Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

solifermopo

#375
Kai ne venttiilit on ihan hyvät niinkauankun ne toimii mutta vaikeampia huoltaa?  ;D

Taidan tilata sen Helkaman nyt hobbyhallista.

EDIT: Nyt on Helkama tilattu ja maksettu. ;D
HELKAMA SC1

tommi


Plom

Oikein 2,4 KW, omassa banskussani on 2,6 KW vakiona... (vm 2007)

Pyrres

Muistakaahan muuten sitten kun noita merkkejä valitsette että jos takuun haluatte pitää niin pitää huoltaa merkkikorjaamossa joten tarkistakaa missä on kyseisillä merkeillä huoltopisteitä. Niissäkin on isoja eroja. Olisin itse päätynyt toisenmerkkiseen skootteriin kuin CPI Jinchengin jälkeen mutta olin niin tyytyväinen huollon toimintaan että ostin heiltä sitten tuon CPI:n. Takuissa kun on eroja, itsellä on mm haettu skootteri pihasta autolla koska siihen tuli vikaa ym.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

tommi

Lainaus käyttäjältä: Plom - 23.04.10 - klo:18:30
Oikein 2,4 KW, omassa banskussani on 2,6 KW vakiona... (vm 2007)

Ja mulla 3.1kw vakiona (2006) MTX-2. Noihin ilmoitettuihin arvoihin ei kannata kovin vakavasti suhtautua.

esspeni

Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 23.04.10 - klo:18:42
Muistakaahan muuten sitten kun noita merkkejä valitsette että jos takuun haluatte pitää niin pitää huoltaa merkkikorjaamossa joten tarkistakaa missä on kyseisillä merkeillä huoltopisteitä. Niissäkin on isoja eroja. Olisin itse päätynyt toisenmerkkiseen skootteriin kuin CPI Jinchengin jälkeen mutta olin niin tyytyväinen huollon toimintaan että ostin heiltä sitten tuon CPI:n. Takuissa kun on eroja, itsellä on mm haettu skootteri pihasta autolla koska siihen tuli vikaa ym.

Kyselin Smartialta Titan T4 huolloista, niin vastaus oli tälläinen:

"Huoltovälit ovat seuraavat: ensihuolto 300km/3kk seuraava huolto 1000km/12kk tämän jälkeen 2000km ja siitä eteenpäin 2tkm välein eli 2tkm-4tkm jne. Paikallisessa pienkonehuolto korjaamossa voi suorittaa määräaikaishuollot,jos laitteessa tulee takuukorjauksia niin huoltoliikkeen pitää olla aina meihin yhteydessä korjausluvan saamiseksi."

Vaikuttaa aika samanlaisilta nuo Titan T4 ja Solifer 50R..

Pyrres

Juu no nuo huollot eivät ole se ongelma, vaan se että noihin hyvin todennäköisesti tulee vikoja. Ja joudut käymään huoltojen ulkopuolella kyllä jos haluat siis pitää skootterin uutta vastaavana.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Pyrres

Voipi olla, vaan eipä sitä kovin moni täällä ainakaan tunnu huollattavan noita kiinalaisia liikkeessä joten ei sen väliä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

MikSam

#383
Kyselin tuossa muutama posti takaperin Vespan sopivuudesta, mutta entäpä tuo Myllymäen vastine eli Titan Retro: linkki
Onko kellään kokemusta tämän vuosikerran Titaneista? Noitahan kuitenkin saisi jo kolme yhden orkkis-Vespan hinnalla ja on siksi kovin kiinnostava.

Edit: täydennyksiä.
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

Samppa

Tuolla muissa merkeissä ja Kiinalaisissa on Titanilla oma ketju, kannattaa lukaista.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

MikSam

No niinpä olikin, mutta toistaiseksi aika vähän oli kommentteja k.o. mallista. Yksi ostomeinaus oli mutta se kumoutui aidon Vespan löydyttyä. :)

Meilläkin päätöksenteko helpottui koska halitus päätti että vain aito Vespa kelpaa. ;D
Oppositio sai kuitenkin kevyen torjuntavoiton: Vespan ei ole enää pakko olla vaaleanpunainen vaan myös punainen ja musta käy.
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

Samppa

Punainen Vespa sopii myös miehiseen imagoon. Vaalenapunainen olisi ollut vähän "härski". Ostakaa kaksi, niin ei tarvitse tapella väristä..  ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pugt200

Olen ollut punaisen vankka kannattaja mutta keskiviikkona näin Ompussa (kauppakeskus Espoossa) yhden liikkeen näyteikkunarekvisiittana musta LX:n. Perskules kun oli hieno peli.

hannu8619

Itse iskin silmäni Jokikoneella Sym celloon...minkälaisia pelejä lie nämä Symit? Hintaa oli 1690â,¬
Baotian bt49qt-11

teropa

Moikka,

Pari vuotta tullut huristeltua Aprilia SR 50 R factoryllä, ja nyt tuntuu että haluan vaihtaa 4t skootteriin. Haluan enemmän ajomukavuutta (hiljaisuus, pehmeämpi kyyti) ja olen valmis tinkimään tehosta ja ehkä jopa hivenen kokonaislaadusta.

Listalla on minusta itelleni parhaiten sopivat mallit eli Aprilian uusi sportcity one 4t versiona ja Piaggion liberty niinikään 4t mallina.

Antakaapa puolesta tai vastaan kommentteja em mopoihin liittyen. Kriteerinä on matkustusmukavuus, hiljaisuus, puhtaus ja ajomukavuus pitkähköä kuskia ajatellen (188/85). Kokonaislaatu on tietysti tärkeää mutta olen vähän valmis tinkimään siitä jos saan mukavan matkapelin. Kulutuksella tai hankintahinnalla ei ole itselleni juuri merkitystä. Plussaa myös siitä miten pärjää hiekkaisella tai epätasaisella pinnalla.

Kumman itse valitsisit?

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08