Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa 250 GTS ie sammuu kesken ajon

Aloittaja Matti2405, 09.08.18 - klo:10:17

« edellinen - seuraava »

Palosella

Partanen, on ollut 250-kuutioisissa, mutta takaisinkutsu koskee näköjään uudempia. Tässä lista vehkeistä, jotka kuuluu takaisinkutsun piiriin

2011 LX 150ie
2011 LXV 150ie
2011 S 150ie
2010 300 Super
2010 GTS300
2008-2010 GTS 250
2008-2010 250 Super
2008-2010 GTV 250
Other Piaggio Models on The Recall List
2009-2010 BV 250 Tourer
2009-2010 BV 300 Tourer
2009-2010 MP3 250

Matti2405

Kiitos näistä vinkeistä, nyt viikonloppuna on aikaa paneutua noihin tutkimuksiin joten toivotaan parasta.

Partanen

Olikohan 250 kuutioisissa loppuun asti bensan paluuletku? Kun luulin ongelman olevan ensimmäisissä kolmesatasissa, koska ne olivat ensimmäisiä joista jäi pois paluuletku. Vai vaihtuiko 250 kuutioisiin jossain vaiheessa se paluuletkuton järjestelmä?

Lisäys: Täältä voi tarkastella runkonumeron avulla kuuluuko Vespa takaisinkutsuttujen ryhmään:

http://static.piaggio.com/recall/form-piaggio_en.html
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Matti2405 - 09.08.18 - klo:14:56
Lämpimänä tapahtuu ja tosi harvoin. Nyt ajettu noin 3000 km niin sinä aikana ei kertaakaan, mutta nyt kolmekertaa peräkkäin viikon sisällä.

Oletko huomannut liittyykö erityisesti kuumiin päiviin ?  Entä ihan täydellä tankilla ? Ala seuraamaan onko ulkolämpötilalla yhteys asiaan.
Seisooko skodu yleensä auringossa vai varjossa/tallissa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

kaukari

Mulla on ollut muutama yksittäinen kokemus kuuden vuoden aikana tuollaisesta hetkellisestä tehon katoamisesta kesken maantieajon. Kone ei kumminkaan sammunut. Molemmilla kerroilla oli sytytystulpan hattu kiertynyt irti lukitusklipsistä ja ollut löysässä. Ulkomaiset toverit on epäilleet myös "tappokatkaisijan" kontaktihäiriötä. Varmuuden vuoksi olen sitäkin silloin tällöin muistaessani naksutellut.

Matti2405

nyt on viikonloppu vietetty ja käyntihäiriötä tutkittu. Tulpanhatun alla oleva holkki joka on tulpan ylpään kierteessä oli hieman löysällä, voisikohan tämä olla syy ongelmaan.
Kiristin ja koeajoin ja ainakin nyt ei mitään katkoksia tullut. Kiristin holkin minkä uskalsin, mutta onko tähän jotain muuta keinoa ja pitääkö holkki olla paikallaan vai olisiko parempi jos tulpanhattu olisi suora kiinni tulpassa.

kaukari

Kyllä mulla on ainakin holkki paikallaan ja erittäin tiukassa. Ei lähde irti ilman väkivaltaa.

viisnelonen

Noita tulpanhattujahan on juurikin kahta mallia, toinen tarkoitettu tulppaan ilman sitä kierreholkkia ja se toinen taas sen kierreholkin kanssa kuten juuri sinunkin tapauksessa on.
Tulpista löytyy malleja joissa tuo kierreholkki on kiinteä eli ko tulpaan sopii vain toinen hattumalli.
Suurin osa sytytystulpista on varustettu tuoll kierteellisellä(irroitettavalla) holkilla jotta soveltuisi kumpaankin hattumalliin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250