää köysi ja koukku. Reps.  ;D
No kunhan itse pääset alitehoisen piikki tai isomman skootterin sarviin, niin huomaat, että ei se niin hullu idea olekkaan, vaikka kuullostaa ehkä vähän pöljältä. ::) ;D

Juissi

Joo tiedän.
Eikä toi minään piruiluna ollu tarkoitettukaan, mutta mielikuva repeilyttää.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.