Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sylinteri

Aloittaja pettynyt, 11.01.15 - klo:19:12

« edellinen - seuraava »

pettynyt

Onko kellään varmaa tietoa gy6 moottorien sylinteriputkesta, onko alumiini valettu putken ympärille vai onko putki irroitettavissa eli rympillä?

helkama sc-r

Ei alumiinia valeta putken ympärille, se voi olla lämpösovitettu, jos ei irtoa.
Sylinterit eivät paljon maksa halvimmissa paikoissa, kannattaa vertailla hintoja.

Palosella

juu ne pytyt on kyllä niin halpoja noihin gy6 koneisiin, ettei paljon kannata alkaa sylinteriputkea vaihtamaan, muutakun omaksi iloksi jos vehkeet löytyy

pettynyt

Juu ei maksa juu, mutta kun ei uutta ole myynnissä!

helkama sc-r

Googlettamalla varmaan löytyy, hakua tarkentaa kun laittaa price tai hinta perään.

pettynyt

? Mitä sillä löytyy?

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 12.01.15 - klo:14:51
? Mitä sillä löytyy?

Käsittämätön kysymys..   Koklasin niin tuli yli 300000 osumaa. Eli ei ole kuin sinun viitsimisestä ja ehkä kielitaidosta kiinni.
Tässä malliksi: http://www.ebay.com/itm/180CC-63MM-BIG-BORE-KIT-FOR-CHINESE-SCOOTERS-WITH-150cc-GY6-MOTORS-/181615450307 ,  niin pääset sanoon että tarviit vaan pelkän sylkän, väärää kokoa, liian kallis, väärässä maassa, jne ..       
ps Käytin hakua: cylinder for GY6 engine
Jos sopivan sylkän haku ei sulta onnistu niin ilmoita speksit tänne niin kyllä joku semmosen netistä sulle etsii mutta se ostaminen/maksaminen jää kyllä sun osaksi.

taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

EeTee

Tuskin ongelmana on löytää perus GY6:n pyttyjä, vaan ihan jonkun muun, ja halutaan tietoa saako putken irti. Ei tuo edellisen viestin hakuohje anna mitään tietoja ensimmäisessä viestissä olevaan kysymykseen.
ZN50QT-11
Titan T2

viisnelonen

#8
Kyllä kait jokainen tajuaa että GY6 moottoreiden ja niiden sylintereiden valmistajia on niin paljon että tuskin kukaan pystyy varmuudella sanomaan, varsinkaan näkemättä ko sylkkää, onko putki vaihdettavissa prässillä. (tuskin on)
Ja toisaalta taas; on takuuvarmasti vaihdettavissa, senkun vie moottorikoneistamoon niin tarvittaessa vaikka poraavat sen vanhan pois, jos ei ole prässillä painettavissa ulos. Kyllä sitten maksaakin, varsinkin kun uusi putki tehdään uniikkina koneistamalla jostain aihiosta.

Sitäpaitsi pettynyt tuolla mainitsi että uutta ei ole saatavilla..

Ed: tässä sylinterissä ON vaihdettava putki http://www.gy6-motor.de/bilder/produkte/gross/63ccm-44mm-High-End-Tuning-Keramik-beschichteter-Zylinder-fuer-50ccm-GY6-4-Takt.jpg

Niinpä, joskus sen oikean osan löytäminen vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä.. ja muutakin speksiä kuin että se tulee "gy6" moottoriin. tuo gy6 kun ei oikeastaan kerro/tarkoita yhtään mitään.Oppia ikä kaikki. Siis: GY6 ei ole mikään standardi tai exakti moottorityyppi/koodi !!! 
Maailmalla on lukemattomia pajoja jotka tekee "GY6" moottoreita ja niiden osia joko omilla mitoilla, tilaajan mitoilla, tai miten sattuu..  Onpa kiva päteä  ;D
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pettynyt

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 12.01.15 - klo:15:49
Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 12.01.15 - klo:14:51
? Mitä sillä löytyy?

Käsittämätön kysymys..   Koklasin niin tuli yli 300000 osumaa. Eli ei ole kuin sinun viitsimisestä ja ehkä kielitaidosta kiinni.
Tässä malliksi: http://www.ebay.com/itm/180CC-63MM-BIG-BORE-KIT-FOR-CHINESE-SCOOTERS-WITH-150cc-GY6-MOTORS-/181615450307 ,  niin pääset sanoon että tarviit vaan pelkän sylkän, väärää kokoa, liian kallis, väärässä maassa, jne ..       
ps Käytin hakua: cylinder for GY6 engine
Jos sopivan sylkän haku ei sulta onnistu niin ilmoita speksit tänne niin kyllä joku semmosen netistä sulle etsii mutta se ostaminen/maksaminen jää kyllä sun osaksi.
Niin käsittämätön pätemisen tarve? En käsittäkseni kysynyt mistä voisin ostaa uuden sylinterin? Vaan onko jollain kokemusta gy6: sylinteriputken irroituksesta! Ostin jo tuollaisen "kitin" ja se ei ole sopiva (pinnapultit) eri paikoissa?

Partanen

GY6 on mun käsityksen mukaan Hondan moottori alunperin. Vaakasylinterinen skootterin kone, josta sittemmin monet eri moottorinvalmistajat ovat hakeneet ja saaneet inspiraatiota. Rumemmin sanottuna kopioineet. Siltä pohjalta on pirun vaikea sanoa mitä ratkaisuja ovat aikanaan hakeneet ja tehneet.

Eli ongelmahan on se, että kukaan ei ihan tässä vaiheessa voi kovin tarkkaan tietää minkälaista apua aiheen aloittaja tarvitsee. Ja siksi vastauksetkin on ympäripyöreitä.

Tarvitsemme siis tarkemmat yksityiskohdat, jotta voimme auttaa miestä mäessä. Ole hyvä nimim. "Pettynyt".  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

symmisti

Moro joskus tuli autotallissa kokeiltu lähteekö se sylinterin putki irti 20 tonnin  tunkilla ja omatekoisella kehikolla painoin ja räps lopputulos oli itse sylinteri repesi halki kun painoin väärään suuntaan. eli olisi pitänyt prässätä putkea sylinterin kantta kohti. Ainakin tässä sylinterissä oli olake jota vasten putki painettiin niin sitä ei pitäisi saada liian syvälle painettu... Harmi kun ei tullut kuvaa otettu, kyllä isä puolta sillon nauratti... Niin ja tämä oli 125 cc suzuki rg:sylinteri

Olen tätä myöhemmenkin ajatellut et miten tekisin jos tarvitsisi. Yksi keino millä saisi sylinterin putken "löysälle" olisi lämmittää sylinteri uunissa ja tämän jälkeen laittaa sylinteri putken sisälle kuivajäätä -80c

pettynyt

Sen verran uutta tietoo kiinnostuneille ja niillekkin jota asia ei kiinnosta? Eli sylinteri on valettu putken ympärille eli ei ehjänä irroitettavissa niin kuin sitä epäilinkin :(

Partanen

Mutta et paljasta mitä olet tekemässä? Tai onko kyse oikeasta gy6-koneesta? Vai onko semmoisia enää edes olemassa?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pettynyt

Big bore? Mutta sehän ei ole nyt olennaista ja moottorin tyyppi no, 157QMJ, gy6 tyypillä näitä markkinoidaan.