Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda SH 125 vaihtui tänään Vespa 300 GT:hen

Aloittaja Old School, 23.09.17 - klo:16:32

« edellinen - seuraava »

Palosella


oskuk

#181
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 10.07.18 - klo:19:28
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.07.18 - klo:15:23

Ps mitä kuvapalvelua käytät, toimii hyvin  :D

Uppaa.fi näköjään   :D

Joo, se näkyy osoitteessa kun katsoo kuvaa ;-)
Oletteko hommannet noita buzzetti-työkaluja vai vetäneet pultit auki diy-meningillä?
Tuntuvat joka kaupassa, yksikköhintojen vaihdellessa olevan aina yht 50e ;-)
Liikkeissä taitavat aukaista ja kiinnittää paineilmavehkeillä, ja harrastajat joko irtopulteilla tai jollain tangolla takapyörän välissä avata...

konenikkari

Jeps, paineilma tai akkukäyttöisillä suoritetaan, ohjeaikaistettu määräaikaishuolto.
Yksikään asiakas ei ole valmis maksamaan huollon hintaa joka suoritettaisiin diy kapineilla.
Diy huolto voi kestää vaikka viikon, kunhan tulee hyvin tehtyä, koska sen tekijä ei joudu laskemaan itse tekemälleen työlle mitään arvoa.
Useinkin, ammattitaitoinen asentaja tekee työtä suorittaessaan havaintoja, joita ei diy asentaja välttämättä huomaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 11.07.18 - klo:17:58

Useinkin, ammattitaitoinen asentaja tekee työtä suorittaessaan havaintoja, joita ei diy asentaja välttämättä huomaa.

Kuten että alukierre kesti paineilmakalun voiman? ;-)

oskuk

PROO!



Sit vaan etimäään vartta, että saa myös auki nuo ammattilaisten "momenttiin" rytkityt ;-)

oskuk

#185
Valtaosin helppo homma. Rullissa ollut kuin hiukan likaa mutta tuli nyt vaihdetuksi, hihnassa uuteen mittaeroa puoli milliä, en vaihtanut.
Yhdestä kopparivista taisin vetää kierteet, sama ruuvi taisi olla kuin ameriikanhebolla videossa.
https://www.youtube.com/watch?v=3u4i7KCg1M4
Ja tiedän miksi: alle tulee piuhaklpsu, ja jos sen unohtaa, ei ruuvi meinaa mennä ollenkaan "loppuun" ja jos yrittää, menee kierteet.
Olisi vaan pitänyt uskoa momenttiavaimen sanomaa...se sanoo naks.







...ja vaikka käppänällä olisi tuoli missä levätä, on alaselkä taas juntturas.

oskuk

...nyt en löydä haulla, mutta mikä se juttu oli ettei saisi antaa bensan loppua? Pitää ilmata bensapumppu?

Palosella

Se ilmaantuu kyllä itsestään kun laitat virrat päälle. Juttu on ehkä pääasiassa siinä, että tankissa oleva bensa jäähdyttää pumppua ja vähällä bensalla ajaminen voi aiheuttaa pumpun hajoamisen kun pumppu ei jäähdy kunnolla.

viisnelonen

Saattaa myös olla että tyhjään tankkiin pitää sitten lisätä bensaa reilusti jotta pumppu lähtee imemään ja ilmaantuu eli jos bensa loppuu niin se mahdollinen 1-2 litran varapänikkä ei välttämättä pelasta pälkähästä mikäli sitä ei lisää tankkiin ajoissa.

Ja Palonen kirjoittaa asiaa tuosta pumpun jäähtymisestä.. vaikka pumppu ei hajoiskaan niin liian lämmin bensa saattaa tehdä höyrylukon jolloin kone sammuu. Kokemusta on.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250