Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

ilmojen viileneminen ja laiska kaasu

Aloittaja saitek, 21.09.08 - klo:22:54

« edellinen - seuraava »

saitek

Ilmojen viilennettyä huomasin, että skootterini kaasua saa olla varsinkin alussa koko ajan vähän lisäämässä, jotta meno ei hyytyisi kokonaan. Lisäksi kaasu reagoi viiveellä, joten ensin ei tapahdu mitään ja sitten mopo helposti nytkähtää, kun vauhti kasvaa äkisti. Kävi tuossa pari päivää sitten niinkin, että kun lähdin liikennevaloista skootterini kaatui juuri tuon vuoksi risteyksessä. Ja seuraavana aamuna yövuoron jälkeen kone hyytyi ja sammui kesken ajon muutaman sadan metrin jälkeen. Tänään kävin sitten ajamassa sen kaupungilta kotiin. Annoin ensin koneen lämmetä 10 minuuttia. Välillä tuntui, että ei tyhjäkäyntikään onnistu ongelmitta ja alussa puolittain odotin, että jään taas tienpäälle. Varmuuden vuoksi katsoin tarkkaan tilanteet, missä kaasutin.
Vähän oudolta tuntuu, että skootterin ajo-ominaisuuksissa on näin selkeä ero viileän ja lämpimän ilman aikana. Jos tuo vika nyt siitä sitten johtuu.
Huomenna olisi tarkoitus ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen, mutta vähän on sellainen olo, että panenko talvisäilytykseen samalla. 

Samppa

Laitahan 10 numeroa isompi pääsuutin, niin luulisi alkavan taas pelittämään paremmin (SIIS olettaen, ettei mitään varsinaista vikaa ole).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Skode vaatii lämmetäkseen yleensä puolen kilometrin ajon. Yleensä siillä kannattaa lähteä heti kun se vetää tarpeeksi. Jos sen jälkeen kakattelee, se merkitsee säätötarvetta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

saitek

Kiitos vinkeistä! Minun piti tosin tarkistaa Alfamerin skootterimopojen huolto-oppaasta, että mikä pääsuutin oikein onkaan  :)

Samppa

Lainaus käyttäjältä: saitek - 24.09.08 - klo:22:28
Minun piti tosin tarkistaa Alfamerin skootterimopojen huolto-oppaasta, että mikä pääsuutin oikein onkaan  :)

Sitähän varten ne oppaat on kirjoitettu.  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

harripee

Kuinka saitek Kymcon kanssa kävi? Omassa agilityssä samaa ongelmaa, eli kylmänä hyytyilee. Olisiko jollain antaa vinkkiä?

saitek

No, ei noita neuvoja ehditty paljoakaan noudattaa, kun skootteri varastettiin siinä välillä.  Sain kaskolta korvauksen, mutta se uusi kymco on vielä kaupassa  ;) 
Tarkoitus on lähteä ajelemaan keväällä huhti/toukokuussa.
On täällä Helsingissä vielä näkynyt ihmisiä skootterilla ajelevan joulun aikoihin. 

Jamppa

Minulla ei nyt ole vinkkiä tuohon kylmässä hyytyilyyn, mutta ajattelin kertoa omat kokemukseni tuon agilityn käyttäytymisestä näin talviaikaan: se on toiminut yllättävänkin hyvin ihan vakiosuuttimella, ja tenuakaan en ole tankkiin laittanut, vaikka varmaan kannattaisi.

Tänään kävin taas -6 asteen pakkasessa lenkin heittämässä, käyntiin se lähti tosi helposti toisella napinpainalluksella (ensimmäisellä startti "pyöri tyhjää"). Olen muuten huomannut, että se lähtee kylmänä parhaiten, kun ei koske kaasuun ollenkaan, en tiedä onko se "normaalia". Lämmitän kylmää konetta minuutin-pari ja ajan muutama sata ensimmäistä metriä rauhallisesti konetta säälien. Oikein pirteästi se liikkui ja mukava oli ajaa, vaikka kevättä ja sulia teitä tässä jo kovasti odotellaan...