Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Kappas Vaan

#45
Mukavaa lukea toistenkin kommelluksista . Aina sattuu ja tapahtuu joten lisää käyttökokemuksia olisi tännekin hyvä saada lisää. Harmi ettei täällä ole mopokauppoja kovinkaan lähellä , siksipä turvauduin nettiin .

Edit: Väri on mukava piriste skootterissakin , keltaisia muuten näkyy liikenteessä yllättävän harvoin.

Partanen

Eräänlaista salatiedettä touhu näiden kiinalaisten kanssa on välillä muutenkin. Kaupoissa ei välttämättä tiedetä laitteista mitään. Eikä niitä pääse marketeissakaan koeajamaan, taikka testaamaan, joskin laite lienee helpompi palauttaa markettiin, jos kaikki menee pieleen. Cittarissa en tullut edes kysyneeksi saako Zoneriin varaosia. Hintalappu ja tekniset tiedot kiinnostivat. Netti oli korvaamaton apu tämänkin hankinnan kanssa. Onneksi pääsin koeajamaan Fudea ennen oman Baotianin hankintaa.

Ymmärrän kauppiaita siinä, että kauheasti ei kannata panostaa kiinalaisen myyntiin. Mopot on halpoja, joten ei katteetkaan välttämättä päätä huimaa. Varaosat edullisia, mutta hintoja ei voi nostaakaan, kun muuten osat tilataan ulkomailta. Mutta selvät epäkohdat kyllä pitäisi hoitaa kunnolla ja ripeästi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Ainakin muuten Fudessa oli aikoinaan tuota alipaineletku litistyy penkin kotelon väliin ongelmaa. Silloin jopa valmistaja neuvoi kovertamaan letkulle muovikatteeseen kolon.  Harmillinen ongelma ja kuitenkin niin pieni korjata jahka löytää.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

No sitten. Harmi vaan, että eivät olleet ymmärtäneet kertoa tuota ominaisuutta puhelimessa. Neuvottiin vaan tosiaan kokeilemaan uudestaan seuraavana päivänä, koska joskus uudessa tankissa oleva suojaöljy oli tukkinut kaasuttimen. Päivän seistyään saattaa lähteä käyntiin, kun öljy on liuennut bensaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

fillaripongari


Ymmärrän kauppiaita siinä, että kauheasti ei kannata panostaa kiinalaisen myyntiin. Mopot on halpoja, joten ei katteetkaan välttämättä päätä huimaa. Varaosat edullisia, mutta hintoja ei voi nostaakaan, kun muuten osat tilataan ulkomailta. Mutta selvät epäkohdat kyllä pitäisi hoitaa kunnolla ja ripeästi.
[/quote]

Taitaa niissä katetta kyllä olla,jos mopon hinnaksi jää 100e kun kontillisen tilaa ???

Partanen

Onko tuo 100â,¬ totuus, vai netistä luettua?  :) Entä missä kohtaa ne maksaa sen 100â,¬ kappale? Tuotantolinjan päässä, vai siinä suomalaisen kauppiaan pihassa/myymälässä?

Ne pitää mm. rahdata, varastoida, kasata, markkinoida, työ täällä meillä Suomessa on kallista. Lisäksi tulee tullimaksu ja ALV. Kuluttajahinnassa on pelkkää arvolisäveroa jo yli 100 euroa. Lisäksi tietenkin ne takuutapaukset, joskin ne eivät kai sitten toimi kovin hyvin? Asiakkaathan ne takuutapauksetkin maksavat. Joku isompi remontti, niin saattaa siinä mennä useamman myydyn mopon kate. Ei kukaan näitä hyvää hyvyyttään maahan tuo, vaan pitäisi niistä jotain voittoakin jäädä. Lisäksi sen mitä netistä olen katsellut, niin meillä Suomessa nämä halvimmat mopot ovat halpoja, vaikka vertaisi muihin Euroopan maihin.



Itselläni tuli tänään 300 km täyteen mittariin. En aio viedä takuun edellyttämiin huoltoihin. Varaosat ovat sen verran edullisia, että en näe syytä viedä valtuutettuun huoltoon takuun takia. Osaan itse säätää venttiilit ja vaihtaa öljyt.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Kappas Vaan

Tänään näin tuon moponi alumiinisen takatukivarren korjaamolla. Laakeripesä oli koneistettu millin verran toispuoliseksi ja vanhassa taka-akselissa oli ollut heittoa 0.5 mm. Sain myyjän edustajan kiinni puhelimitse ja hän lupasi laittaa laakerin ja tukivarren matkahuoltoon jo huomenna. Toivotaan parasta!

Samppa

Kai olet jonkunlaisia "korvauksia" yrittänyt saada pitkäksi venähtäneistä odotuksista? Esim. kypärää, ylimääräistä takaboksia...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kappas Vaan

En ole niitä kaivannut, haluan vain moponi liikenteeseen ja koska myyjä maksaa yksityisen korjaamon asennuskulut, se mielestäni riittää , 50 â,¬ / tunti laskuttavat.

Partanen

Itse löysin sopivan kompromissin variaattorin rullien suhteen 5.5 grammaisista rullista. 5 grammaiset saivat koneen huutamaan mielestäni liikaa. Nyt näillä 5.5 painoisilla kone on kiihdytyksessä suuremmilla kierroksilla, mutta taajama nopeudessa osakaasulla ajellessa variaattori heittää isompaa välitystä, eikä kone turhaan huuda kokoajan. Myös mäet menee nyt ylös vauhdikkaammin, kun kaasua lisätessä välityksen vaihtuvat tiuhemmille. Vakiona oli n. 6.3 grammaiset, eli ei painavat nekään, jos vertaa mitä on kuullut vakiona mahdollisesti olevan -jopa 9 grammaiset! Vakioilla tuntui siltä, että kone tosiaan mölisi aina samoilla kierroksilla, oli sitten ylä- tai alamäki.

Kytkin on edelleen kummastuksen aiheena. Tuntuu kuin siellä olisi turhan jäykät jouset. Kone räyhää ensi metreillä aika paljon, ennenkuin kytkin ottaa kunnolla kiinni. Ehkä ne jouset ajan myötä löystyvät ja kytkin ottaa alemmilla kierroksilla kiinni? Hurjinta oli, että kytkimestä löytyi rasvaa(!) Ehkä se on ajateltu suojarasvaksi pidempiä mahdollisia säilytyksiä varten, jos vaikka joudutaan varastoimaan jonkin aikaa ennen myyntiä. Noh, rasvat pois ja hiomapaperilla kytkikello ja -kengät taas karheiksi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Nyt en enää löydä jm-racingiltä rullia ollenkaan, mutta ne viimeisimmät mitä löysin, maksoivat muistaakseni 30â,¬! Itse tilasin rullat täältä: http://www.mc-scatter.com/catalog/index.php?cPath=23_50_613

Hinta oli mielestäni paremmin kohdallaan. Saattaahan toki olla, että noita on eri laatuisiakin olemassa, mutta 30 eurolla saa aika monet 8 euron rullat.  ;)

Sinänsä pisteet jm-racingin suuntaan, sillä sieltäkin tilasin tavaraa. Perusvaraosat ovat jm-racingillä hintojen puolesta kohdillaan. Varaa suuriin hintojen nostoihin ei taida olla, koska osia saa sitten myös Saksasta:

http://www.baotian-shop.de/index.php?cPath=2_3&osCsid=5a6fc2e5dc5b7e5ffb080596d1a0db68

Vaikka saksalaiset eivät turhia asiakasta kunnioita, niin en vielä pelkää sieltä tilata osia tarvittaessa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Itse olen tilannut melko paljon myös Saksan maalta ja muualta Euroopasta. Toimitusajat on joissakin tapauksissa olleet nopeampia kuin Suomessa ja postimaksut myös inhimillisiä. Toki Suomestakin tulee tilattua ja hyviä firmoja löytyy myös täältä (jätetään mainostaminen kuitenkin pois). Riippuu yleensä hieman siitä, mitä tilaa ja kuinka paljon tilaa. Esimerkiksi Piaggion osia tilatessa ulkomaanpuolelta löytyy erinomainen kauppa, josta saa alkuperäisosia valittua suoraan nettikaupan räjäytyskuvista (kuten myös moneen muuhunkin merkkiin) ja oikeiden osien löytäminen on tällöin nopeaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Isä Camillo

Pari viikkoa ollut Baotianin perusmalli ja 280 km ajettu työmatka-ajoa. Olen "skoteroinnin" suhteen sikäli tabula rasa, että värkki on ensimmäiseni. Kymmenen vuotta kortin omanneena ja Helsingissä taksiakin ajaneena sanottakoon tässä, että ei ole kinuskista mitään valittamista -> hyvin pysyy liikennevirrasssa (vaikka ajanut vasta sisään konetta max. 25km/h). Paljolti kiihtymisväännön ansiota. En tiedä, ehkä minulla on käynyt tuuri pyörän suhteen koska, täähän on ihan unelma. "Bao" vastaa hyvin kaasuun ja vääntöä löytyy. Kulkee ja kulkee kuin duracell. Ei häpeä Piaggiolle. (Okei design on rumempi, buuhuu :P) Kuola valuen odotan öljyjen vaihtoa ja 300km huoltoa sekä sitä kun nippasen rajoittimen piuhan irti 1000km kohdalla. Tyhjäkäynti oli säädetty kohilleen hyvin jo pajalla, alussa tapahtui se ihme nyykähdys pari kertaa valoissa kun avasi kaasun, mutta se pulma poistui, kun 150 km meni rikki. Ainoa miinus on se, että bensatankin ympärillä olevasta katteesta on haljennut 1cm kohta. Ajan tosin aika paljon mukulakivikaduilla joten lieneekö aiheutunut tolkuttomasta tärinästä. En jaksa stressaa moisesta, koska on tutkimusten perusteella näkymätön kosmeettinen haitta. Tuntuu siltä, että tää postaus on deathwish siinä mielessä että varmana hajoaa ensi viikolla joku härpäke. Sekin mainittava, että mistä voi johtua, että kulkee pirteämmin aina kun on vetäny tankin täyteen..tai ehkä mä vain kuvittelen ;D. Miljardi kiinalaista ei voi olla väärässä. Ehkä pitää vaihtaa noi Partasen fiilistelemät viisvitoset rullat ;) joista mainitsinkin jo aikaisemmin.

Kappas Vaan

Mopo kulkee ja toimii! Muutaman kilometrin fiilistelylenkkejä olen ajellut ja riittävän hyvässä kunnossa mopo on. Korjaamon lasku oli 130 â,¬ , 2,5 tuntia töitä ja vaihteistoöljy. Laitoin vanhojen varaosien kanssa laskun matkalle myyjää kohti matkahuollon kautta. Kehotin myös asentamaan osat mopoon ja koeajamaan sen - selviääpä reklamoinnin syy. ;D

Samppa

Minkäslaisen sisäänajo-ohjelman valmistaja suositteli ajamaan?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.