Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Juissi

Yllä olevat perustelut kuulostaa ihan järkeviltä.
Monissa tilanteissa ruisku kuitenkin toimiessaan on huomattavasti kaasaripeliä mukavampi käyttää.
Esim. käynnistyvyys ja käynnissä pysyminen kylmällä tai kostealla.
Ruiskuun ei myöskään tarvii vaihtaa suuttimia talveksi, jos jatkaa ajokautta.

Kiinalaisen ruiskusta saattaisin olla vähän huolissani, mutta uskoisin että esim. Yamahan tai Hondan ratkaisut on jo sellaisia ettei niitä tarvitse juurikaan korjata.

Mahdolliseen talvisäilytykseenkin on ohjeita tukkeentumisen estämiseksi.
Itse kuitenkin pidän kaasaripeleistä enemmän, niiden helpon huollettavuuden ja vaihdettavuuden moottorin muutosten mukaan.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Palosella

#931
Nelitahti Neosissa on ruisku ja pirun tyytyväinen olen ollu siihen. Joo, se maksaa vähän mutta on idioottivarma, tuo vähän tehoa lisää (ainakin tehon tunnetta :D). Ruisku kannattaa ehdottomasti ottaa jos sellainen on mahdollista saada ja jossei halua korjailla mopoa kokoaikaa. Minä en ruiskusta vaihtais enään pois, mutta kesä täytyy kaasaripelillä ajella :(

E: Ja toi Neos on vielä hiljainenkin, helppo ajaa, ei tartte lisäillä öljyjä koska nelitahti ja vie vähän bensaakin kaupan päälle!

Coastside

Ruiskumalleissa arvo romahtaa vanhemmiten kun moottorin korjaukset alkaa tulla tarpeelliseksi. Ne on kalliimpia korjata. Ruiskulaite kannattaa jos on varaa vaihtaa se sitä ennen, ehkä jo parin vuoden välein. Niillä saa häiriöttömpää menoa hieman pitemmillä tankkausväleillä. Akun ja bensan kanssa sählääminmen voi maksaa paljon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kone

Kaasari mopo söi enemmän bensaa, kun 250 ruisku. Onko sitten mopopuolella yhtään pirteempi ruisku, kun kaasari?

Samppa

Jos huoltoja ei ajattele tekevänsä itse, niin ottaisin ehkä ruiskun. Nyt kun kaikki tulee tehtyä itse, niin kaasarilla mennään.
Voisihan sitä toki paneutua tuohon ruiskuunkin paremmin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Palosella

Kyllä minä ainakin kaikki huollot olen tehny ite, vaikka ruisku löytyykin. Tosin jos virittelemään alkaa on kaasari sillon parempi.


fudeisti

Pannaanpa tähän keskusteluun kysymys:
Olen ostamassa tytölle skootteria ja nyt näyttäis olevan kaksi vaihtoehtoa: Piaggio Fly 2009 ajettu 1700 km tai Sym Orbit 2008 ajettu 3100 km. Sym pari satasta halvempi. Kumpaa porukat täällä suosittelee? Jokin muukin voi toki tulla kysymykseen, mutta 4-tahtinen pitää olla ja tytölle sopiva eikä mielellään kiinalainen, vaikka edellinen Fude ihan kohtuullisesti pelasikin 10 000 km:iin asti, sitten alkoi hajota sieltä täältä.

-Zone-

Noista vaihtoehdoista vain ja ainostaan Piaggio. Ja eikös orbitissa sitäpaitsi edelleen ole se juurikin sama kiinankone kuin fudessakin.

purgiaali

Tuo Sym tehdään samalla saarella kuin Kymco, joka oman kokemuksen perusteella on hieman paremmista materiaaleista kasattu, kuin halvimmat kiinalaiset. Minulle kelpaisi kyllä Symikin

-Zone-

Mikäli niitä "parempia" edes valmistetaan tuolla, niin oikeampi termi taitaa olla vain vähemmän huono ;)
Näin tuossa hiljan liikkeessä uuden pösön skootterin, jossa oli tuttu 139qmb kiinan kone. Mulla on jostain tullut sellainen käsitys että pösöissä olisi käytetty jotain parempaa laatua, mutta asia ei taidakaan olla. Taitaa mennä nuo pösötkin siihen "vähemmän huono" kategoriaan. Käsissä hypistellessä katteet tuntui ihan samalta haperomuovilta kuin baotianissakin. Jäi hyvin, hyvin kiinalainen vaikutelma muutoinkin.

Coastside

Eräs kiinan pösöjä myyvä liike tarjoaa aivan samaa varaosaa mitä kiinalaisiinkin myydään. Kysyin sen perusmallin osia niin vastauksena oli täysi hiljaisuus kuten onko siihen varaosaluetteloa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 27.03.13 - klo:13:14
Mikäli niitä "parempia" edes valmistetaan tuolla, niin oikeampi termi taitaa olla vain vähemmän huono ;)
Näin tuossa hiljan liikkeessä uuden pösön skootterin, jossa oli tuttu 139qmb kiinan kone. Mulla on jostain tullut sellainen käsitys että pösöissä olisi käytetty jotain parempaa laatua, mutta asia ei taidakaan olla. Taitaa mennä nuo pösötkin siihen "vähemmän huono" kategoriaan. Käsissä hypistellessä katteet tuntui ihan samalta haperomuovilta kuin baotianissakin. Jäi hyvin, hyvin kiinalainen vaikutelma muutoinkin.

Siis missä merkissä ja mallissa oli kyseinen 139qmb moottori  :o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

#943
Pösön skootteri, mutta en muista mallia. Pitää katsoa kun poikkeen uudelleen ko liikkeessä.
E: Ei kuitenkaan musta ollut tuo V-CLIC 4T malli joka on 1:1 baotianin kanssa.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 27.03.13 - klo:18:04
Pösön skootteri, mutta en muista mallia. Pitää katsoa kun poikkeen uudelleen ko liikkeessä.
E: Ei kuitenkaan musta ollut tuo V-CLIC 4T malli joka on 1:1 baotianin kanssa.
Olisiko sitten Kisbee? Siinähän on myös tuo kiinan 4t moottori. ;)