Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Skegge

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 24.05.15 - klo:12:27
Kiinassa tehty, niin hinta kohtuullinen

Onkos aidosti ei-kiinalaisia muita kuin Yammu ja Honda?

jwalk

Taitaa aika vähän olla nelitahtisia..Pösöhän käyttää noissa halvimmissa malleissa kiinalaista qmb139 mottoria, mikä löytyy siitä halvimmastakin markettimoposta, joka taasen on kopio Hondan 80-luvun GY6 motista
Mut sehän ei välttämättä huono asia, koska juurikin tuo moottori itsessään on paras osa kiinanmopoissa.
Luulisin,että laadunvalvonta on jonninverran parempaa Peugeotin kiinantehtaalla, kuin siellä Baotianin verstaalla

Skegge

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 24.05.15 - klo:13:43
Mut sehän ei välttämättä huono asia, koska juurikin tuo moottori itsessään on paras osa kiinanmopoissa.
Luulisin,että laadunvalvonta on jonninverran parempaa Peugeotin kiinantehtaalla, kuin siellä Baotianin verstaalla

Näin minäkin luulisin. Ehkä se kinkki-skootteri vielä menisi kun luopuisi (turhista?) ennakkoluuloistaan. Mutta esim. perämoottoripuolella kun piti valita niin Kiinassa kasattu Mercury jäi kauppaan ja Honda pultattiin kiinni Busterin perään.

pugt200

Vespa, Piaggion kalleimmat, Peugeotin pari mallia, Aprilia kalleimmat ja Derbi...

pugt200

Jos esim Peugeot Django maksaa yli 3000, niin kyllä varmasti laatu on mopoksi riittävää. Tämä "kiinalainen" höpötys pätee enää vain halpamerkkeihin.

Nuukailija

Itse olen vähän haaveillut Honda Visionista, alle 2500€ uutta ja rengaskoko olisi vähän parempi jo, mutta on se aika paljon rahaa, käytettyjä alkaen tonnista ylöspäin näkee, tuskin siihen hintaan kaikkein huonoin?

Pate05

Skegge, Nettimotossa on Vespa LX nelareita -12 - -14 malleja pienellä lisäpanostuksella myynnissä tai jos on hyvä suustansa niin voi saada tuohon sinun budjettiisi. Siis jos noutomatka ei ole este.

Mä olin samassa tilanteessa, likka täyttää vuosia ens kuussa ja mopo olis liikkumisen kannalta hyvä. Soratien varrella kun asutaan
( 3.5 km pikitielle ) niin olin sitä mieltä että isopyöräinen ja enduro rupuligummeilla on se oikea. Tälläinen sitten ostettiinkin mutta on osoittautunut hieman liian korkeaksi, vain varpaan kärjet ylettyvät maahan. Ei hyvä, turvaton kun ei saa jalkaa hyvin maahan.
Aloitettiin uudestaan etsiminen. Vaihtoehtoina oli Peugeot Kisbee tai Vespa LX joista jälkimmäinen saapui eilen päivällä pihalle. Vuosimalli on 2011, varusteina takalaukku ja matala tuulisuoja ja värinä punainen. Ajettu oli reilu 4000 km ja oli lähellä. Ja kun hintakin saatiin neuvoteltua sopivaksi niin ei tarvinnut enempää miettiä. Likka oli yhtä hymyä kun kokeili Vespaa pihassa, jalat ylettivät maahan ja oli helppo ajaa. Mäkilähtökin oli yhtä juhlaa. Ja kokeilinhan sitä minäkin, hyvin vei 100kg äijää ( 50 kmh )
Mutta miksi mulle sattuu aina nämä ajokit joissa huoltokirja on yhtä puhdas kuin painosta tullessaan ? Onneksi on talli, työkaluja ja mielenkiintoa niin eipä tuon huoltamiseen kauaa mene. Kokemusta kuitenkin moottoripyöristä ja mopoista yli 40v ajalta.
Niin ja uusi käyttäjähän minäkin, tuolla Vespa osiossa tulen varmaankin häiriköimään kysymyksineni.

Skegge

#1282
Lainaus käyttäjältä: Pate05 - 07.06.15 - klo:14:34
Skegge, Nettimotossa on Vespa LX nelareita -12 - -14 malleja pienellä lisäpanostuksella myynnissä tai jos on hyvä suustansa niin voi saada tuohon sinun budjettiisi. Siis jos noutomatka ei ole este.

Muutama liike on kierretty ja tutustuttu "livenä" laitteisiin. Tytön ennakkosuosikki oli SYM Fiddle (koska kaverillakin on sellainen). Peugeotteja käytiin katsomassa ja Kisbee kelpaisi valkoisena. Itse ihastuin isompipyöräiseen ja -runkoiseen Tweet:iin mutta hintakin on jo eri tuhatluvulla. Vespoja oli myös tarjolla sekä uutena että käytettynä mutta hinta oli ihan omaa luokkaansa. Jopa tyttökin totesi että "Aika kalliita". Ja onhan ne jos pihassa olevaan vanhaan V-Strom 650:een vertaa. Kuka maksaa moposkootterista 3200 € jos samaan hintaan saa sadoittain oikeita moottoripyöriä? Vaikka sen olisi koonnut itse Paavi Vatikaanissa? En minä ainakaan.

Uuden Kisbeen saisi kuitenkin 1390 €:lla ilman tinkaamisia.

pugt200

Kolme tonnia tuntuu paljolta moposta mutta kysynnän ja tarjonnan laki määrää. Moottoripyöriä on nyt paljon tarjolla, ne kestävät pitkään ja hinta putoaa. Vanha mopo on usein pelkkä ongelmapesä, kunnostus maksaa ja vie aikaa. Siksi pitää olla uusi ja Vespa maksaa Euroopassa kolmisen tonnia joka paikassa.

Skegge

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 11.06.15 - klo:07:10
Kolme tonnia tuntuu paljolta moposta mutta kysynnän ja tarjonnan laki määrää. Moottoripyöriä on nyt paljon tarjolla, ne kestävät pitkään ja hinta putoaa. Vanha mopo on usein pelkkä ongelmapesä, kunnostus maksaa ja vie aikaa. Siksi pitää olla uusi ja Vespa maksaa Euroopassa kolmisen tonnia joka paikassa.

No, nämähän on makuasioita mutta kolme tonnia sekä tuntuu paljolta että on paljon kun suhteuttaa sen "tekniikan tasoon". Itse olen aina kaikki kulkupelini ostanut sillä periaatteella että hinta-laatusuhteen täytyy olla hyväksyttävä enkä tee poikkeusta edes "moottoripotkulaudan" tapauksessa. Koneinsinöörinä ymmärrän jotain tekniikastakin joten pelkästä brändistä en ole valmis maksamaan. Mieluummin ostan peräjälkeen kaksi uutta Peugeotia tai vastaava tai kolme natiivikiinalaista.

karhumies98

Lainaus käyttäjältä: sebastian34 - 29.04.07 - klo:06:19
moi. poika täytti 15v ja pitäis ostaa sille skootteri. kannattaako ostaa uusi, vai käytetty? ja minkä merkkinen on helppo korjata itse, ja varaosat helposti saatavilla. arvelisin että aprilia ja yamaha olisivat hyviä pelejä. minkä hintaisia ne on käytettynä. saako 700-1000e hyvää käytettyä tai uutta. ja sittetn siitä mopokortista, mistä sen saa? maksaako? ja saako jostain ajoopetusta? kiitos jos joku viitsis jeesaa.  ??? ???
Halpa skootteri baotian kymco jne ja toimivat ihan hyvin  kokemuksella omistanu pari baotiania. skootteriin en käyttäs niin paljoa rahaa että ostaisi jonkun uuden ja kalliin joka kulkee yhtälailla ku käytetty kiinalainen ja niitä on helppo piristääkkin. mopokortti maksaa sen 600e yhteensä about ja siellä koululla opettavat ajamaan vaihteellisellaki lisämaksusta itellä oli ainakin ja netissä opiskellaan ite niin paljon ku haluaa kun alottaa mopokoulun

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla


Coastside

#1286
Kiinalaiset on haaste kokeneelle ruuvaajalle saati sitten täysin aloitelijalle. Toki jos ropaaminen kiinnostaa ajamista enemmän niin kiinanpojan tekele on siihen paras. Isot toleranssit ja vaihteleva työkulttuuri tuottaa vaihtelevia laitteita joista jotkin harvat toimivat hyvin. Tuossa iässä on tärkeämpää saada tyttö kyytiin ja uskokaa pois, se edellyttää puhtaita käsiä ja rahaa joka ei ole mennyt osiin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Aikuisella kestää kiinalaiset paremmin mutta mitenkään laadukkaita ne ei ole ajoi kuka vaan.

Teinien mopoja kun on laitellut kuntoon, niin huomaa että kiinalainen ei ole nuorelle kyllä se oikea peli. Mitään mopoa ei ole tehty keulintaan, kuminpolttoon, 7 päällä ajoon eikä muutoinkaan rääkättäväksi, mutta näin se nuoriso tuntuu silti mopojaan kohtelevan ja merkkipelit tuntuu sitä kestävän paremmin. Jos pappa betalar, niin kohtelu on usein erilaista kuin itse kesätöillä hankitussa.

Yksikin toi moponsa näytille kun ei kulkenut tarpeeksi. Se oli maalattu itse, jarruja ei ollut edessä eikä takana, valoista toimi jarruvalo ja vilkut olivat saaneet kyytiä katteiden mukana. Jarrujakin suurempi huoli sillä oli kun istuinkaukaloon asennetuista stereoista ei lähtenyt tarpeeksi möykkää. Se mopo oli ostettu 3kk aiemmin reilulla parilla tonnilla. Totesin että jos jätkä korjaa jarrut, niin katotaan sitä kulkupuolta sitten. Ei ole näkynyt, mutta ei ole niin väliksikään.

Skegge

#1288
Nyt menee kyllä snadisti offtopicicsi, mutta en keksinyt äkkiseltään parempaakaan ketjua. Modet voi siirtää parempaan paikkaan jos tarvis.
Eli 12 v. juniorille pitäisi ostaa joku "mökkimopo". Mutta kun Nettimotosta katsoo niin tuntuu olevan vähintään 3/4 olevan viritettyjä. Eihän tuollaista "tappokonetta" voi ostaa pikkumiehelle ensimmäiseksi peliksi. Itse sain 11-vuotiaana mökille 1,5 hv "Pappa-Tunturin" ja se ei taatusti ollut mikään ylitehokas laite, 40 km/h max.. Sen sijaan nykyisistä peleistä löytyy jo vakiona vähän liikaakin potkua pihamopoksi ja varsinkin kun lähes kaikista näyttää olevan kuristukset poistettu.

Eli millä ihmeen tuurilla nämä nykyiset mopokuskit ajelee tai missä? Espoossa 30 vuotta sitten pääsi poliisien kanssa tekemisiin viikoittain ihan vakio-PV:lläkin. Ja mopon kulku tarkistettiin heti jos vähänkään epäilytti että on viritetty.  Tällä viikolla Mäntyharjulla joku "tossumopo" ajeli auton edellä toistakymmentä kilometriä niin että auton digitaalimittari näytti koko ajan 68-76 km/h.

-Zone-

Yksi helppo kuristuskeino mopolle kuin mopolle (ihan sama vaikka olisi viritetty tai toimii vaikka kevareissakin), on pistää kaasarin luistin sisälle pätkä putkea joka estää luistia nousemasta ylös asti vaikka kuski kuinka kahvasta vääntää. Esim vaikka se muovinen sähköjohtojen suojaputki yms käy hyvin. Vanhojen täystehokevareiden kanssa mm. aika suosittu menetelmä jos ne pitää saada 11kw tehorajoitettua. Helppoakin kuin mikä.