Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki Burgman, 200 vai 400??

Aloittaja Kalkkaro, 06.05.14 - klo:18:43

« edellinen - seuraava »

HiTec

Lainaus käyttäjältä: fudeisti - 07.05.14 - klo:09:31
Toholammen miehelle ei vaihdokki kelvannut

Tämä on se wanha dilemma: Ostajat valittaa kun vaihdokki ei kelpaa, myyjät että pelkkää riihikuivaa on myyntikohteesta vaikea saada ja näin usein kaupat jää siis syntymäti - ja seuraavaksi valitellaan kuinka on pitkät myyntiajat ::) Ymmärrän toki molempia osapuolia, ostaja haluaa wanhasta eroon tai kohta on itse samassa kuopassa, wanha pitäisi saada myytyä pois pelkkään riihikuivaan. Ja taas ostajalla vain se myytävä kapine vaihtuisi toiseen, mutta ongelma itsessään ei mihinkään poistuisi, yhä on fyrkkaa kiinni näissä vermeissä :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Kalkkaro

Koeajo tehty. Tosin lyhyt semmoinen. 12 km motaria ja 16 taajamassa.

Olet Jussi oikeessa, lisäpistoke oli hanskalokerossa ja sit viä kahvanlämppärit valmiina ja käsisuojat. Ja ulkolämpömittari vakiona.

Polvikulma oikein luonteva noin lyhyen lenkin tuntumana ja peileistä näkyi muutakin kuin sangen massiiviset olkapääni. Olivatten siis tarpeeksi leveällä. Ja selkänojasta tykkäsin, vaikka se matala olikin. Satula tuntui muutenkin isolta. Seuraava lenkki pitempänä ja mamman kaa yhdessä, sittempä tuon satulan isouden/pienuuden tuntee käytännössä.

Saapas näkee, mitä kenkä tekee.
400 Burgman, 09

lehtijussi

Hyvin mahtuu kaksin ja jää tilaakin väliin, jos haluaa. (Vaikka meidän emäntä ei ole pitänyt linjoistaan huolta.) ???
Kovalla sivutuulella kannattaa pitää tiukkaa pakettia kyytiläisen kanssa, muuten tulee mutkia ajolinjaan.
Osta vaan Burgeri kuleksimasta. :D Jos muuta suunnittelet, niin tollanen honda sitten, mistä edellä on ollut puhetta.

kissantassu

Hondasta on myös 400:n versio samoilla runkomitoilla ja hivenen pienemmällä teholla. Kulutus n. 1 liran/100 km vähemän kuin FJS600:lla. Kaksipyttyinen sekin.
Suzuki Stinger 125 -69, Madison S250 -01, Honda FJS600A -04

r2

LainaaSaapas näkee, mitä kenkä tekee.
Saanko arvata mitä tapahtuu? Ostat sen. Nimittäin, onhan se nyt jo rikollista toimintaatm että noin siisti Burgi seisoo kaupassa.
Jos peli on kuvien mukainen elikkä varsin upea ilmestys niin minä en kauan miettisi. Nyt sitten vaan vääntämään hintaa alas, muistaakseni ollut jo talvella Biketeamissa myynnissä. Jos en syksyllä olisi SW-T:tä hankkinut niin tuo olisi valintani.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

oskuk

Lainaus käyttäjältä: kissantassu - 07.05.14 - klo:23:30
Hondasta on myös 400:n versio samoilla runkomitoilla ja hivenen pienemmällä teholla. Kulutus n. 1 liran/100 km vähemän kuin FJS600:lla. Kaksipyttyinen sekin.

Ja käytettyjä tarjolla...?

HiTec

Lainaus käyttäjältä: kissantassu - 07.05.14 - klo:23:30
Hondasta on myös 400:n versio samoilla runkomitoilla ja hivenen pienemmällä teholla. Kulutus n. 1 liran/100 km vähemän kuin FJS600:lla. Kaksipyttyinen sekin.

Koskaan en ole itse ymmärtänyt tuota ellei pienempi ole:
- tehty esim. ajokorttirajoitteiden vuoksi
- selvästi suurempaa halvempi
- ns. downsizing-versio suuremmasta, samoilla väännöillä ja tehoilla, mutta pienemmällä kulutuksella
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

fudeisti

Mitä mieltä ootte Piaggio X7:sta? Liian pieni? 250 cm3 Kempeeessä. Siihenki vaihatuis Symi.

Kalkkaro

Koeajo II

Keskiviikkona valkoisen Burgmannin akku oli niin vähissä virroissa ettei Skode herännyt henkiin, Niimpä koeajoin tämän mustan paholaisen

http://www.nettimoto.com/suzuki/burgman/1670443

Tänään oli sit valkoisen vuoro. Saman ikänen ton mustan kaa, mut vähemmän ajettu, korkea pleksi, kahvasuojat, alkuperäinen pakoputki ja Suzukin omat kahvalämppärit.
Tre-Häijää-Karkku-Hämeenkyrö-Tre n. 116km.
Kampe tuntui edelleen käteen sopivalta. Otin omistajan käsikirjan viikonlopuks lainaan ja lupasin mennä maanantaina pistään nimet paperiin.

Toi korkea pleksi on kyllä kauhea. Kun kyyristyi pleksin taakse, oli hiljaista. Samaten jos nousi seisomaan ( ajoi "tapeilta" ) oli hiljaista. Tossa mustassa on matala pleksi kuten kuvasta näkyy, se oli hiljainen.

Ensimmäinen modauskohde siis selvillä. Seuraavaksi sivujalkaan levennystalla, että uskaltaa jättää soralle. ( Touratec noita sivujalan levityksiä myykin, mutta onhan suolaset hinnat ).

Tankki on om.käsikirjan mukaan 13,5 litraa. Paljonko tolla matka-ajossa ajaa?? 250km??

Näkyillään Mustassalahdessa ja Sauna&Runissa Hauholla.
400 Burgman, 09

pugt200

Jännä juttu miten kaikki haluavat korkea tuulilasin, vaikka matala on mukavampi. Tuolla tankilla pitäisi mennä n 350 km tasaista vauhtia,

pekpel

Korkea tuulilasi = avokypärä
Luulisin
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

HiTec

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 10.05.14 - klo:14:20
Jännä juttu miten kaikki haluavat korkea tuulilasin, vaikka matala on mukavampi.

Se nyt riippuu vähän noista mittasuhteista ???

Pleksi, oli se sitten minkä mittanen tahansa, muodostaa ajossa taakseen alipaineen (ei absoluuttista alipainetta tietenkään, vaan suhteellisesti matalamman paineen kuin ympäröivässä ilmassa on) juuri siihen kuljettajan syliin. Nyt jos tuolla keulalla ei ole aukkoja joista tuon kupla voisi hallitusti täyttyä, niin jo melko pikkanenkin pleksi aiheuttaa melkoista paukutusta kypärässä :-\

Kypärä taasen on hiljaisimmillaan joko aivan puhtaassa ilmavirrassa tai sitten todella tuolla pleksin takana "kuplassa". Vaan yleensä nuo mittasuhteet kuski vs. pleksin pituus menee just niin että ollaan siinä kuplan reunalla = just pahimmassa pyörteilyssä mitä tuo kupla aikaansaa. Ja pahimmillaan tosiaan jos tuo kulpan "vuoto" ei ole hallittua, niin se täyttyy kuin pullosta kaadettava vesi, klumps, klumps, klumps => pahimmillaan kypärässä paukuttaa jopa niin että tuo klumpsautus jopa ihan fyysisesti heilauttaa kypärää :o

Eli mitä tälle sitten voi tehdä? Yksi juttu on huolehtia siitä että tuo kuplan täytös on hallittua juuri keulan aukotuksen kautta. Tuon ei tartte olla edes suuren suuri kun sen vaikutus on jo varsin merkittävä. Itsellä tuossa -99 mallisessa Burgman 400 tuo keula oli ummessa + suuri touring-pleksi, niin keulaportin aukaisu (kumma juttu että muovissa on muoto tuolle jo valmiina, mutta se on ummessa!) + rivi pieniä reikiä pleksin alle, mittariston päällimuoviin ja tilanne parani jo ihan oleellisesti :)

Toinen juttu tosiaan on sitten tuo pleksin pituus ja sen yläreunan muoto.Joku katkaisee pleksin:
- pystysuoralla linjalla, jolloin keskiosa nousee aika korkealle
- suoraan poikki, jolloin keskiosa madaltuu jo huomattavasti ja yläreuna on enempi jopa kulmikas
- vaakasuoraan poikki, jolloin pleksin reunat ovat jopa keskiosaa korkeammalla

Makuja on siis monia, kuka tykkää mistäkin ja millä mitoilla juuri tuo pyörä + kuski -kombinaatio toimi parhaiten, jotta saadaan se kypärä sinne puhtaampaan, pyörteettömämpään ilmavirtaan 8)

Toki se toinen vaihtoehto on sitten jatkaa pleksiä erilaisilla lippa-ratkaisuilla, jolloin tuo kypärä saadaan sinne kuplan sisään, mutta mitä tuollainen todella pitkä pleksi sitten tekee esim. ulkonäölle... No makuja on monia ;D

Nyt on itsellä tuossa SW:ssä lyhyt ja leveä pleksi, joka mielestäni toimiikin siinä varsin hyvin. Lyhyys vapauttaa kypärän sinne puhtaaseen ilmavirtaan ja leveys taas pitää sen kovimman viiman poissa näpeiltä :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Kalkkaro

400 Burgman, 09

lehtijussi

#28
Lainaus käyttäjältä: Kalkkaro - 10.05.14 - klo:13:48
Koeajo II

Keskiviikkona valkoisen Burgmannin akku oli niin vähissä virroissa ettei Skode herännyt henkiin, Niimpä koeajoin tämän mustan paholaisen

http://www.nettimoto.com/suzuki/burgman/1670443

Tänään oli sit valkoisen vuoro. Saman ikänen ton mustan kaa, mut vähemmän ajettu, korkea pleksi, kahvasuojat, alkuperäinen pakoputki ja Suzukin omat kahvalämppärit.
Tre-Häijää-Karkku-Hämeenkyrö-Tre n. 116km.
Kampe tuntui edelleen käteen sopivalta. Otin omistajan käsikirjan viikonlopuks lainaan ja lupasin mennä maanantaina pistään nimet paperiin.


Katoin ensin että mun entinen toi musta, mutta ei... :o

Ton mustan mallivuosi on 07...  älä osta sellaista.
Variaatorin ilmanotto oli huonosti suunniteltu ja se aiheutti kytkinkellon kuumenemista/sinistymistä/hajoomista.
Ainakin tuossa -09 mallissa on jo se ilmanotto muutettu eikä kytkinongelmia ole siinä mallissa enään!
Vertaa mustan ja valkoisen vasenta sivukuvaa, variaattorin etupuoleisessa katteessa ilmanoton aukko on eri kohdassa...

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Kalkkaro - 10.05.14 - klo:20:51
...kahvasuojat,

Nääh, ulkonäkö menee pilalle :-\ Tuossa kuvassa näkyy aika hyvin niin tuo pleksin lyhyys, kuin sen "sivulipat" kahvasuojiksikin. Lisäksi mulla on tuossa pleksin keskellä "räppänä" (kuvassa tuo tumma "laatikko" pleksissä), josta saa halutessaan lisää ilmavirtaa pleksin taakse :)

Suzuki GSF1250SA GT ABS -08