Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Palosella

Olen täysin samaa mieltä Sampan kanssa. Levyjarrut on tätä päivää. Rumpujarrut on 60 lukua. Ei se levyjarru nyt niin paljon mopon hintaan vaikuta että sen takia kannattaisi ostaa huonompi.

kani

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 25.03.14 - klo:21:34
Ihmisillä on erilaisia tarpeita auton suhteen. Joku ajaa pelkästään kaupungissa, joku toinen pelkästää matka-ajoa kerran kahdessa viikossa. Jälkimmäinen tarve tuntuu olevan liian vaativaa levyjarruille, korroosio syö.

Silloin on joskus ajoittain otettava pieni lenkki kovavauhtisemmalla tieosuudella ja jarrutella muutaman kerran kunnolla. Ei se sen vaikeampaa ole, pysyy jarrut kunnossa.

Partanen

Ei se riitä. Kun levy ruostuu kunnolla, niin ei auta enää jarruttelut. Insinööri ei hyväksy ruosteisia levyjä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Liimaa paloihin sandikset ja jarruttelee. Lähtee ruosteet ja lopulta ne sandikset jotka voi kyllä ottaa itsekin pois.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Eipä ole tullut edes mieleen kokeilla. Mahtaako pysyä levyn ja palan välissä hetkeäkään hiomapaperi? Mitä karheutta suosittelet? :)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

#1145
80 - 100 - 120 kangaspohjainen kestää parhaiten ja hioo oikaisten. Mieluiten kevyesti jarrutellen niin kauan kuin sandis kestää, jota pitentää se että antaa välillä jäähtyä. Hiomakoneen nauhat on riittävän leveitä. Takalevyjen hiontaan taitaa peruuttaminen olla hyvä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pugt200

Luin testit Peugeotin Citystar 50 ja vastaanotto oli todella innostunut. Suomessa ei sitä näköjään myydä vaan valikoimassa on edelleen Elystar. Citystar näyttäisi olevan "tilavin" moposkode tähän mennessä.

Coastside

#1147
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jyjgihx5NSM

Hyvät tuulisuoja ja kookkaan näköinen kaksitahti. Ranskassa 2400 ekee
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pugt200

Juu. Koeistuin isommalla koneella varustetun ja se oli oikein ok:n tuntuinen keskimittaiselle kuljettajalle. Ei varmaan tunnu mopolta.

Erx

Nonniin, nyt tuli käytetty skootteri ostettua.. tulihan näitä katseltua noin kuukauden pätkä ja päädyin lopulta keeway ry6 skootteriin, 2009 vm ja ajettu 6600 km. Kaikki tuntui toimivan, lähti nätisti käyntiin ja kävin lyhyen pätkän ajamassa (tosin jäinen tie, varovaista ajoa). Ainoa lievä miinus oli penkin haalistuminen, punainen nahka oli nyt nätin pinkki :) Huomenna hoitamaan rekisteröinnit ja vakuutusasioita, sitten kypärä jostakin ja on the road..

pekpel

Hyviä kilometrejä sinnepäin..
Satulan väriä voi yrittää kohentaa jollain vinyylimaalilla..
Tai sitten tekaset siihen uudet rätit päälle, ei paha homma laisinkaan..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Erx

Kiitos Pekpel.. hyvä vinkki tuo vinyylimaali. Taidanpa kokeilla, josko saisi entistä väriloistoa tuohon nahkapenkkiin.

kani

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 27.03.14 - klo:03:59
Ei se riitä. Kun levy ruostuu kunnolla, niin ei auta enää jarruttelut. Insinööri ei hyväksy ruosteisia levyjä.

Niin siksi pitää jarrutella kunnolla aina säännöllisesti niin ei se ruostu silleen pahasti. On tästä kokemusta jonkun verran.. jos ei ota asiaa tehtäväkseen että edes joskus jarruttelee ajaessaan kunnolla niin varmasti suomen talvissa ja suolakeleillä menee takajarrulevyt huonoiksi. Sen verran vähän etuvetoisissa ja keulapainoisissa autoissa usein takajarrut osallistuu jarruttamiseen.

Tosin ostin kerran parin tonnin bemarin talvipommiksi, ei siitä mennyt abs jarrut lukkoon edes edestä kunnes oli aikansa riivannut jarruja tosissaan. Noikin kun on mitoitettu siihen että baanalla ajetaan eikä suomalaista kinttupolkua pelkokulttuurissa.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Erx - 27.03.14 - klo:20:59
Kiitos Pekpel.. hyvä vinkki tuo vinyylimaali. Taidanpa kokeilla, josko saisi entistä väriloistoa tuohon nahkapenkkiin.
Jos on oikeaa nahkaa tuo penkki niin sitten tulee ihan erilaiset ohjeet :P
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pekpel

Lainaus käyttäjältä: kani - 27.03.14 - klo:21:12
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 27.03.14 - klo:03:59
Ei se riitä. Kun levy ruostuu kunnolla, niin ei auta enää jarruttelut. Insinööri ei hyväksy ruosteisia levyjä.

Niin siksi pitää jarrutella kunnolla aina säännöllisesti niin ei se ruostu silleen pahasti. On tästä kokemusta jonkun verran.. jos ei ota asiaa tehtäväkseen että edes joskus jarruttelee ajaessaan kunnolla niin varmasti suomen talvissa ja suolakeleillä menee takajarrulevyt huonoiksi. Sen verran vähän etuvetoisissa ja keulapainoisissa autoissa usein takajarrut osallistuu jarruttamiseen.

Tosin ostin kerran parin tonnin bemarin talvipommiksi, ei siitä mennyt abs jarrut lukkoon edes edestä kunnes oli aikansa riivannut jarruja tosissaan. Noikin kun on mitoitettu siihen että baanalla ajetaan eikä suomalaista kinttupolkua pelkokulttuurissa.
ISO plussa tälle,,
Vaikka olisi kuinka kausi ajokki niin kerran kuussa pitäisi käydä ajamassa jokusen kymmentä kilsaa ja käytellä niitä hallintalaitteita, jos vain on paikka missä sen voi laillisesti tehdä, ja sitähän ei todellakaan monella ole.
Jos on seisonnassa auto niin sitten on.. Voi VOI. jarrut ruostuu.. vetase pari kerrosta vesiohenteista kalustelakkaa niihin jarrulevyihin, se tekee muovikalvon ja suojaa ruosteelta sen nelisen kuukautta ja kun alat taas ajaan niin reilusti jarruja runttaamalla hoitelet lakat pois, karsee käry ja savu tulee..
Muutama jarrutus ja sitten vaan harjaat ja kaavit loput jämät veks jarruista, tämäkin vain sen takia ettei katsatushenkilö kattele "sillä silmällä" oudosti lepattavia lakkajäämiä jarrukenkien liepeillä..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..