Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Filly, kipinä hukassa

Aloittaja raxu, 20.01.09 - klo:09:04

« edellinen - seuraava »

raxu

Noniin on taas nipullinen tarkastuksia tehty:
- venttiilivälykset
- kaasari putsattu ja tarkastettu uudelleen
- tankki putsattu uudelleen ja asennettu bensansuodatin
- ajoitusta tarkistettu

Vaan ei lähde käyntiin ei. Ajoituksessa on varmaan joku pielessä. Magneetto on irroitettu kiitos edellinen omistaja. Ohjekirjan mukaan sallittu heitto on 2 astetta, joten josko tässä olisi se vika.

Ajoituslampun kanssa tarkistus edessä, kun sellaisen jostain löytää ensin lainaksi.

openflow

Ootkos varma ,että nokka ketjun jako on kohdallaan ,ettei esim. edellinen omistaja ole tehnyt remottia ja nokka ollut väärässä asenossa ,kun laittanut ketjun takaisin.

raxu

Konetta ei ole avattu kuuleman mukaan, varma ei tietenkään voi olla.  Jako tuntuu olevan kohdallaan kun vertaa sytytysmerkkiä venttiilien ja nokkapyörän asentoon.

A_sentaja

Vika voisi löytyä sieltä magneetosta, joko pohjalevy on siirtynyt väärään asentoon tai kiila jäänyt vauhtipyörästä pois jolloin heittoa löytyy. Tuo pohjalevy on voinut siirtyä siinä tapauksessa, että ed omistaja on kiinnittänyt magneeton "vanhalla konstilla",, eli ruuvari vauhtipyörän reijästä sisään ja kiilannut sen kiristyksen ajaksi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

raxu

Noniin rassailua on jatkettu, tuloksetta.

Ajoituslampulla on katsottu ajoitusta ja tuntuisi olevan kohdallaan. Käyntiin ei lähde eikä edes yritä. Bensaa on laitettu suoraan pyttyyn.

Magneettoa ei saatu irti, kun ei ollut sopivan kokoista ulosvetäjää, yksi mahdollisuus on, että se on asennettu 180 astetta väärinäpäin tms.

Ensiviikolla taidan viedä koko laitoksen ammattimiehen käsittelyyn Vaajakosken Pienkonehuoltoon.

Coastside

Monikin kokenut ja koneen erityispiirteitä tunteva on aloittelijaa pätevämpi paikantamaan vian. Huollossa on kuitenkin välineet ja tahto ja valmius tarttua asiaan pontevasti.

"Määrittele ongelma, niin olet jo ratkaissut sen". Kokemattomalla juuri sen määrittelyyn ei riitä tietämys ja rutiinit.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Näinhän se on. Ja palstallakin on toisinaan vaikea neuvoa kun ei itse pääse tutkimaan laitetta, eikä tiedä konkreettisesti mitä kaikkea on jo tutkittu ja miten. Muistahan ilmoittaa mikä skootterissa oli.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

raxu

Jep ilmoitellaan. Ongelmahan oli kipinän puuttuminen, se löytyi uudella cdi boksilla. Loput selvittäkööt viisaammat :)

openflow

Mystinen vika siis. arvataan: magneeton kiila on katkennut ja magneetto on sutassut tyhjää ,eikä ajoitukset ole enää kartalla ,tai tulpanhattu on viallinen(lyö kipinää hatusta suoraan runkoon).

Muuta ei nyt tähän hätään osaa tarjota...



Coastside

Yksi klassikko on ulosvedetty tulpan johto puolan puolelta, jolloin se on se on vain sen pölysuojan varassa. Ajoitus ainakin on metsässä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

raxu

Seisonta oli tehnyt tehtävänsä. Männänrenkaat jumissa ja pytyssä+männässä hapettumia sen verran, ettei ollut tarpeeksi puristuksia.
Omasta tallista löytyi kyllä puristuspainemittari mutta ei sopivaa adapteria.. olisi säästynyt monta tuntia kun olisi heti katsonut paineet.

Ilmeisesti seissyt alkuajat ulkosalla ja kosteutta päässyt moottoriin. Pajalta löytyi purkuosina molemmat, ensiviikolla pääsee varmaankin jo ajamaan :-)

Samppa

Ja muutenkin, jos skootteri seisoo pitempään käyttämättömänä kannattaa laittaa vaikka ruokalusikallinen öljyä koneeseen. Sitten kiksiä hitaasti painelle levittää öljyn koko sylinteriin..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

raxu

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 27.03.09 - klo:10:08
Ja muutenkin, jos skootteri seisoo pitempään käyttämättömänä kannattaa laittaa vaikka ruokalusikallinen öljyä koneeseen. Sitten kiksiä hitaasti painelle levittää öljyn koko sylinteriin..

Paja oli ilmeisesti koittanut tätä tuloksetta. Vaihtavat osat niin sitten pääsee baanalle, toivottavasti :)


Coastside

Näistä kiinan 139QM karstakoneista ja "plagiaateita" kannattaisi joka ajokauden lopuksi avata kannen ja irroittaa pytyn jotta saa karstat pois. Ne kun jumittaa renkaitakin ja menee venttiilin väliin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

raxu

Jopas lähtee iloisesti käyntiin. Mäntä ja pytty vaihdettiin ja huoltamo tarkasti kaasuttimen..

Jotain korjattu ja jotain edelleen vialla. Kone ei ota kierroksia, tuntuu että tukehtuu tai ei saa tarpeeksi bensaa. Seosruuvin säädöllä ei ole vaikutusta. Vaivalloisesti saa kulkemaan 5-10 km/h mutta vain "pumppaamalla" kaasua.. huomenna soitto huoltoon, jonka mukaan piti olla kunnossa.