Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: MinäItse - 22.09.14 - klo:17:41
Vielä aion ajella, siihen asti varmaankin että tulee lumet maahan pysyvästi. Jammu on alkanut osoittaa vastalauseita kylmyydelle, kylmänä hyytyy kun yrittää lähteä risteyksestä. Lämmettyään onkelma poistuu. Mainitsin ensihuollossa tuosta, mutta sanoivat vaan että kylmänä on rikastin päällä, joten ei kierrä yhtä hyvin...tuntuu, että asiaan liittyy muutakin  :P
Eikös näissä ole vakiona "liian pieni" pääsuutin?

Säädä tyhjäkäyntiseos rikkaammalle tai pumppaa nopeasti kaasua liikkeelle lähtiessä.

Panssarimarsu

Milloin alkaa olemaan nastarenkaiden vaihto ajankohtaista? Auttaako mitään mustallajäällä vai onko enemmän haittaa jos pistää alle ennen oikeasti liukkaiden alkamista?

Coastside

Ei nastat pure asfalttiin ja siksi mustalla jäällä on sama mitkä alla on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Panssarimarsu

Mutta auttaako se nastarenkaiden "karkeampi"kuvio yhtään vrt. katukuviollinen rengas?

Coastside

#664
Ei auta tai jos on lamelleja niin hiukan. Laske paineet alas ja aja tasaisesti. Hyvin liukkaalla ohjaus kevenee miltei tunnottomaksi. Huippuliukkaita paikkoja voi olla risteyksissä koska tahansa missä autot sutittelee jään hyvin sileäksi ja jos itse joutuu siihen jarruttamaan, voi se yllättää kun muuten on pitävä keli. Kaikki kaista ym. merkinnät ovat liukkaita.

Viimme keväänä oli mustan jään keli. 10 + 10 km luisti koko ajan ja keskinopeus 45+ eikä pelottanut yhtään...
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Scwalbeilla voi ajaa tyhjänäkin.. On senverran jäykkäruknkoset ainakin 10" vanteella.
Itellä Bellassa ja Schwalbeilla paineet oli 0,8 luokkaa..
Kokonaismassa 241 kg ja joskus ylikin.
Klassinen skootterikuviointi michelineillä piti mustalla jäällä tosi hyvin, tuo olikin tosi pehmeä rengas, takana kului loppuun 6000km ajettuna.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

latromster

Kuinka paljon moottorin jäähdytysilman ottoa kannattaa laittaa kiinni? Mulla on E85:llä iso kiinalainen toiminnassa ja 1/2 tukittuna alkaa olla normaali kaasuvaste siinä 1-2 km jälkeen, kun on alle 10c lämmintä. Todellinen seos on varmaan jossain E65-E75 välillä kuitenkin.

Coastside

Laita siihen täystukko levyllä jonka narulla nyppäät irti muutaman kilsan jälkeen. Joku asiasta muistuttava on hyvä olla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

latromster

Kuulostaa ihan hyvältä, mutta pitäisi vielä miettiä käytännön toteutusta. Jos ajaa 5 km siivua, niin ehtiikö edes ylikuumeta? E85:lla käy viileämpänä kone, kuin mitä bensalla. Näkisin suurimpana ongelmana sen, että öljy kontaminoituu, kun ei saa tarpeeksi lämpöjä. Kyllä nämä lämpöjä kestää aika hyvin?

PappaSkootteri


Lainaus käyttäjältä: pekpel - 15.10.14 - klo:22:29
Scwalbeilla voi ajaa tyhjänäkin.. On senverran jäykkäruknkoset ainakin 10" vanteella.
Tyhjänä ja 0.8 paineessa on todellakin suuri ero
Olen joskus yrittänyt ja en voi kelleen suositella tyhjällä renkaalla ajoa oli se mikä merkkinen vaan mutta jos paineet 0.8 niin aika hapuilua sekin on...


Tämä on kännystä lähetetty viesti
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Coastside

Schwalbe on pakkasessa aika jäykkä. Lähes nollapaineita se sietää kohduudella. Vaaroja on että se nuljuaa, irtoaa vanteelta ja murtuu kyljestä. 1 bar paineilla voi ajaa. Pitoa on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

EeTee

Olipa hyvä että kävin talvirenkaat laittamassa alle lauantaina. Lauantai aamuna oli jo -13 pakkasta mutta muuten kuiva keli, paikoin kuuraliukkautta havaittavissa.
Elisen päivän satoi räntää ja viime yön lunta, maisema on valkoinen ja loskassa sai tienpäällä kahlata.
Melko moni autoilija vaikutti olevan vielä kesärenkailla liikenteessä, ja liukastelivat risteyksissä, nyt saa olla mopon kanssa varovainen ettei jää alimmaiseksi.
Näyttäisi tänne itään tulevan talvi ainakin toistaiseksi, viikon edetessä pitäisi yöpakkasten mennä jo -20 paikkeille. Varmaan joutuu moottoria lämmittelemään, että saa käyntiin.
Yhden talven ajetuissa talvirenkaissa tuntui olevan pito hyvin tallella, olivat kesän pimeässä viileässä tallissa säilytyksessä.
ZN50QT-11
Titan T2

Coastside

#672
Minulla schwalbeissa kului nastojen rungot ei nastat ja pistovoima vain kasvoi. Se teki asfaltilla ajosta hiukan hankalaa kaarteissa koska nastat kampesivat. Takarenkaassa nastat kääntyivät vinoon ja pito heikkeni ja osa nastoista irtosi. Korvasin niitä jälkiasennettavilla pienillä nastoilla. Pidon ja kelin tuntee suoraan ohjauksen tuntuman muutoksista. Heikommillaan ei mitään vastusta ja vahvimmillaan ohjaus tempoilee häiritsevästi. Hallintaongelmia silti harvoin. Kelin vuoksi lapasesta vain pari kertaa kun tiellä oli polanteita, irtopaloja jäätä, sohjoa ja märkää asfalttia.

Ajan mieluummin jäällä kuin asfaltilla ajotuntuman ja renkaiden keston vuoksi. Kaikki reuhtominen on vain haitaksi ja kuluttaa renkaita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

mulla sano eturauhanen poks ei kestä kylmää. vanha vaiva. tietenkin jos ostais pilkkihaalarit mut taidan siirtyä autoon.

Coastside

Minulla se ärtyi yhdellä pitkällä kevätkolealla reissulla ja vaivasi paljon kahtena talvena vaikkapa siitä että olin ulkona ilman hattua. Nyt se on oudon hiljaa ::) vaikka olen ajanut kylmässä paljon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04