Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Agilityyn "pitkät peränvälit"

Aloittaja kkossc2, 15.06.18 - klo:09:57

« edellinen - seuraava »

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 16.07.18 - klo:02:05
Onko sulla ollut jotain kestävyysongelmia 72ccm kanssa kun 63ccm suosit?
Soliferissa minulla oli muutamat 72cc pytyt. Siinä taisi olla jotain hämärää variaattorissakin, mutta muutama mäntäkin suli. En tiedä mikä perimmäisenä syynä.

Agilityssä oli keväällä 72cc, mutta vakiokannen kanssa taisi olla liikaa puristusta, kun rikkoi heti kiertokangen alapään. Nyt olisi hyllyssä tuohon 72cc pyttyyn sopivampi kansi, ja laitankin sen varmaan 72cc setin kiinni kunhan saan tämän nykyisen 63cc ajettua loppuun. 63cc pytynkin kanssa pystyy matkaamaaan yli 60 km/h keskinopeudella, ja se on minulle varsin riittävästi, kunhan välitystä vaan on niin että riittää hieman reippaampaankin menoon alamäessä tai myötätuulessa.

Minulla tuntuu olevan jokavuotinen teema nuo lievät variaattorimurheet. 20min suuntaansa työmatkaa kun ajaa niin vari toimii mainiosti, mutta kun lämpöisessä kelissä lähtee ajamaan useamman tunnin kerrallaan, niin kierrokset siirtyy hieman matalammaksi. Tälläkin kertaa oli hyvä vara/säätöosakattaus variaattoriin, mutta ei ollut niin suuri murhe, että olisin alkanut koppaa avaamaan matkan aikana.

jwalk

toi kierrosten aleneminen lämmetessä on näissä ominaisuus. En ole siihen mitään lääkettä keksinyt. Vastapainejousi kun kuumenee, se pehmenee.
mahd. löysä jousi ja kevyet rullat hieman auttaa.

MORPA

Sinänsä se puristussuhde tuskin varsinainen ongelma on, työtahdin aikana se suurin rasitus kuitenkin syntyy. Toki jos se nakuttamaan alkaa niin se tietty on ongelma.

En mä ole huomannut mitään erityistä eroa vaikka olis vähän pidempikin matka takana, mutta olen ehkä sillätavoin suurpiirteinen etten ihan kaikkeen edes kiinnitä huomiota. Sen kyllä olen huomannut, että mitä pidemmällä korvessa on niin alkaa huomiomaan jos jonkinlaisia käyntihäiriöitä ja omituisia ääniä mopetista. Täytyy vaan ajatella, että niin kauan kun pörinää kuuluu ja eteenpäin mennään, niin kaikki on toistaiseksi hyvin ;)
Liikennesika.