Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki Address 50 käyntihäiriö

Aloittaja Jalmari, 27.09.12 - klo:12:15

« edellinen - seuraava »

Jalmari

Eli Suzuki Address -95 2-tahti.Ostin n.2kk sitten.Toimi hyvin.Kulki n.50-55km/h
Nyt vikana,ettei kestä kierroksia.Epäilin ilmavuotoa kaasarissa/kaulassa.Kaasari ja kaula poistettu jo neljä kertaa.Puhdistettu ja paikoilleen tiivistesilikonin kanssa.
Lähtee hyvin käymään ja antaa ajaa n.35-40km/h jolloin hyytyy.Kaasua vähentämällä taas pelittää.
Imukaulassa 3 läppää,jotka mielestäni Ok.
Pakoputki oli tukossa aiheuttaen yllätys yllätys vedon pätkimisen.Sekin nyt putsattu/poltettu.
Missä tässä on CDI-boksi?Ei ainakaan liki akkua.Tätä on toki hieman korjailtu kaatumisien takia.Esim erillinen pohjalevy,jonka alla akku lappeellaan.
Vinkkejä voisiko johtua virtapuolelta nuo kierrosvaivat.
Seuraava kaasarin irroitus,niin nostan luistinneulaa,vaikka ei tuo varmaan itekseen ole alaspäinkään mennyt.Sylinteri porattu viime kesänä+uusi mäntä

leze223

Laita nyt aluksi uusi tulppa paikalleen. Noi viat voi poistua sillä jo.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Jalmari

Niin,unohtui mainita,että on uusi tulppa.Sama vaiva.Puola on uusittu myöskin(joskin myyjän toimesta,koska vanha tuli mukana).
Kipinä vaikuttaa hyvältä.
Testattu bensahana.Kun imee alipaineletkusta,bensaa tulee.Imeä vaan pitää mielestäni enemmän,kuin kaasarin liittimessä oleva alipaine.Mielestäni pirun heikko,kun kokeilee sormin koneen käydessä.
Tietenkin vois ohittaa bensahanan ja kokeilla suoraan,saisiko sitten paremmin ainetta.
Kaasaria putsattu paineilmalla ja kaikki mahdolliset suuttimet avattu/puhdistettu useampaan kertaan.
Kaasarin irroituksessa on se kaasuvaijerin kiinnitys siihen luistinkoteloon on hieman haastava vaan päivittäin tehtäväksi.

Samppa

Automaattihanat ovat kulutustavaraa, jotka varmasti laukeavat jossakin vaiheessa.

Onko tossa nyt niin, että silloin kun käy ryypyn kanssa niin toimii hyvin ja kun ryyppy lähtee pois päältä niin ei enää toimi? Onko vaiva pahenutunut, kun kelit ovat kylmenneet? Jos tukit aavistuksen ilmansaantia, niin pelaako paremmin?

Minkävärinen on tulppa ajolenkin jälkeen?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#4
Nykyisin "puhdas" ja avarampi pakoputki saattaa vaatia isomman suuttimen.
Hommaa voi kokeilla, samppaa kompaten, sulkemalla ilmansaantia esim 30%.
Ja kuin myös samppaa kompaten, mikä on tulpan väri.
(Taidan saada jo kohta piankin komppi..kit..eiku lausujan paikan  8))
Jos ilmanputsari kotelosta on poistettu kureja, pistä takaisin.
Onko varmaa, ettei pakoputki mennyt entistä enemmän
tukkoon putsauksen/polton yhteydessä.
Kaikki nuo tekee samaa, tukkoinen pakoputki
ja liian pieni suutin/liiallinen ilmamäärä,
mopo ei siedä täysikaasua.
Jos pakoputki on tukossa, ei ilmamäärän vähentäminen vaikuta mitenkään.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Jalmari

No niin.Poistin ilmanputsarin.Laitoin käyntiin ja tukin osittain tuon ilmanottoaukon sormin.Otti kierrokset ihan tappiin ja vähän ylikin..Tein tämän jo ennen Sampan neuvoja aamulla.Nyt selvillä,että saa liian vähän "kaakkua" verrattuna ilmamäärään.
Otin kaasarin/imukurkun pois.(tässä otettava yhdessä)
Jälleen puhdistus.Neulaa ei voi nostaa luistimesta tässä kaasarissa.On yhtenäinen luistimeen?
Kaasari Mikumi.Suutin 55-,joka kyllä avoin.
Laitoin kaikki paikalleen tiivistesikoninilla uudelleen.Käynnistyy vain kun antaa "ruiskulla" bensaa imukanavaan.
Bensaa syötetty myös paineella tuohon menoputkeen.Ei vaikutusta.Kohokammio toimii kuitenkin kuten pitää
Huomattuja vikoja jo aiemmin:
-kaasarin/imukaulan vieressä olevassa aukossa tukittu silikonilla aukko,johon jäänyt jenkojen jäljet.
Tukittu jälleen samoin.(mitä mahtaa kuulua?suutin?)
-jenka korkannut lohkosta takimmaisen imusarjan pultista.Korjattu pitemmällä pultilla.
Nyt neuvoja kaivataan.

leze223

Hmm. btw, kaasarina on tietääkseni tuossa Mikuni vm16. :) Nim Merk. samanlaisella moottorilla löytyy skootteri. :)

oletko katsonut vuotaako läpät? Entäs kuuluisat stefat?
Uudet bensat tankissa? Kokeile nyt aluksi ohittaa kokonaan bensahana ja laita suoraan kiinni kaasariin se. Sitten kokeile onko vaikutusta.

Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Jalmari

No niin,saatu suzuki toimimaan.Syynä vuotavat tiivisteet tod.näköisesti jommassa kummassa liitoksissa tuossa kaasarissa kaulassa/lohkossa.Poistin samalla kuristusholkin tuosta imukurkusta.Vaatinee isomman suuttimen.Nykyinen 55 .Onko ehdotuksia,mikä olisi sopiva?
Kiitokset kuitenkin kaikille,jotka auttoivat tässä projektissa.
Ei tästä mitään viriskootteria tarkoitus ole tehdä,mutta näyttää tulevan väkisin.


leze223

Täällä päin vaati ainakin 65 kokoisen suuttimen. Ainakaan ite en huomannut mitään eroa tuon poistamisella..  >:(
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Jalmari

Otetaan sitten tommonen,tai pykälä suurempi :)