Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

kani

Tässä kaverin SFR:ssä on vähän vastaavaa ja imukaulassa pientä hapertumaa. Epäilen sitä. Täytyy varmaan koittaa vulkanoituvaa teippiä pistää siihen ekaksi.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: kani - 16.05.12 - klo:11:40
Tässä kaverin SFR:ssä on vähän vastaavaa ja imukaulassa pientä hapertumaa. Epäilen sitä. Täytyy varmaan koittaa vulkanoituvaa teippiä pistää siihen ekaksi.

Joku vois kokeilla imukaulan pintamurtumien korjaukseen uretaaniliimamassaa (sikaflex).. Tehtiin sille joskus vuosia sitten upotusrasituskokeita löpöön ja kesti parhaiten mukana olleista aineista.. koetta jatkettiin yli viikon ja kuivunut massa ei vielä sittenkään pehmennyt/irronnut koealustasta (teräsliuska).
Eli imukaulan karhennus hiekkapaparilla ja sitten sikaa 2-3 mm kerros vaikka pikku pensselillä..(annetaan kuivua kunnolla lämpimässä)
anteeksi ot..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

kani

Vau. Enpä olisi keksinyt. Täytyykin kokeilla tota ensiksi koska tallilla taitaa olla sikamassaa.. :). Pistä tonne nikseihin jos on sulla toiminut, eiköhän se pelaa muidenkin imukaulojen kanssa..

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: kani - 16.05.12 - klo:15:45
Vau. Enpä olisi keksinyt. Täytyykin kokeilla tota ensiksi koska tallilla taitaa olla sikamassaa.. :). Pistä tonne nikseihin jos on sulla toiminut, eiköhän se pelaa muidenkin imukaulojen kanssa..

Siis bensan kanssa en ole kokeillut mutta polttoöljyssä ainakin kesti. Tiedusteltiin eri maahantuojiltakin aineiden kestävyyttä löpön upotusrasituksessa.. kukaan ei uskaltanut luvata. itse uskon että se tuossa kestää koska ei suorastaan ui bensassa. Ja nyt ei siis puhuta mistään silikooneista vaan 1-K uretaanimassasta(liimamassa)
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 16.05.12 - klo:12:00
Joku vois kokeilla imukaulan pintamurtumien korjaukseen uretaaniliimamassaa (sikaflex).. Tehtiin sille joskus vuosia sitten upotusrasituskokeita löpöön ja kesti parhaiten mukana olleista aineista.. koetta jatkettiin yli viikon ja kuivunut massa ei vielä sittenkään pehmennyt/irronnut koealustasta (teräsliuska).
Eli imukaulan karhennus hiekkapaparilla ja sitten sikaa 2-3 mm kerros vaikka pikku pensselillä..(annetaan kuivua kunnolla lämpimässä)
anteeksi ot..
Kokeiltu ja hyväksi todettu. Mamman Zonerista paikkailtiin imukaula joka oli melkein poikki, raottamalla murtumaa, sikaa väliin ja sormella sivellen parin millin sikamälli päälle. Toimii sama imukaula nykyselläkin omistajalla, joten on se ainakin kolme vuotta kestänyt.

evottaja7

Luultavasti kestää paremmin kuin alkuperäiset kiinankumia olevat vakioimukaulat  ;D Haurastuvat lähes poikkeuksetta, pitänee itsekin kokeilla jotain einestä pistää tuohon kun taitaa jonku verran hörppiä jostain välistä ilmoja.

pekpel

Joku osaava sorvari vois tehdä kaks osasen puristemuotin jossa vois noita kaasarin kalvojakin prässätä samasta mömmöstä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Kalvokin tuli paikattua sikaflexillä samaisesta Zonerista ja sekin kestänyt yli kaksi vuotta.  :o

joukeri

#1043
Juu eli itseltä löytyy soliferin skootteri vuosimallia 09. Ja hieman puuduttavaa on ajaa sitä neljääviittä koko ajan joten mitä vinkkejä antaisitte viritykseen? :)    kiitos jo näin etukäteen=)

leze223

Noniin. Aluksi otat variaattorin pois. Siellä voi olla prikka. Sen jälkeen avaat kaasuttimen päältä mustan luukun. Kannessa pitäisi olla semmoinen tappi. Nakkaq se pois. Ja sitten viimeisenä katkaiset cdistä variaattorin koppaan menevän johdon. Noilla pitäisi mopedi kulkea kuuttakymppiä.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

joukeri

kiitos neuvoista koitan näitä. :) kannattaako cdi boksi vaihtaa rajoittamattomaan?

User

Taitaa olla katupöly joka sen oikuttelun aiheeuttaa, sehän leviää tuulen mukana.

kapeliuskani

Jos on putsari kunnossa niin varmaan ihan se tuuli aiheuttaa, kun ei
kone jaksaa tuulta vasten vääntää.
*Solifer XTR50 classic -06*

tommi

Saattaa olla ettei lähde ilman ulosvetäjää, noi saattaa ruostua kiinni tosi pahasti. Itselläni on myös Tyscon kahdella iskarilla ja kun ensimmäisen kerran koetin ottaa takarengasta irti niin eipä lähtenyt se tukirauta muuten kuin ulosvetäjällä. Sen jälkeen on lähtenyt ihan vaan nitkuttelemalla. Kannattaa rasvata se akseli kun olet saanut sen irti niin lähtee seuraavalla kerralla helpommin.

Jari96

Ideoita miks Solifer XTR50, 6700km ajettu, huohottaa pirusti ja syö öljyä? N. 5500km kohdilla vaihdoin männän ja tiivisteet, silti sen jälkeen huohotti vieläki muttei syöny öljyä. 1000km ilman ongelmia ajelua, tosin huohotti siltiki sinistä.  Ajelin n. 120km lenkin ja alko taas puskemaan pirusti savua huohottimesta, meinaa välillä sammua ku päästää kaasun, ei niinku silleen et ei olis tyhjäkäyntiä, ennemmin kiinnileikkaamisen tyylillä... Apua kaivataan.