Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha Neo's yleinen keskustelu

Aloittaja Raz, 28.04.07 - klo:22:31

« edellinen - seuraava »

markuuz

moro
minkäs kokone hihna tossa neosissa on vakiona?? ja minkä painoset rullat??
Neos on 2t ja vuosi 01

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

khaosaming

#17
Neos on todella nätti skootteri. Yamahan sivuilla on pieni mallihistoriikki. Sääli, että satakuutioinen ei ole tuontiohjelmassa.

http://www.yamaha-motor.eu/designcafe/en/index.aspx?view=article&id=478794

Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 19.04.12 - klo:10:10
Neos on todella nätti skootteri.
Samaa mieltä. Hakkaa Aeroxin 10-0.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Palosella

Itellä oli vuoden 2010 Neo's 4 ja ruiskupeli se on. Pirun hyvin kiihty ja kulki eikä ylämäkiin pahemmin hyytynyt. Prikan kun otti pois niin nopeus nousi 45->55 (nokian gps 50) eli ihan riittävästi mopolle. Ei sitä ruiskua kannata turhaan peljätä, ihan hyvin se on täällä toiminut 13000km ja se toimii vieläkin ;)

torppatj

Terve!
Ostimpa tuossa vastikään vm-15 4t-neossin.
Ajettu mittariin juuri 15tkm täyteen. Omaan mittariinsa kulkee 49kmh joka taitaa olla aika normaali kun painan vähän päälle 90kg.
Huoltoa siihen olen tekemässä. Aion myös tarkastaa/säätää venttiilivälykset. En löytänyt netistä mistään service manuaalia. Mitkähän on varmaksi oikeat venttiilivälykset kylmänä kyseiselle moottorille?




Palosella

Moikka!

Onnea hyvästä ostoksesta. Vakiona menee tasan 45, ei yhtään yli. Variaattorin prikan poistolla 65 kiloisen alla menee 55km/h.

Tässä Yamahan huollosta saadut venttiilivälykset: imu 0,1-0,16 / pako 0,18-0,24. Käytännössä säätö on paloilla, eli ihan helposti välyksiä ei säädetä. Meillä on vastaava -10 vuosimallia, ajettu joku ~23tkm, eikä venttiilivälyksiä ole vielä kertaakaan tarvinnut säätää, aina on ollut ohjearvojen sisäpuolella. Muutenkin tosi huoleton peli. Meillä ei ole tarvinnut noille metreille tehdä muuta kun ohjekirjan mukaiset huollot, ja 3 kertaa vaihdettu nopeusmittarin sensori. Liekö noissa uudemmissa tehty asialle jotain, ettei niitä menisi rikki.

torppatj

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 01.03.19 - klo:13:20
Moikka!

Onnea hyvästä ostoksesta. Vakiona menee tasan 45, ei yhtään yli. Variaattorin prikan poistolla 65 kiloisen alla menee 55km/h.

Tässä Yamahan huollosta saadut venttiilivälykset: imu 0,1-0,16 / pako 0,18-0,24. Käytännössä säätö on paloilla, eli ihan helposti välyksiä ei säädetä. Meillä on vastaava -10 vuosimallia, ajettu joku ~23tkm, eikä venttiilivälyksiä ole vielä kertaakaan tarvinnut säätää, aina on ollut ohjearvojen sisäpuolella. Muutenkin tosi huoleton peli. Meillä ei ole tarvinnut noille metreille tehdä muuta kun ohjekirjan mukaiset huollot, ja 3 kertaa vaihdettu nopeusmittarin sensori. Liekö noissa uudemmissa tehty asialle jotain, ettei niitä menisi rikki.

Kiitoksia vastauksesta!
No tarkastan välykset jokatapauksessa ja mietin asiaa sen jälkeen mikäli niissä on sanomista.
Onko ajoitusmerkki kampiakselissa näkösällä jossain? tai nokanrattaassa jotain merkkiä?

Palosella

Joo hyvä ne on tarkistaa. Ajoitusmerkeistä en nyt just muista. Olen katsonut vaan, että nokat ei paina kumpaakaan venttiiliä alaspäin niin välykset voi tarkistaa.