Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio X9 250cc vuodelta 2000? Onko liian vanha

Aloittaja kestosippi, 13.06.18 - klo:14:32

« edellinen - seuraava »

kestosippi

#15
Miten suuri ero tavallisessa ajelussa on skoden moottorin koolla jos tarkoituksena on vain siististi liikkuminen ilman mitään intohimoja huippunopeuksille.

Tarkoitan esimerkiksi 125cc 250cc välillä tai sitten siitä isommilla? Onko tuo 125cc ihan onneton verrattuna 250cc joka minusta on ihan ok kulkuinen. Olisi tarjolla myös mielenkiintoinen 125cc Piaggio X9. Onko sellaisella meno kamalaa vinguttamista aina kahva nurin?
Peugeot Satelis 500

tex-

minun Hondani kulkee vähän yli 90km/t. aniharvoin tulee päästettyä kaasu pohjassa. riittää kunhan kulkee se vähän yli 80km/t.
Honda PCX -17
ex Honda Lead

kaukari

Ei 125 cc mikään onneton ole. On vaan vääntöä vähemmän ja siksi kierroksia ja ääntä enemmän. Motarille en menisi enkä eukkoa ottaisi kyytiin. Työmatkalle ja huviksihan sitä olit ostamassakin. Toimii sellaiseen, mullakin on sellainen ollut. Huippunopeus oli skootterille sopiva 90 km/h. Yhtään kovempaa en kaivannut koskaan ajaakaan.

kestosippi

#18
Kävin tänään ostoaikeessa koeajamassa 500cc Kymco Xciting skootteria. Hienosti liikkui ja kiihtyi. Siinä tuntui voima myös persiissä kun se yksipyttyisenä tärisytti kóko ukkoa. Hiljaisessa vauhdissa tämä varsinkin tuntui. Komea laite. Tällä kulkisi eukkokin kepeesti. Isojalkainenkin saa koivet melko suoraksi.
Harkinnassa tämäkin laite mutta sitten oltaisiin jo väärällä palstan osiolla mikäli kaupat syntyisi.

Tämä Kymco olikin sitten jo toistakymmentä vuotta uudempi mutta kilsoja jo 30000km eli kuulostaa luotettavalta menopeliltä.
Peugeot Satelis 500

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 18.06.18 - klo:13:47
Miten suuri ero tavallisessa ajelussa on skoden moottorin koolla jos tarkoituksena on vain siististi liikkuminen ilman mitään intohimoja huippunopeuksille.

Tarkoitan esimerkiksi 125cc 250cc välillä tai sitten siitä isommilla? Onko tuo 125cc ihan onneton verrattuna 250cc joka minusta on ihan ok kulkuinen. Olisi tarjolla myös mielenkiintoinen 125cc Piaggio X9. Onko sellaisella meno kamalaa vinguttamista aina kahva nurin?
Mikäli haluaa ns satasen teillä pysyä liikenteen mukana niin kyllä tuo x9 125 siellä kulkee mutta pitkissä ylämäissä ja vastatuulessa voi olla jo tiukkaa.. onhan siinä 15 hv mutta vääntöä ohuesti ja kierroksia paljon. Monissa 125 koneissa teho jää selvästi alle tuon.
Mikäli tyytyy ajamaan rekkojen vauhtia ja on yksin niin ei ole tiukkaakaan ja pääseepä niistä ohikin sillä.

Tuolla:  https://www.youtube.com/watch?v=aU07c_pKQKE , analogisten mittareiden välissä ihan keskellä on sen ledin paikka.

mm n 14 sek. kohdalla kun vetää avaimen pois niin alkaa vilkkumaan kuten pitääkin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 18.06.18 - klo:22:24
Kävin tänään ostoaikeessa koeajamassa 500cc Kymco Xciting skootteria. Hienosti liikkui ja kiihtyi. Siinä tuntui voima myös persiissä kun se yksipyttyisenä tärisytti kóko ukkoa. Hiljaisessa vauhdissa tämä varsinkin tuntui. Komea laite. Tällä kulkisi eukkokin kepeesti. Isojalkainenkin saa koivet melko suoraksi.
Harkinnassa tämäkin laite mutta sitten oltaisiin jo väärällä palstan osiolla mikäli kaupat syntyisi.

Tämä Kymco olikin sitten jo toistakymmentä vuotta uudempi mutta kilsoja jo 30000km eli kuulostaa luotettavalta menopeliltä.

Käys piruuttas kokeilemassa jossain Kymcon Grand Dink 250 skodee... saatat ihastua, ja akkakin kyyteihin!
...Ja Grand Dinkki on luonnossa paremman näkönen ku kuvissa. 

Odotukset oli suuret, kun vaihdoin oman ko. Kymcon uuteen 400 Burgmanniin. Oikeestaan muuta eroa ei ollut ajolleen, kun että Suitsa kiihtyi jonkin verran paremmin.

Tossa yks minkä vois itekin käydä hakemassa: https://www.nettimoto.com/kymco/grand-dink/2289966

kestosippi

Grand Dinkissä on tuo lattiatila joka on mulla moposkodessakin. Pirun hyvä kun kuljettaa jotakin kauppakassia.
Mulla on kulkenut tossa jaloissa useampikin painava muovikassi samanaikaisesti. Pysyvät siinä jalkojen välissä kivasti ja on painopiste alhaalla.
Peugeot Satelis 500

kestosippi

#22
Noiden minua kiinnostavien skoottereiden jalkatiloja kun vertailen niin taitaa tuossa X9 skodessa olla parhaat siten että jalat mahtuu melkein suoraksi. Kuvista päättelen että Downtown olisi ihan lyhytjalkaiselle ja nekin koukussa.



Mitenkä paljon nuo perähuutlarit kestää painoa yleensä? Voiko siellä kuskata juhannuksen ruokaostokset ja keppanat viiden hengen perheelle vai kestääkö se vain grillimakkarapaketin verran painoa.
Peugeot Satelis 500

oskuk

En ota kantaa muuhun kuin toiveseen saada ajaa jalat suorina? En ole koskaan moisesta aiemmin kuullutkaan, enkä nähnyt. Vespalla pitäisi nostaa ohjaustangon päälle ne jalat ;-)

konenikkari

#24
Voisit jo sinäkin oskuk vaihtaa nykyaikaisempaan skootteriin, voisit ajella jalat oikoisena, ja nauttia, vanhoilla päivilläsi  ::)
Olet sen ansainnut.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Noista perälootista. Riippuu muovista mitä ne kestää. Kun se on samaa kuin jalkatilan muovi, se on luja mutta jos se on katemuovia, sen saa rikki. Minulla on lujaa muovia joka lastattuna kesti kaatua sen varaan. Tarakka taas on tapauskohtainen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Kestäähän ne painoa kyllä mutta runsaalla kuormalla skotusta tulee ikävä ajettava.
Sivulaukut olisi parempi, mutta hankalat asentaa skotuun.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kestosippi

#27
Lainaus käyttäjältä: oskuk - 20.06.18 - klo:18:52
En ota kantaa muuhun kuin toiveseen saada ajaa jalat suorina? En ole koskaan moisesta aiemmin kuullutkaan, enkä nähnyt. Vespalla pitäisi nostaa ohjaustangon päälle ne jalat ;-)

Näissäkin kuvissa näkyy iso ero jos kuskilla olisi pitkät koivet. Eka on tyylikäs Kymco Downtown ja toinen on sekin pirun hieno Kymco Xciting. Tollasta Downtownia olin jo melkein menossa Imatralta hakemaan mutta kiinnitin huomioni tuohon kohtaan. Pitemmällä matkalla rupee ahistamaan persietä.



Peugeot Satelis 500

viisnelonen

#28
X9,Satelis ja -04 Burgman..  ysi ja satelis aika tasoissa jalkatilojen suhteen, ysissä saa pitkä kuski kyllä kokonaisuutena rennomman asennon. Burgmanissa yli 190cm kuskilla saattaa polvet olla koko ajan kiinni ns hanskalokeron kannessa (kuten mulla). Tiedä sitten uudemmista malleista ( -07 jne) 
Burgmanin kuskin selkänojaa(säädettävä) saa myös itse tuunaamalla ihan hiukan taaemmas/ylemmäs.

Jos silti ahistaa niin linkin virityksellä tulee taaksepäin tilaa jopa 5 cm !!
Valmistajalla on muutamia malleja,  Burgman malleihin.

https://www.ebay.com/itm/Suzuki-Burgman-400-03-16-MEGA-LEGROOM-replacement-bracket-Driver-Backrest-seat/253699149115?hash=item3b11a5cd3b:g:5sIAAOSwI~NZjgIl

Noissa takalaukuissa on usein tosi pienet VALMISTAJAN asettamat painorajat, tuossa burgmanissa mulla on SHAD 42 mille valmistaja sallii 6kg , pienempään 40 litraiseen? vain 3 kg !! Tarakka ja adapteri on saman valmistajan. Ihan ok kokonaisuus, varsinkin kun tarakka on ihan ok yksinäänkin.
Kaikki painavat laitan aina satulan alle ja tuota takalootaa en edes pidä paikoillaan kuin aivan tarpeesta.
Mitä nuo sitten oikeesti kestää ?? mutta jo semmonen 5-6 kg vaikuttaa ohjaukseen ja muutakin aerodynaamista haittaa on jo tyhjästäkin boksista.

Edit: hiukka korjasin
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

oskuk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 20.06.18 - klo:19:19
Voisit jo sinäkin oskuk vaihtaa nykyaikaisempaan skootteriin, voisit ajella jalat oikoisena, ja nauttia, vanhoilla päivilläsi  ::)
Olet sen ansainnut.

OOja! ;-)