Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

Coastside

#795
Ei auta tekniikat jos vaikka ohut rengasrauta ei tahdo mahtua väliin. Olen painanut pelkin käsin auton 13" renkaita vanteelle. Mitä pienempi rengaskoko sitä vaikeampi se on saada vanteelle. Duro kesäkumi baotian vanteelle meni minulta minuutti kymmenen sekunttia päältä päälle  pelkin käsin. Se vaatii harjoittelua ja vanteen tukevasti paikoilleen. Siihen keksin laudan kahden tuolin varaan jonka päällä istun. Schwalbe on oikeasti tiukka asentaa. Se vaatii sen että vastakkainen reuna on painettava vanteen uraan kunnolla ja ohuet lusikkaraudat ja renkaan lämmitys auttaa myös. Olen ilosta sykkyrässä jos se on alle vartin työ.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Käppyrä - 18.01.17 - klo:21:53
Yleensä jos rengas on jäykkä vääntää vanteelle niin se kielii väärästä tekniikasta.
Jokusen kerran enduroon olen nastarenkaita laittanu vanteelle ja on melko V-mäistä puuhaa vaikka ei erityisen jäykkä olisikaan. Yleensä veri vuotaa sen operaation jälkeen, ainakin jos on pitemmillä nastoilla  ???

Juurikin näin,itsekkin rupulipuolella pelanneena muistan vahempien konkareiden aina muistuttaneen, että " jos käytät voimaa,teet jotain väärin"....:)

Kiireettömään rupulinvaihtoon käytän konstia, jossa rengas on yön yli uuninpankolla, aamulla se lopsahtaa paikoilleen fairylla melkein omalla
painollaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Schwalben käyttöä puoltaa se että se on paras, kohtuuhintainen ja se pysyy vanteella ajokunnossa vaikka tyhjänä. Toisella kumilla minulla on kahdeksas talvi menossa. Eturenkaan piikit vain pitenevät kun nastojen rungot kuluvat. Haittana on se että asfaltilla ohjaus reuhtoo hieman. Kun ajaa jäällä on meno mukavaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#798
https://www.tuontitukku.fi/tuote/rukkanen-lammitettava-termic-koko-xl-hiilikuituisella-lammityselementilla/6420071071657/

Paristoilla lämpiävät rukkaset. Voi myös ottaa akulta regulaattorin kautta. Vaikkapa usb liittimellä tupakansytkäristä. Jos laatu on väitetty on tuo hyvin edullinen.

https://www.tuontitukku.fi/merkki/thinsulate/516/

Muitakin kokoja on.

Minulla on nyt kädensuojat ja lämpökahvat joilla pärjää kesähanskoissa hyvin. Nuo rukkaset toisaalta on itsenäiset moneen käyttöön.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Koneen taukolämmitin voi olla tarpeen. Kaasu ei käy ellei ole propaania. En ole nähnyt missään. Tenttuliekki on korkea ja tuuli vie. Esbit palat taas kalliita.Sopiva hiilipurkki voi olla toimivin vaikka sytytys vie aikaa. Purkissa voi olla verkkopohja ja purkkia huiskimalla saa sen alkuun. Sellaisia saa jo valmiina grillin sytykseen.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/mustang-piippusytytin-grillihiilille
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

taukolämmitin...riippuen tietenki pakkasesta luulis että nyt tunnin tauon päästä lähtis pakkasel ku pakkasel käymään..tänää piti antaa periks ja mennä autolla töihin. yli 10km suuntaansa poikkeuksellisesti eri toimipisteelle menin. nokka vuotaa jo muutenki ja kurkkukipua..  ;D

Coastside

Hauskaa kun on mukavaa :) Kerrompa esimerkin. Vuosia sitten minulla oli hyvin epäluotettava mopo ainoana liikkumisvälineenä ja matkat 20+ km. Oli sää mikä hyvänsä niin ajamaan. Kerran oli kymmenen asteen pakkanen, ei siis paha muutoin mutta skode ei siinä lähtenyt käyntiin lämmittämättä jonka kotona tein hiustenkuivaimella. Terkkarilla odottaminen venyi pariin tuntiin ja jännäsin ehtiikö jäähtyä liikaa? Ei sillä kertaa mutta hilkulla oli. Matkalämmitin ei olisi tuntunut oudolta eikä erikoiselta. Kävely sairaana kotiin jättäen skode ei olisi ollut hauskaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.02.17 - klo:21:21
Hauskaa kun on mukavaa :) Kerrompa esimerkin. Vuosia sitten minulla oli hyvin epäluotettava mopo ainoana liikkumisvälineenä ja matkat 20+ km. Oli sää mikä hyvänsä niin ajamaan. Kerran oli kymmenen asteen pakkanen, ei siis paha muutoin mutta skode ei siinä lähtenyt käyntiin lämmittämättä jonka kotona tein hiustenkuivaimella. Terkkarilla odottaminen venyi pariin tuntiin ja jännäsin ehtiikö jäähtyä liikaa? Ei sillä kertaa mutta hilkulla oli. Matkalämmitin ei olisi tuntunut oudolta eikä erikoiselta. Kävely sairaana kotiin jättäen skode ei olisi ollut hauskaa.

no joo tossa tilanteessa ei uskalla edes käydä välillä käynnistelemässä jos oma vuoro  menee ohi.. ;D kyl se kaks tuntia voi olla jo liikaa..ite jännäsin joskus kolmen tunnin jäähtymisen jälkeen ja alko olla tiukkaa. öljythän ne sen moottorin jäykäksi tekee. ite ainaki huomasin selvän eron 10w40 vs 5w40 öljyn välillä. tiedä pitäskö 0w40 öljyä käyttää.. oon muuten huomannu että skootteri toimii jotenki ärhäkkäämmin -3-7  asteessa mitä plussan puolella.tuntuu että vetoja ois enemmän. kosteilla sadekeleillähä nää on iha löysiä röpeltelee vaan.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

ostin tänää motonetistä kahvat joissa lämmitys..mietin vaan oisko pitäny ostaa se setti missä on ne elementit jotka tungetaan vanhojen tuppien sisälle..
http://www.motonet.fi/fi/tuote/381448/MP-Lampokahvat

saakoha tota kaasukahvaan kiinni..hyvä ostaa eka ja miettiä sitten..  ;D

Coastside

Minä ostin vastaavat jonka kaasukahvasovittimen sovitus kiinan kassuvaijeriin teetti paljon työtä. Jos se tulee kumituppena niin se käy heittämällä. Mopoissa saa tarpeeksi virtaa valoilta säästäen akkkua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Mun käsittääkseni siitä kiina kaasu kahvasta pitää repiä kumi pois ja toi pötkilö pitäs tunkea sen päälle?

joni_k

Kahvat on kyl tälleen kesäkylmillä ihan mukava lisä.parina koleana aamuna jättäny ajohanskat kotiin kokeillu lömmittimiä.turvallisuuden takia kyl hanskat on jees.tiedä noista kiinalaisista koska eturenkaan pultti menee poikki tippuu koko rengas tai runko poikki tms takarenkaan akseli ;D

pekpel

Monesti kesän tietämillä paleltuu mopohommissa pahemmin kuin talvella
Tulee lähdettyä kevyillä kamoilla liikkeelle ja paluu myöhästyy auringonlaskuun...
Ja alkaa sataa..

Talvella ei moista virhettä tee koskaan
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..