Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa gts 250ie

Aloittaja Motomummo, 07.08.18 - klo:21:33

« edellinen - seuraava »

Motomummo

#15
Sytytystulppaa tutkitaan. Ohjekirjan mukaan Champion rg 4 php, mutta mikä kärkiväli?
Pimeni koko tulppa. .Ei mitään kipinää..
Ilmanputsari  myös tarkistettu  ja putsattu miten saatiin kun ei ollut sopivaa liuotinta,, putsarin kotelossa oli öljyä varmaan noin parin desin luokkaa.  Tulpan hankinta menee ensi viikolle..

kaukari

Manuaalin mukaan 0.7 - 0.8, mutta en usko että on kärkivälistä kiinni. Todennäköisempää on, että tulppa on tullut elinkaarensa päähän tai on huono kontakti johdossa tai hatussa. Varsinkin, jos on ollut vähän pomppuisempaa ajoa.

kaukari

...niin ja se öljy siellä putsarissa saattaa olla peruja siitä sun kippaamisesta. Moottori kun pörisee kyljellään, niin nesteiden virtaussuunnat voi olla oudot. Pari desiä kuulostaa kyllä runsaalta. Tarkastappa öljytikusta pinta, ettei ole liikaa öljyä.

Motomummo

Öljy tikun maximi rajassa

konenikkari

Puolivälissä on hyvä max on liikaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.08.18 - klo:08:50
Puolivälissä on hyvä max on liikaa.

Ja kannattaa muutenkin perehtyä tuohon öljynpinnan tarkistukseen näissä skoduissa ..

Skodun oltava pystysuorassa, keskiseisontatuella jo pienikin alustan sivukaltevuus vaikuttaa tulokseen huomattavasti.
Eli suora tallin lattia (huom. lattiakaivo ! ) parkkikenttä tms tasainen alusta on edellytys oikeaan pinnan tason mittaamiseen.
Samoin pitkittäisasento vaikuttaa asiaan, se on helppo todeta kiilaamalla laudanpala etupyörän alle, tämä on kyllä enemmän merkki/malli kohtaista kuin tuo poikittaiskallistuksen vaikutus.

Noissa Piaggion ( mm Vespat ) valmistamissa moottoreissahan on, ILMEISESTI,  kaikissa pinnan mittaus siten että korkki/tikku kierretään pohjaan asti ja avataan sitten lukemista varten. Tämäkin kannattaa skodun omistajien tarkistaa manuaalista.

taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Keskijalalla se voi olla pituus-suuntaan vinossa. Minä mittaan niin että skode pituus-suuntaan tasaisella ja sivutuella. Tikku irti, kuivaus ja takaisin. Skode pystyyn ja tikun luenta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.08.18 - klo:10:01
Keskijalalla se voi olla pituus-suuntaan vinossa. Minä mittaan niin että skode pituus-suuntaan tasaisella ja sivutuella. Tikku irti, kuivaus ja takaisin. Skode pystyyn ja tikun luenta.

Niin..sulla on ilmeisesti tikku koneen oikealla puolella.. entä kun se onkin vasemmalla eli sivutuen puolella.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 19.08.18 - klo:10:20
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.08.18 - klo:10:01
Keskijalalla se voi olla pituus-suuntaan vinossa. Minä mittaan niin että skode pituus-suuntaan tasaisella ja sivutuella. Tikku irti, kuivaus ja takaisin. Skode pystyyn ja tikun luenta.

Niin..sulla on ilmeisesti tikku koneen oikealla puolella.. entä kun se onkin vasemmalla eli sivutuen puolella.

Vaikea dilemma. No vespistit kyllä selviää tuostakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Likainen ilmansuodatin ilmeisesti aiheuttaa sen öljyn kertymisen suodatinkoteloon. Alkaa imemään huohotushöyryjä koneesta. Kotelossahan on ne kaksi läpinäkyvää tulppaa helpottamassa öljyn kertymisen seuraamista.

Itselläni ei ole sitä ongelmaa ollut, kun en päästä suodatinta kovin likaiseksi.

Öljyn määrä kannattaa tarkastaa lämpimästä moottorista. Odottelee vaan jonkun minuutin koneen sammuttamisen jälkeen, että öljy ehtii palata öljypohjaan. Herkästi huolloissakin laittavat liikaa öljyä näihin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Helpompaa kuin mitata öljymäärä sillä omituisella vakiotikulla, on mitata toisella tikulla ja verrata oikeaan tikkuun.

Motomummo

#26
Sammumisen  syy selvinnyt. Ei ollut vika tulpassa. Vaan tulpan johdossa, joka oli päässyt irti moottorin puoleisesta päästä. Ei ihme ettei käynnistynyt myöskään uudella tulpalla.. ::)

Tietääkö kukaan kuinka arvokkaat kaatumaraudat mahtaa olla? Jos tämän millon maaluutan, niin pitäs samalla laittaa. ..

oskuk

Ne kaupan olevat raudat taitaa olla tyyppiä "koriste" eli vääntyvät, naarmuttavat ja rikkovat lisää...