Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)

Aloittaja Kenzy, 12.08.07 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

jwalk

Onko varikopan tiiviste paikoillaan?
Vaikka olisikin, niin kiinantoleransseilla bendixin sovitus liian tiukka päittäissuunnassa. Ei todellakaan harvinaista.
Sipaise rälläkällä hiukka bendixin akseli lyhyemmäksi. Varikopan puoleisesta päästä.

joni_k

ei siinä hirveän montaa mahdollisuutta ole jos ei suoralla virrallakaan starttaa kunnolla. toi bendix kannattaa tarkistaa. tietenkin voisko olla että liian kisakireä moottori sulla?  ;D

tapiovuorent

Helpoin konsti on varmistaa tuo bendix akselin mahdollinen "ahtaus" . Kun laitat variaattorin kopan paikoilleen , niin älä kiristä pultteja tiukkaan . Voit jättää parin millin raon , niin selviää onko akseli "liian pitkä".
Näitä vastaavia ongelmia , on jonkunverran esiintynyt.


Coastside

#393
Startti maadoittuu lohkoon sen laipasta. Hyvä olla puhdas. Tuli opittua kantapään kautta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

hyvä huomio toi maadoituskin. ite oon vetäny startin kiinnikkeeseen myös paksun miinus kaapelin suoraan akulta.

Coastside

Pulttien pituuskin kannattaa huomioida että se kiristyy kunnolla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

Kokeilin löysätä variaattorin koppaa, mutta ei auttanut. Kyllä tehoa puuttuu startista tai puristusta on liikaa. Mysteeri ratkeaa. kun uusi startti saapuu. Saahan tämän polkimellakin käyntiin ja testailen ainakin mopon kulkuhaluja, ennenkuin tehosylinteri asennetaan. Saan hieman vertailupohjaa, jos vaihdan pytyn. Kannen irrotuksen jälkeen näkee onko karstaa liikaa palotilassa ja voi vielä harkita, mitä tehdä. Kuukauden päästä tarkenee jo paremmin ajaa testiajoja.
Aprilia Sportcity One 50 4t

joni_k

on toi nykyajan etanolibensa melkoista myrkkyä kun bensaletkut kovettuu ja suodatin alkoi vuotamaan. eilen piti skootterilla lähteä töihin niin ihmettelin kun bensa haisee aika vahvasti..no filtteri ihan kosteena ja tiputteli bensaa moottorin päälle. ensiapuna ostin auton filtterin. sitä asentaessa huomasin että taas bensaletkut, lähinnä ne päät jotka on ollu kiinni, täysin kovettuneet, ensiapuna katkaisin sen kovan osan pois, onneks letkut vielä riitti. täytyy motonetistä hakea uutta. itseasiassa kolmisen vuotta sitten oon kerran jo vaihtanu bensaletkut. motonetistä oregon merkkistä letkua.

Coastside

minä olen pehmittänyt kuumalla vedellä letkupäitä irrottaessa ja asentaessa jos uutta ei ole ollut laittaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Kyllä se on ihan materiaalin laadusta tuo kestävyys kiinni. Itselläkin on erittäin huonoja kokemuksia bensaletkuna myydystä metritavarasta joka mureni autotallin laatikossa,käyttämättömänä! kolmessa vuodessa.
Kukahan osais infota meitä kestävästä bensaletkusta, eli tuotemerkki ja mistä sitä saa ?
Ai mistäkö tiedän että kestävääkin letkua on.. no kun tuon piikkipiaggion letkut on jo 15v ja viime kesäisen kaasutinhuollon yhteydessä ei havaittu murtumia tai muuta aihetta letkujen vaihtoon.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

joni_k

ei paljoa lämmittelyt auta kun letku kovettunu silleen isoksi ettei saa liittimeen enää pitäväksi. ei auta ku leikata pätkä pois. auton bensaletku vois kestää mutta vähän liian paksua ulkokuoreltaan enkä tiiä saako 5mm koossa. 6mm on liian isoa ei oo tiukka.

Coastside

#401
Noiden letkujen hankinta on epävarmaa. Periaatteessa ne kaikki kovettuu bensassa. Joku tuntuma minulla on että mustat hitaammin? Minulla on punainen bensassa ja vihreä alipaineessa. Vuodessa bensassa ollut kovettui mutta alipaineessa yhä pehmeä. Kovettunut pehmenee kuumentamalla. Kaikki lämpömuokatut pehmenevät lämmössä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

juu pehmenee varmaan mutta jos putken koko on kasvanu palautuuko alkuperäiseen kokoon?

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

tossa vaihdoin variaattorista kaikki uusiin osiin. samalla ajattelin että tehään nyt viimosen päälle ja pistin helicoilit kahteen korkanneeseen varikopan kiinnitys pulttien paikkoihin. no koppaa pistin kiinni niin eiköhä taas yks päättäny korkata ei ees kiristyny.. ;D niin surkeeta alumiiniseosta noi että huh huh. en pistä edes tiukalle kun tiedän ettei noi kestä, mutta jostaki syystä ne kierteet vaan kuluu.