Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)

Aloittaja Kenzy, 12.08.07 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

Coastside

Kannattaa heti uutena rasvata ettei hapettumalla mene tai jumi. Kulumistakin kestää paremmin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k


mopotinx3

#407
Taas on havaittu materiaalivirhe. Tällä kertaa se on huonolaatuinen jenka magneeton vauhtipyörässä. Ulosvetäjän jengat jäivät ehjäksi, mutta vauhtipyörästä ne irtosivat. Taisi olla liian lujassa  tämä magneetto.
Täytyy ottaa kikka kakkonen käyttöön. Kuumennusta kampiakselin päähän sähkötoholla ja sitten 2-leukaisella ulosvetäjällä kierretään kireälle. Leukojen ympärille letkuklemmari, jotta leuat ei hyppää pois. Äärimmäisessä hätätilassa pitää kopauttaa ulosvetäjän keskipulttiin, mutta se ei tee hyvää kampiakselin laakereille. Huomenna lähden toisesta osoitteesta etsimään tätä ulosvetäjää, joka on valmiiksi muotoiltu kulmahiomakoneella, jotta sopii magneeton reikiin.
Kikka kolmonen on sitten kulmahiomakoneella vauhtipyörän poistaminen. Toivottavasti en joudu siihen turvautumaan.
Juuri kun sain variaattorin remmin asennettua, niin löytyi tämä latausvika. Keltainen johto on maahan yhteydessä, joten ei ihme, ettei ladannut yhtään.
Onneksi on varamoottori, josta nappaan sähköt tähän Speediin. Kertakaikkiaan tämä kiinaskootteri tarjoaa ajankulua liiankin kanssa!
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

Voi sitäkin kokeilla, mutta kyllä ulosvetäjä on ennen pelittänyt. Halusin kokeilla hiljattain ostamaani vauhtipyörään jengattavaa ulosvetäjää, mutta kaikki ei suju kuin Strömsössä. Toivottavasti löydän sen työkalun, ettei tarvitse viedä rahaa motonettiin. Olisi pitänyt tohottaa magneettoa ennen kuin alkaa irrotuksen.
Jos olisi ollut esim Honda NSR tai vastaava Made in Japan, niin tällaista ei olisi tapahtunut. Se on sitä joulutinan lujuista tavaraa tämä kiinamagneetto.
Aprilia Sportcity One 50 4t

joni_k

yleensä lähtee kyl jos vähänkin saa irti. jäin miettimään voisko  tuulettimen neljää pultin reikää hyödyntää.. veto ja nakuttaa varovasti kammen päähän.

mopotinx3

#411
Taas on irrotusta jatkettu. Varastosta löytämäni ulosvetäjä hajosi. Samoin ostamani motonetin keskihintainen ulosvetäjä hajosi. Se tosin suostui irrottamaan varamoottorin vauhtipyörän, että en  jää ilman, vaikka rälläköin tämän Speedin vauhtipyörän pieniin osiin. Pakoputki on tiellä, joten sekin on irrotettava, jotta pääsee tuhoamaan magneeton pienempiin osiin. Pitää olla tarkkana, ettei leikkaa kampiakselin kartiota pilalle. Joskus nämä mopedihommat vastustaa pahasti, mutta aina on jollain konstilla homma ratkaistu.  Olen kyllä katsellut niitä neljää 6mm jenkareikää, jos laittaisi haponkestävillä ruuveilla tukevat lattaraudan L-palat kiinni niihin. Ei tarvitsisi hioa niitä ulosvetäjän koukkuja ohuemmiksi.  Yksi konsti voisi vielä olla, että poraisi ne valmiina olevat kaksi pyöreää reikää reilusti isommiksi, jolloin ulosvetäjän koukut voisi jättää 2 kertaa tukevammiksi. Nyt ne aina katkeavat, kun vetää tosi kireälle.
Aika surkea esitys tämä IKH 150mm 2-leukainen ulosvetäjä, keskiruuvista meni jengat heti, kun sain leuat pysymään ehjänä. Ei pitäisi ihmisille myydä tuollaista sekundaa. En kehtaa viedä takaisinkaan kauppaan ja vaatia rahoja takaisin, koska viilasin niitä leukoja ensin aika reilusti, mutta ei se viilaminen tätä rikkonut vaan ala-arvoinen laatu jengoissa/materiaalissa.
Aprilia Sportcity One 50 4t

joni_k

jos ulosvetäjällä vetää kireäksi sen mitä uskaltaa ja lämpöä keskelle luulisi irtoavan. ihmeen tiukassa on kyllä sulle sattunu. omissa tapauksissa ei lopulta paljoa vaadi se niksahtaa samantien irti sillä alkuperäisellä ulosvetäjällä.

mopotinx3

#413
Lähtihän se magneeton jämä, kun hain isomman 125mm rälläkän. Hyvin palvelleessa exrälläkässäni B&D 110mm::ssä tuli tunnit täyteen. Laitoin paikoilleen varamoottorin staattorin ja vauhtipyörän, mutta siinäkin on jotain vikaa, kun antaa vain 13V vaihtovirtaa ja tasasuunnattuna siitä jää 12V, jolloin ei oikeastaan lataa ollenkaan. Zoneristani löytyy noin 16V vaihtovirtaa ja latausjännitettä 13,8V, joka riittää mainiosti. Pitää lainata siitä sähköt, niin tulee tämä Speed vihdoin kuntoon js voi alkaa sen sisäänajon. Onneksi on samanlaiset staattorit, kun niitäkin on erilaisia. Jos joku joutuu tekemään tämän saman jobin, niin Dremel oli hyvä loppuviilauksessa, niin ei tule tuhottua kampiakselin kartiota.  Liikaa tuli lyötyä tuohon kampiakselin päähän, niin sen jenkoja joutui vielä hieman putsaamaan Dremelillä. Harmittaa,kun pitää vielä kerran vaihtaa nämä osat, mutta nyt ne saa helposti irti, mutterissa on vain 2,5 kg momenttia ja vaseliinit välissä.  ;)
Aprilia Sportcity One 50 4t


konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

ois pitäny kammen päähän laittaa se mutteri ja lyödä sitä mutteria.. ;D sen mitä oon momenttiavainta käyttäny aika kovat on nm.

mopotinx3

Onhan ne kovia momentteja, mitä korjaamokirjoissa ilmoitetaan. Itse tulee hieman pienennettyä, että saa osat joskus irtikin ja kohtuu vaivalla. Pulttipyssyllä jos vetäisee etuvariaattorin mutterin, niin helposti alkaa kaventua se kampiakselin pää siitä juuresta. Viimeksi tein sellaisen topparin starttikehälle, jotta voi käyttää momenttiavainta. Siinä on se hyvä puoli, että saa remmin vaihdettua tien päälläkin, kun pitää sen työkalun ja vararemmin penkin alla. Samalla säästää taksikuluissa tämän remmityökalun ansiosta.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

Tien päällä hihnan vaihdoa auttaa kikka missä köydellä tai hihnalla vetää avainta. Hartioiden yli ja jaloilla nostaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JK80

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 16.05.19 - klo:16:40
yleensä lähtee kyl jos vähänkin saa irti. jäin miettimään voisko  tuulettimen neljää pultin reikää hyödyntää.. veto ja nakuttaa varovasti kammen päähän.

Tein lattaraudasta ulosvetäjän, eli juurikin pultataan niihin tuulettimen kierteisiin kiinni ja keskelle tein M12 kierteen, 12mm pultin pään hioin teräväksi.