Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: tex- - 18.01.20 - klo:14:58
Oletko vilkaissut sinne tappokatkaisijaan? Jos se vika on siellä. Joku liitos löysä tai johto menossa poikki.
Samalla kannattaa vilkuilla kaikki sähköt ja liitokset.

Tuos kapinees on moottorin ja sytytysyksikön maadoitus siinä syttyyksikön vieressä, varmista että yhdistää.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Lumiaura

Tappokatkasiaa tai virtalukkoa ei ole tällähetkellä ollenkaan ;D cdi sammutus eli maadotettava pinni on tyhjillään, muutenhan tos ei oo ku staattorilta cdi boksille 3 johtoo ja sieltä tulpalle ja ne kaikki on uusiia staattorin takia ja rasvattu.. tulppia vaihdettu useita ja toinen tulpanhattu kelkasta

Lumiaura

joo sen maadotuksen voisin varmistaa että on riittävä

tabell82

teen tässä huoltoa sym symphonyyn, onko 170cc suomeksi 1,7desilitraa, peräöljyä ajattelin vaihtaa. Korjauskirjassa ilmoitettu että vaihdettaessa 170cc olisi määrä

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

kiitos, pitääpä tästä lähtä heti aamusta huoltohommiin

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Lumiaura - 18.01.20 - klo:15:07
joo sen maadotuksen voisin varmistaa että on riittävä

Tuo mopo voi pätkiä sytytystä myös jos moottorin kiinnitys on löysä,
staattorin ruuvit on löysällä, tai staattori on väärässä asennossa
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Teemu-

Vaihdoin Solifer SFR:n moottorin. Pelittää hyvin muuten mutta kipinä puuttuu. Tämä moottori tuli reilu vuosi sitten ostettua MP purkaamolta ja ehjä pitäisi olla.

Pitäisikö vaihtaa alkuperäisen koneen sähköt jos se auttaisi?

Coastside

Minulla oli kerran noin ostetussa väärä generaattori, väärä nokkaspukki ja takapyörä kiinni liimamassalla ja metallisilppua öljyssä (Wandamotor). Kokeile vaihtaa genu ja varmista maadoitus.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Teemu-

Vaihdoin toisesta koneesta sähköt piuhoineen ja pistin kiinni, otin vanhat kaikki pois ja molemmissa näytti olevan pinnat ok. Kipinä puuttuu edelleen.  ???


Mökkelö


Teemu-

Puolan sain lainaan ja nyt tulee kipinä. Mut se ei kyllä käynnisty edelleenkään, bensaa saa. Koittaa putputella putkesta, puristuksia tuntuisi olevan.

Venttiilivälykset? Onneks tää ei oo oma, mut rasittavaa silti rassata  ;D

joni_k

venat, paineet liian alhaiset tai bensanpuute sitten kumminkin.  pick up coil liian  kaukana vauhtipyörästä.

Teemu-

Koitan huomenna keretä ostaa rakotulkin venttiilien aäätöä varten.

Paljonhan tollasessa koneessa pitäis olla puristuksia kun mittarilla katsotaan? Lämpimäksi tuota konetta ei kyllä saa

Niin ja haen toisen puolan ja CDI:n kaverilta ja repullisen uusia tulppia, vaihdoin myös tuoreet bensatkin.

Rasittavia nämä kinkit sillon kun ei toimi ::)

joni_k