Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kone vuotaa jäähdytinnestettä, saiskos apuneuvoja?

Aloittaja Eki, 28.06.20 - klo:12:01

« edellinen - seuraava »

Eki

#45
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.07.20 - klo:13:12
Jos joku korkki sopii johonkin gileraan, ei se välttämättä sovi kaikkiin gileroihin.
se korkki joka tuli sopii noihin gileroihin.
Niinpä, hassua että joka saaterin gileraan ja mahdollisesti moniin muihinkin merkkeihin ei voi käydä sama korkki? Tämä sama ongelma on todettu niin monissa muissakin asioissa, esimerkiksi tuo paisari voisi käydä Apriliaan, Gileraan jne, siis saman tehtaan mopoihin, mutta kun ei niin ei ... Edit: testattu myös tuo alkuperäinen korkki paineella jalkapumpun kanssa tietyllä tavalla, kyllä se alkaa vuotamaan läpi kun on paine noin 1 bar, elikä kunnossa on, toki tulossa 5.90 maksava tarvikekorkki, toivottavasti käy, jos ei niin nyt toimii tuo alkuperäinenkin. Mopolla ajettu jo noin 40km, lisäämällä nestettä, vesipumppu toimii moitteetta, eikä vuotokaan ole iso paisarista.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 03.07.20 - klo:13:06
Eikös tuokaan korkki käy?
Vai saisko viriteltyä noista uuden paisarin...???
https://www.purkuosat24.fi/skootterin-osat/jaahdyttimet-ja-osat/
Minulle tuli tuo korkki ja rullatkin tilasin samalla, mielestäni korkki on susi, en käsitä millään ilveellä miten se laskee paineen tarvittaessa pois, korkin alareuna menee tiiviisti kumista kaulusta vasten mikä on paisarin kaulassa, korkissa on irtonainen kumijuttu mikä antaa paineen alla ehkä periksi mutta mistä se paine pääsee pihalle, korkissa ei ole samanlaisia ulokkeita ympäriinsä kuten alkuperäisessä, ei tuommoista uskalla käyttää. Alkuperäinen toimii ja jatkaa käytössä kunhan joskus saa kyseisen paisarin (käsittääkseni laivattu Ranskassa ja poistunut maasta 1.7, ei mitään muuta infoa ole saatavilla milään seurannalla. Laivalla tulevat kontit kestää ikuisuuden ja kesä on lyhyt, elikä taisi mennä ajoreissut paisarin takia vituralleen?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

tapiovuorent

Minulla on siis tuo Aprialia RS:n korkki.
Tässä painekorkisssa on keskellä  korkkia paineen poistoa varten putki, johon voi liittää letkun ,
Tuntuu avautuvan , kun kevyesti puhaltaa paineilmalla.
Jos kiinnostaa ,soita . Sopivuus voidaan selvittää.
Tapio 0445141540. Korkki on Lahdessa.

Eki

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 06.07.20 - klo:19:34
Minulla on siis tuo Aprialia RS:n korkki.
Tässä painekorkisssa on keskellä  korkkia paineen poistoa varten putki, johon voi liittää letkun ,
Tuntuu avautuvan , kun kevyesti puhaltaa paineilmalla.
Jos kiinnostaa ,soita . Sopivuus voidaan selvittää.
Tapio 0445141540. Korkki on Lahdessa.
Kiitti tarjouksesta mutta katson nyt tuon alkuperäisen minkä testasin paineen kanssa ja kyllä se avautui noin 1 bar paineessa (jalkapumpulla tein testin). Tilattu, tosin vain 5.90€ maksanut vaikuttaa täysin lelulta, on joku tarvikejuttu.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Saa jakaa hyviä neuvoja jäähdytinsäleikön puhdistukseen, itse kokeillut mm liuotinta mutta nämä marketin liuottimet on liki yhtä tyhjän kanssa. Oli muuten aikamoinen "sontakerros" säleikössä, säleikköä ei näkynyt lainkaan, pitäisi suorittaa siten ettei tarvitse irroittaa jäähdytintä, elikä ronkkiminen ei taas käy, nämä ns rivat ovat niin hentoa metallia, että vääntyvät heti kättelyssä, joku hyvä liuotin olisi paikallaan ja käsin pumpattava painepullo on millä voi sitten huuhdella, merkkejä kehiin millä mönjät irtoaa, mutta eivät vahingoita katteita.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Eki - 08.07.20 - klo:15:02
Saa jakaa hyviä neuvoja jäähdytinsäleikön puhdistukseen, itse kokeillut mm liuotinta mutta nämä marketin liuottimet on liki yhtä tyhjän kanssa. Oli muuten aikamoinen "sontakerros" säleikössä, säleikköä ei näkynyt lainkaan, pitäisi suorittaa siten ettei tarvitse irroittaa jäähdytintä, elikä ronkkiminen ei taas käy, nämä ns rivat ovat niin hentoa metallia, että vääntyvät heti kättelyssä, joku hyvä liuotin olisi paikallaan ja käsin pumpattava painepullo on millä voi sitten huuhdella, merkkejä kehiin millä mönjät irtoaa, mutta eivät vahingoita katteita.

Kyllä tarttis päästä sieltä takaa sitä huuhtelua tekemään että pskat poistuis sinne tulosuuntaansa päin..kyllä noi yleensä kestää sen vesijohtopaineen mutta ei kyllä yhtään enempää kun huuhtelee. Sopivasti hapettunut kennosto litistyy jo silläkin. Kokeile kesälasolia jos on paljon hyönteisten jäämiä. Ainakin visiireissä toimiva aine.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Olen myös sitä mieltä että virtaus takasuunnasta jottei lika tuki kennoa. Muuten liottelu irroittaa lian.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Kaikki ok nyt jo, vesipumppu vaihdettu sekä uusi säiliö saatu ja asennettu, entisellä korkilla on menty jo mm Hyvinkää-Heinola-Hyvinkää ja Hyvinkää-Helsinki-Hyvinkää x 2, ei vuoda ja toimii hienosti toistaiseksi kaikki. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 08.07.20 - klo:15:38
Tollasta olen itse käyttänyt

https://www.puuilo.fi/Wuerth-Pineline-tehopesu-4-litraa
Valmistus ilmeisesti lopetettu ( ainakin tuolla tuotemerkillä). Joissain paikoissa vielä on, suurimmassa osassa se on loppunut, tilalla "Wyrth tehopesu"
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.