Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

-Zone-

2-pyöräisellä ajamisesta katoaa kaikki nautinto jos joku on kyydissä. Itse olen sitä mieltä, että jos muija on, sillä täytyy olla oma prätkä tai sitten tulkoon autolla perässä. Sitä varten ne autot onkin että akka ja kakaratkin mahtuu kyytiin, moottoripyörät on vain ja ainoastaan kuskeja varten ja mopoissahan nyt tehot ei tahdo riittää edes kuskillekaan :)

oskuk

#1186
Tuo on kyllä ihan söpö, painaa tosin enemmän ja tehoa vähemmän kuin Kymco Likessä oli. Onneksi sentään maksanee tonnin enemmän. ;-)
Toivottavasti maahantuoja hokaa tuoda muutakin kuin mustaa...

http://www.youtube.com/watch?v=335cL1Vb4o4

125:sta jotain juttua

pugt200

Messuilla Djangon värejä oli kolme ja kovasti mainostettiin mahdollisuutta tuunata skode oman maun mukaan.

oskuk

Aivan. Kaksivärisenä ihan kivan näköinen kyllä. Jossain oli olevinaan että olisi Sym, mutta sehän on taiwanilainen, ja nämä tehdään Kiinassa.
Aika kyyry ajoasento, kun lattia tasainen. Pienemmällä naisella sopusuhtainen näky, muta koeistunta paljastanee jotain. Tosin ei jousituksen toimintaa, joka ei välttämättä ihan käy pohjoismaalaiselle tuplamassalle ;-)

konenikkari

#1189
Myönteinen puoli on että skoottereiden koko kasvaa kuljettajien koon myötä.
Tosin aina on olemassa myös pieniä ihmisiä, tai ainakin maan läheisyydestä pitäviä :D

Kukkulan kukko istuu tuon päällä ::), koska itse on "jostainpäästälyhyt" ::)
Istuinkorkeus n.120sm.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

lehtijussi

Nojuu, ei se pökötti kiinnostakaan. Siinä on symin kone, olisivat valinnu jonkun Piakkioonin koneen mielummin.

Partanen

Ehkä se oon vaan mä, mutta oisin toivonut, että Pösössä olis ollut vähän enemmän peltiä. Muovia se oli niiltä osin mitä kehtasin koputella. Mutta eipä tässä nyt olis muutenkaan merkkiä tarvinnu vaihtaa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Jos värki ei pärise tai tärise, niin samapa tuo mitä se pinta on, plastiikaa ne on autotkin kohta pinnoiltaan, nyt vasta puoliksi. Itsekantava on vähän passee kaksipyöräisissä, vaikka autoissa onkin ylenen, toistaiseksi.

Partanen

Kyllä värkki saa päristä ja täristä. Tietääpä että on käynnissä.  :)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Jkarha

Jos nuo Djangot tehdään Kiinassa niin varmaan se kumminkin on niiden oma tehdas ettei millään lisenssillä sentään ?

Toisaalta missähän minun Vespani lienee tehty...
Vespa LX50 4T4V 2013

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 02.02.15 - klo:21:02
Jos nuo Djangot tehdään Kiinassa niin varmaan se kumminkin on niiden oma tehdas ettei millään lisenssillä sentään ?

Eikös  se hyvä ole että tekee tehdas, joka on ennenkin skoottereita tehnyt, eikä joku hätäisesti pystyyn kyhätty Pösön oma? ;-)

Väittäähä ne että Uudessakaupungissa olisi tehty ihan ok Porscheja, mutta ei kai? ;-)

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 02.02.15 - klo:21:02
Toisaalta missähän minun Vespani lienee tehty...

Jaa-a.

Partanen

Pontederassa ainakin on vielä Vespatehdas tietääkseni. Mahdollisesti jonkinlaista kokoonpanoa harrastavat. Vespan korin kuljetus pitkiä matkoja maksaa kuulema paljon, ja siksi ne prässätään Italiassa. Pienempiä komponentteja tulee varmasti halvemmista maista. Vanteet esim. Kiinasta. Mutta niin tulee Mersunkin vanteet Kiinasta.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Vietnamissa ainakin on tehdas, mutta onko Kinassa tai edes Intiasa enää. Luulisi nyt Etelä-Amerikassakin joku paja olevan, mutta yllättävän  hoonoa tulosta oli googlauksessa, kaikki sivut puhuvat Vespasta kuin se olisi joku kuollut historian  muisto. Ei silti, niin iso osa vespailijoistakin asiaan suhtautuu ;-)

Kaatolovi

Mielipiteitä  Keeway RY6 vaiko FACT EVO skootteriksi?
Vespa 50LX 4V 2010 , Peugeot Speedfight 50LC 1998

pugt200

Tutki tuosta alta mistä tuo 300 euron hintaero muodostuu ja päätä saatko rahalle vastinetta.

Evo
Hinta: 1 498 + toimituskulut
Tekniset tiedot
Koko (P x L x K):  1800 x 680 x 1198 mm 
Akseliväli: 1290 mm
Maavara: 130 mm
Paino: 95kg
Moottori: 1 sylinterinen, 2-tahtinen, ilmajäähdytteinen 
Kuutiotilavuus: 49,3 cm3 
Puristussuhde: 6.9:1
Teho: 3,4 kW (rajoittamaton)
Etujarru/Takajarru: levy/levy 
Etupyörän koko: 120/70-12
Takapyörän koko: 120/70-12
Polttoainetankki: 5,6 litraa
Sytytys: CDI
Käynnistys: sähkö/jalkakäynnistys 
Kytkin: kuiva keskipakoinen CVT
Akku: 12 V, 4 Ah 
Takuu: 2 vuotta (tai 8000 km)

RY6
Hinta: 1 298 + toimituskulut
Tekniset tiedot
Koko (P x L x K):  1830 x 690 x 1145 mm 
Akseliväli: 1270 mm
Maavara: 90 mm
Paino: 93 kg
Moottori: 1 sylinterinen, 2-tahtinen, ilmajäähdytteinen 
Kuutiotilavuus: 49 cm3 
Puristussuhde: 7.2 +- 0.2
Teho: 3,4 kW (rajoittamaton)
Etujarru/Takajarru: levy/rumpu 
Etupyörän koko: 120/70–12 51 J
Takapyörän koko: 130/70–12 56 J
Polttoainetankki: 4,8 litraa
Sytytys: CDI
Käynnistys: sähkö/jalkakäynnistys 
Kytkin: kuiva keskipakoinen CVT 
Akku: 12 V, 4 Ah 
Takuu:  2 vuotta (tai 8000 km)