Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

joni_k

juu.tuli sijoitettua äsken nevercoldin tumppuihin.. saas nähä miten toimii.luulis että nyt kyl pitäs lämmöt riittää.. ;D

Coastside

Hyvät lämpötumput on tärkeitä. Ajoin talven lenkkarit jaloissa mutten ilman lämpötumppuja. Useimmat suojaa kätensä huonosti kuten tein aiemmin itsekin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

ekana se kylmyys iskee sormiin, sitten varpaat ja sen jälkeen loppu torso. ei vaan viittis kylmettää sormetki aika tärkeät jos joutuu amputoimaan.

konenikkari

Minun salaisuuteni on kissannahkahanskat ja kaulasuoja sekä  :D runsas määrä ylikypsää kylkeä ruisleivän päällä ;D
Tuo jäähdytysilman johtaminen satulakaukaloon/ satulaan on hyvä idea.
Onko kukaan kokeillut noissa qmb139 moottoreissa 12pole staattoria, se vois ratkaista sähköntuoton ongelmia.
Tuo kaksi eritehoista akkua saman latauslaitteiston perässä ei välttämättä oikein toimi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

Kyl sen virran pitäs jakaantua vaikka eri arvosia akkuja onkin.

vanadoo

#830
Olen itsekin miettinyt tuota 12 pole staattorin asentamista, ratkaistakseni latausongelmat. Ymmärtääkseni 125-150 gy6 koneissa käytetään molempia staattoreita 8 pole ja 12 pole.
Ainakin kokoja vertailtaessa ne tuntuvat olevan samanlaisia. En tiedä pitäisikö sitten samalla vaihtaa myös vauhtipyörä toisenlaiseksi????
Ainakin pitäisi sitten viritellä staattorilta tulevat johdot uuteen uskoon ja tod. näk. vaihtaa jännitteentasaaja uuteen staattoriin sopivaksi.
Eipä tuo kalliiksi tulisi kokeilla :)

Löysin tuubista videon missä operaatio tehdään. En ole vielä katsonut kokonaan, mutta täytyy tutkia asiaa lisää. Videolla käytetään vanhaa vauhtipyörää.
https://www.youtube.com/watch?v=9f0MKAmKyww

joni_k

#831
ihan kuin sanosi että vauhtipyörä vaihtuu myös.. mutta suosittelen noita tumppuja. ei tarvi pikkukylmässä tankorukkasia. hinta on kyllä suolainen mutta akuilla puol vuotta takuuta ja hanskoilla vuoden.

unohtu lisätä ettei penkin tavaratila lämpene vaikka siellä tuuletusritilä olisikin. 40min ajon jälkeen ei ollu yhtään lämmin eikä tavarat siellä sisällä. otin tänään kiihdytyspumpun taas käyttöön..katotaan toisko se lisäpotkua noihin mäkiin.

Coastside

Talviajoon kannattaa lohko maalata. Sinkkimaalilla joka ainakin minu koneessa pitää siistinä. Suojaamaton on kamalan näköinen. Kaikki akselit kannattaa voidella hyvin ettei ruostu kiinni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Kesäkumeillakin ajaa kun on normaali talvikeli eikä lunta tiellä. Hieman laskin painetta jotta kitkaa tuli lisää. Oli pakko hakea venttiili talvipyörään. Schwalbe-jumppaa on ollut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Laitoin alumiinifoliota kaasarin päälle suojaamaan kuralta. Sopisi myös liittimien peittämiseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#835
Polttoaineen esisyötöstä oli joskus juttelua. Nyt tein pilotille letkun imukanavan toiseen liittimeen. Pilli molempiin päihin 6 mm silikoniletkuun, ideana että se hidastaa syöttöä. Ei ole pakkasta todeta hyötyä. Käyvän koneen sillä sammuttaa.

Aamuinen kokeilu näytti sen auttavan. Suihkaus pitää olla hyvin lyhyt. Kun tulee suuttimia niin kokeilen säätää niillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#836
http://aijaa.com/cnAtg5

Hesarin jutusta kuva yleisestä suojamallista kiinassa. En käyttäis.

Skoden peittäminen hengittävällä pressulla auttaa kuivaamaan sitä koska moottori on ajon jälkeen kuuma.  Sähköliitäntöjen sijoittaminen kuivaan ja lämpimään paikkaan on eduksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Lainaus käyttäjältä: vanadoo - 24.10.17 - klo:22:50
Olen itsekin miettinyt tuota 12 pole staattorin asentamista, ratkaistakseni latausongelmat. Ymmärtääkseni 125-150 gy6 koneissa käytetään molempia staattoreita 8 pole ja 12 pole.
Ainakin kokoja vertailtaessa ne tuntuvat olevan samanlaisia. En tiedä pitäisikö sitten samalla vaihtaa myös vauhtipyörä toisenlaiseksi????
Ainakin pitäisi sitten viritellä staattorilta tulevat johdot uuteen uskoon ja tod. näk. vaihtaa jännitteentasaaja uuteen staattoriin sopivaksi.
Eipä tuo kalliiksi tulisi kokeilla :)

Löysin tuubista videon missä operaatio tehdään. En ole vielä katsonut kokonaan, mutta täytyy tutkia asiaa lisää. Videolla käytetään vanhaa vauhtipyörää.
https://www.youtube.com/watch?v=9f0MKAmKyww

Filkassa hämmästyttää uusi kallis työkaluvalikoima ja uuden puhdas skode ja hirveän sinnikäs asioiden selittely. Hyvä että kuitenkin esitti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#838
Lidliltä kauluri. Noin puoli metriä pitkä trikkooputki jossa toisessa päässä fleeseä. Toimii kun saa vedettyä kaulaan. Voi sillä peittää päätäkin. Oli viimmeinen kylmälle altis tuo kaula kun muut suojat on hyvät.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

kyllä toi suolatuilla maanteillä ajaminen aika myrkkyä kiinalaismetallille on.. parin kk ajon jälkeen vaikka aktiivisesti oon puhdistanu niinkuin aina ennenkin, niin ruostunu tuossa ajassa enemmän mitä viimeisenä parina vuotena yhteensä. takavariaattorikin oli iha ruoste jumissa vaikka ei sinne kyl pahemmin pitäis vettä päästä kun on tiiviste.tosin vanha monta kertaa avattu että tuskin täydellisesti tiivistää mutta tyhjää parempi.moottorin pulttien kannat ruostunu ja käynnistyspoljin, vaikka sitä rasvaan kokonaisuudessaan.