Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

tagatubos

Lainaus käyttäjältä: ramba - 06.10.12 - klo:20:16
Tänä talvena pöristellään kelkalla aamuisin amikseen kun on työmaa tuossa 3km päässä, peltoa ja hetki pyörätietä pitkin hyvä ajaa. :o
EEEn ole yhtään kade.


.....  takas topiikkiin:

Meillä oli töissä yksi sankari, joka ajoi pv suitsalla töihin kesät, talvet. Hän sai jättää mopon aina talon sisäkulmalle, jolloin hän sai hyödynnettyä talon hukkalämpöä ja suojaa. Jos pienikin mahdollisuus tämän kaltaiseen talvella, kysy ihmeessä!
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

-Zone-

Vuosien tappelu täälläkin on osoittanut, että pelkistä säädöistä ei käyntiinlähtö pakkasilla ole kiinni.
Liki kaikki mahdollinen mitä cvk:lle voi tehdä on kokeiltu ja todettu susi keksinnöksi. Käsittäen mm. rakenteellisia kalvon alipainemuutoksia ja esim. kylmäkäynnistysvirtausmittauksia (Anemometri AM-4836V:lla) joita taitaa olla jo hivenen harvempi ylipäätään suorittanut. Cvk kaasareita mulla on 4 ja pd19j mallia 2, joista toisessa varsin pieni läpivirtausala. Kaasareiden välillä ei ole todettu muuta, kuin että tolla pienimmällä on parhaiten saatu toimimaan ja kulkemaan.

Kun oman pelin vaadittavat vippaskonstit oppii, niin käyntiin sen kyllä pakkasilla saa, mutta erinäisiä kikkoja siinä on käytettävä. Öljyjen esilämmitys on hemmetin hyvä toimenpide, eikä yksistään käyntiinlähtevyyden parantamiseksi, vaan koko moottorin kulumista ajatellen. Kaikki varmaankin muistaa autoista sanotun karkean ohjeen, jossa yksi kylmäkäynnistys on moottorille yhtä kuluttavaa kuin 900km ajo. Sillekin on jo pelkästään tuosta syystä varsin suotavaa se lohkolämmittimen käyttö talvisin.

pugt200

Mikähän siinä on, kun aina syksyisin alkaa tehdä mieli uutta skootteria? Vespan mopo 4V kuullosti todella hyvältä kun sellainen äsken sujahti ohi seisoskellessani iltasikarilla. Hulluilla päivillä olisi touring tarjouksessa...

User

Ostan 2003 Vivacity sportlinen , vajaa 12 000 km mittarissa, hinta 310 € . Olen aina halunnut testata millainen kaksitahti on verrattuna kiinannelareihin ja vanhasta skootteristani luopuessani tuo ilmoitus tuli kuin tilauksesta.

konenikkari

#874
Nonni, on siis aika tullut täyteen sinullakin ;D
Tästälähtien siis haisetkin kaksitahtiselta :o
Ja paluuta ei ole 8)
Tosin, harmikseni, ei nuo enää haisekaan
syynä lienee katalysaattorit, ja niille tarkoitetut öljyt :(
Vanha kaksitahtiöljyn käry yhdistettynä kuusenpihkaan
loi katuuskottavuutta,
minuakin luultiin metsuriksi,
toisin on nyt :(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pugt200

Yritin tänään koeajaa todella vähän käytetyn Zoomerin Kouvolassa. Honda, ..erkele, oli juuri myyty kun saavuin paikalle. Myyjä tarjosi lohdutukseksi Vivacitya ja Speedfight3:a reilulla alennuksella. Noinkohan sortuisi? SF3 oli todella hyvän näköinen, tilava ja tukeva, Vivacity taas hinnaltaan juuri sitä mitä haen. Musta ei kyllä ole mun makuun mutta ne tavaraboksit, kassikoukku ja ajoasento kyllä. Molemmissa 2 vuoden takuu. Juu, juu.

lehtijussi

#876
Onko noilla 2- ja 4 tahtisilla koneilla eroa kestävyyden suhteen?

Uuden Honda Zoomerin sais 2650 eurolla... mutta... jos kuitenkin kattos jotain halvempaa isopyöräistä moposkodee. ::)
Iskin silmäni Benellin pepeen joka olis tonnin kantturoissa, isot pyörät ja itelle sopivasti vitsikkään näköinen - sellanen lutuinen nöpsökkä :-*
Se juurikin tollasena vajaatahtisena olis samalla tasolla meikän habituksen kanssa...

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 03.11.12 - klo:21:27
Iskin silmäni Benellin pepeen...
No se ny oli sellanen yhden illan juttu, Kiinalainenkin vielä. :-\
Kattelen jotain muuta isopyöräistä... Piaggio Liberty, Hondan Visiooni... Kymcon Visakin kävis, (ja olis halapa) mutta sen vaatimaton teho 1.5 kW... pitää varmaan potkia lisävauhtia että jaksaa mäet ylös?

pugt200

Käväisin juuri Amsterdamissa ja hämmästyin paikallisesta skode-valikoimasta. Kaikista näkemistäni 99 % oli mopoja ja yleisin merkki oli Vespa. S ja LX malleja oli joka puolella. Piaggio Zip, Kymco Like ja Bella/Retrox -tyyliset olivat myös laajasti edustettuina. Missään suuressa skootterikaupungissa ei vespoja ole ollut lähelläkään tuollaista määrää. Yhtään käsivaihteista vanhaa ei näkynyt, eikä piikkejä. Muutama kaksipuolikas GTS mutta eipä muita.

Pieniä Tomos-mopoja oli myös todella paljon liikenteessä. Kuskeista 99 %:lla ei ollut kypärää vaan korkeintaan pipo tai karvalakki. Pizzakuskit olivat lähes ainoita kypärän käyttäjiä.

kesäskootteri

Hei kaikille skootteristeille,

Olen täysin uusi skootterien parissa ja tutustunut foorumiin nyt viikon päivät. Kokemukseni skoottereista on muutama ajokerta Aasian rantakohteissa reilu 100-kuutioisilla automaateilla.

Olisin kiinnostunut hommaamaan skootterin edullisin kokonaiskustannuksin, ja käytettäväksi Helsingin keskustassa. Vähän olen aiemmin polkupyörää pessyt ja rasvoja laittanut, mutta kaiketi olen aika kaupunkilainen, mitä korjaamiseen tulee. Minua ei kuitenkaan sormien likaaminen varsinaisesti haittaa, päinvastoin jos vaan jotain osaan tehdä. Ajo tulee tapahtumaan pelkästään lämpimillä keleillä (touko - syys) ja talveksi sitten säilytykseen.

Minkälaista ajopeliä minulle suosittelette? Ulkonäkö on täysin sivuseikka, toimiminen on ykkösprioriteetti! Kulutus- ja korjauskulut saisivat olla mahdollisimman pienet. Jos halvempi hankintahinta tuottaa pientä korjaustarvetta niin sen ymmärrän, ja myös päin vastoin... Pari avokypärää ajattelin hankkia, n. 150e ja liikennevakuutus 160e. Itse pyörä saisi maksaa enintään reilun tonnin. Toivoisin apua skootterin valintaan ja tässä malleja, joita olen katsellut. Suurin osa on listallani juuri hinnan ja foorumin lukemisen takia.

Jincheng 50 qt-20, 4-tahti, 1000e
SYM fiddle 2 4-tahti, 1400e
Mad-Croc 2-tahti, 800e
(Piaggio fly 50, 4-tahti, 1700e)

Takuun haluan ehdottomasti, joten tämän takia olen uusien pyörien perässä. Jos jonkun noista pyöristä saa jostain halvemmalla kuin yllä niin linkin otan mielellään.

Kiitokset kaikille auttaville jo etukäteen!

-Zone-

#880
Itsellä on kokemusta kiinalaisesta 2 ja 4T moottoreista, enkä kyllä suosittelisi oikein kumpaakaan ihan aloittelijalle. Omien kokemusten mukaan kun voi se innostus loppua ihan turhaan, kun pelit sohloo tai saa korjata jopa yhtenään. Hyviäkin yksilöitä on, mutta sen saaminen on tuurista kiinni. Puhun siis uusista peleistä. Käytetyissä asia korostuu entisestään. Joissain sitä ongelmaa on uudesta saakka vain enemmän kuin toisissa, eli laatu vaihtelee kiinan laitteissa suuresti. Lyhyihin kaupunkimatkoihin kiinalaiset kyllä soveltuu paremmin kuin pitkään reissaamiseen. Epäluotettavia suoraan sanottuna reissaamiseen ajatellen.

Itsellä on kinkki 4T ollut monet vuodet ja kyllä sen kanssa on saanut välillä tapella ja joitain oikutteluja on ollut pakko hyväksyä ominaisuutena. Tuttava on ajanut muutaman 2T moottorisen aika valmiiseen kuntoon ja niitä olen saanut korjata myös vähän väliä. Yksi koneen täystuho, kaksi perävälityksen antautumista kesken leikin, loput pienempiä hajoomisia tai sähkövermeiden sohloomisia mutta hyvin usein on silloinkin tienpäälle jääty. Aikuisia ollaan molemmat joten käyttö ei ole ollut enää edes pikkupoikien runnomistakaan. Sitten on lisäksi saanut korjata pikkupoikien mopoja ja kyllä niissäkin suurinta kastia edustaa kiinalaiset.

Näin nyt omien kokemusten mukaan puhuttuna. Kyllä kiinalaisillekin puolustajia löytyy, enkä epäile sitä yhtään. Hyviäkin yksilöitä on tehtailta valmistunut. Piaggiota pitäisin noista aloittelijalle parhaimpana vaihtoehtona siitäkin huolimatta ettei piaggion 4T koneesta ole omia kokemuksia.

Coastside

#881
Länsituotteiden ja japanilaisten suuntaan vaan kokemattoman katse. Nuo kiinalaiset joiden hinta on hieman halvempia on niitä joiden hinta hilattiin markettimopoja ylemmäs "suomi" tuotemerkillä. Mitään laadukohennusta ei niissä ole täällä huomattu. Sitä ei voi olla koska tehtaat tekee isoille markkinoille ja niiden ehdoilla. EU-direktiivitkin on kuin paska reenjalaksessa heille. Hulvaton viritysosien saanti on keskisormea niille.
Oikeille rasvanäpeille (ei wanna be) voi kiinalainen olla valinta koska parissa vuodessa sellaisen hinta on kohtuullinen ja tuurilla vähätöinenkin. Pari kautta kuorii suomut herkkäuskoiseltakin. Ne kestää 5 - 15 tuhatta, olkoon kehut mitä tahansa, joista osa on tottakin. En ole merkkikuski joka morkkaa muita vaan aito kiinalaisen kuski jo kuudetta vuotta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kone

Mulla ainakin, kun oli kiinan ihme vaikkakin uusi sai koko ajan olla millon mitäkin korjaamassa tai huollossa. Ostinpa sitten Piaggion, niin ihan eri planeetalta se oli.

Symistä ei kokemusta, mutta ei se ainakaan huonompi ole kun joku Winner Hero. V..u noita nimiä ;D

kesäskootteri

Eli kiinalaista ei minulle suositella.

Olisiko teillä suositella jotain tällä hetkellä myytäviä skoottereita, joita olen missannut? Mielellään siis mahdollisimman lähelle tuota tuhatta euroa.

Mitenkä tämä SYM fiddle, josta mainitsin? Joku täällä foorumilla haukkui hyväksi.
http://www.nettimoto.com/sym/fiddle-ii-50/1418507

Sanotaanpa vielä, että en haluaisi tähän harrastukseen investoida 2000 euroa ennen ensimmäistäkään kilometriä.

-Zone-

#884
Lainaus käyttäjältä: kesäskootteri - 16.02.13 - klo:18:49
Mitenkä tämä SYM fiddle, josta mainitsin?
Kiinan moottoreita tässäkin..
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.02.13 - klo:18:02
En ole merkkikuski joka morkkaa muita vaan aito kiinalaisen kuski jo kuudetta vuotta.
Sama vika täällä. Vuodesta 2004 kiinalaisella, mutta en aja talvisin. Pärjää jos moottorit on tuttuja laitteita, mutta viitseliäisyyden kanssa on kyllä välillä tekemistä kun jotain hajoo. Osat on halpoja, mutta kyllä niillä on aika hyvin menekkiäkin sitten, eli laatu niissä osissa on kanssa vähän mitä on. Variaattori multa on levinnyt useammankin kerran ja katkenneen hihnan vuoksi matkanteko katkesi useammankin kerran.