Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

novoiperkele

Mikähän mahtaa olla, kun qingqi Zoner 2008 2 tahti pätkii/sammuu täyskaasulla.

Pienemmällä kaasulla toimii ok.

Kaasu pohjassa --> kone sammuu --> höllää --> pörisee taas

helkama sc-r

Ei saa tarpeeks pensaa tai kipinä ei riitä kovemmilla kierroksilla.
Katso missä kunnossa tulppa on ja ettei tulpanhatun sisuskalut ole irti ja tulpanjohto kunnolla kiinni molemmista päistä.

Art51

Poistin kymco super 9 (täysin vakio) pillikuristimen ja kiihtyvyys parani heti huomattavasti. Parin päivän päästä kännystin mopon ja kiihtyvyys oli täysin kadonnut ja alussa kun painaa kaasua niin booaa lievästi ja sitten lähtee vasta kiihtymään laiskasti. Mikä vikana?? En usko että asialla on vaikutusta, mutta ajoin jonku verran mopolla liian öljyisellä bensalla ehkä 5-10% eikai se voi tukkia/ karstoittaa putkea tai moottoria huomattavasti? Kaasarin säätöihin en ole koskenut. Tiistaina saan kortin joten haluasin saada nopeasti apua.

Sillikai

Jos booaa niin saa liikaa ilmaa. Olisko kaasarin putsauksesta apua. Ja poistitko kuristuksen pakoputkesta vai ilmanputsarista. En tunne ko. skootterin kuristuksia.

helkama sc-r

Mopo voi booata varsinkin kylmänä jos on vähän liian laiha seos tai rikastin ei toimi.
10% öljyä bensan seassa tukkii ainakin sytytystulpan nopeasti, katso aluksi missä kunnossa se on.
Jos on vaalea, saa liian vähän bensaa, musta sytystulppa jos liikaa bensaa, maitokahvin ruskea, jos oikea seos, öljyinen musta jos öljyä liikaa bensan seassa.
Nykyisissä mopoissa on tuorevoitelusysteemi, bensan sekaan ei kuulu laittaa öljyä jos kaikki toimii.
Hiili johtaa sähköä ja maadoittaa kipinää, mikä vie tehot, tulpan eriste pitäisi olla puhdas.
2-tahtisissa tulee herkästi "piikki" tulpan kärkien väliin, mikä aiheuttaa pätkimistä, pidä tulpanavain aina mukana.
Jos pakoputki on tukossa, poistotahdit eivät tunnu kouralla kokeillessa selvästi.
Yleensä silloin on myös sylinterin pakoaukko tukossa, pelkkä putken hehkutus ei välttämättä riitä.

Art51

#1100
Lainaus käyttäjältä: Sillikai - 22.06.14 - klo:23:09
Jos booaa niin saa liikaa ilmaa. Olisko kaasarin putsauksesta apua. Ja poistitko kuristuksen pakoputkesta vai ilmanputsarista. En tunne ko. skootterin kuristuksia.
Pakoputkesta poistin ilman virtausta rajottavan pillikuristimen. Ja booaa lämpimänäkin.

Edit: tarkistin tulpan, aikalailla maitokahvin värinen, eikä karstaa ollut paljon. Mikäköhän vikana tehoja vähemmän kuin vakiossa vaikka pillikuri poissa?? Pitäisikö kaasutin säätää?

robbeni

#1101
Mikäs skobassa vikana, kun laitan käyntiin niin käy muutaman sekuntin tavallisesti tyhjäkäyntiä, jonka jälkeen kierrokset nousee pikkuhiljaa itsestään kaasuun koskematta? Eli sen muutaman sekunnin käy niinkuin kuuluukin (takarengas ei pyöri tai pyörii hyvin hitaasti), mutta sitten alkaa takarengas keräämään vauhtia ja "parhaimmillaan" kaasu menee ikäänkuin itsestään ihan pohjaan saakka ja skootteri huutaa pienen hetken, jonka jälkeen sammuu. Tämän jälkeen on hyvin vaikea saada käyntiin, mutta kun imaisee alipaine letkusta bensaa niin lähtee laakista käyntiin. Tämä efekti on ilmentynyt nyt jokaisella kerralla, että täytyy imaista bensaa letkusta jotta lähtee.

Skootteri on Gilera Stalker -99 ja kaasutin vaihdettu Dellorto PHBN 16mm (ilman minkäänlaista ryyppyä).

Art51

Lainaus käyttäjältä: Art51 - 22.06.14 - klo:22:13
Poistin kymco super 9 (täysin vakio) pillikuristimen ja kiihtyvyys parani heti huomattavasti. Parin päivän päästä kännystin mopon ja kiihtyvyys oli täysin kadonnut ja alussa kun painaa kaasua niin booaa lievästi ja sitten lähtee vasta kiihtymään laiskasti. Mikä vikana?? En usko että asialla on vaikutusta, mutta ajoin jonku verran mopolla liian öljyisellä bensalla ehkä 5-10% eikai se voi tukkia/ karstoittaa putkea tai moottoria huomattavasti? Kaasarin säätöihin en ole koskenut. Tiistaina saan kortin joten haluasin saada nopeasti apua.

Eihän mulla vois olla menny ryyppy rikki, (jääny päälle) ku kylmänä kulkee ihan ok:sti ja heti kun vähänkin lämpenee, ei kulje enään mihinkään?

Kone

Miks minä en ikinä muista, että pakoputkissa ei oo suojaa ja poltan sormeni. Saatana. Ei näköjään edes "Siperia" opeta.

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: robbeni - 29.06.14 - klo:23:58
Mikäs skobassa vikana, kun laitan käyntiin niin käy muutaman sekuntin tavallisesti tyhjäkäyntiä, jonka jälkeen kierrokset nousee pikkuhiljaa itsestään kaasuun koskematta? Eli sen muutaman sekunnin käy niinkuin kuuluukin (takarengas ei pyöri tai pyörii hyvin hitaasti), mutta sitten alkaa takarengas keräämään vauhtia ja "parhaimmillaan" kaasu menee ikäänkuin itsestään ihan pohjaan saakka ja skootteri huutaa pienen hetken, jonka jälkeen sammuu. Tämän jälkeen on hyvin vaikea saada käyntiin, mutta kun imaisee alipaine letkusta bensaa niin lähtee laakista käyntiin. Tämä efekti on ilmentynyt nyt jokaisella kerralla, että täytyy imaista bensaa letkusta jotta lähtee.

Skootteri on Gilera Stalker -99 ja kaasutin vaihdettu Dellorto PHBN 16mm (ilman minkäänlaista ryyppyä).

Meniköhän bakeliitti kaasarin vaihdon yhteydessä rikki?
Imuilmavuoto voi estää bensahanan aukeamisen, alipaine ei riitä.
Bensan loppuessa on lähes normaalia, että kierrokset nousevat, varsinkin jos seos on rikkaalla, bansanpinta kun laskee kohokammiossa, seos laihenee.

helkama sc-r

Jos ryyppy ei tunnu lämpimältä muutaman minuutin jälkeen, liittimissä kosketusvika tai se on rikki ehkä.
Kaasarin suuttimet kannattaisi tarkistaa, jos ei imuaukon tukkiminen koneen käydessä poista mahdollisia tukoksia.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Kone - 01.07.14 - klo:19:37
Miks minä en ikinä muista, että pakoputkissa ei oo suojaa ja poltan sormeni. Saatana. Ei näköjään edes "Siperia" opeta.
Hanki sepän sormet..  :o
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Erx

"kysy tyhmiä".. hienoa, palsta kuin minulle tehty :) ..en siis tiedä skootterien tekniikasta tai korjauksesta juuri mitään, mutta ehkä vielä opin.

Ok. Kysymys:
Minulla on tallissa törkeän halvalla ostettu keeway focus (2006) ja ajattelin nyt purkailla ja tutkia. Lähtee käyntiin, mutta käynnistypoljon jää alas, ei palaudu. Irroitin polkimen (vaikka ei ehkä olisi tarvinnut), sitten variaattorin kopan pultit, yhteensä 10. Yksi oli aika hämärässä paikassa, siis syvällä kannessa - meinasin missata. Mutta... ongelma on se, että kansi ei änähdäkään, on tiukassa kuin tatti.
Onko joku pultti vielä kiinni? Ja mikä tuo musta muovi osa tuossa kannessa on, siis mitä sen alla on? (kuva)

Linkki: http://postimg.org/image/cuxwmv3wb/




helkama sc-r

Musta osa on varmaankin variaattorin jäähdytysilmanottoaukko.
Poljinta ei ehkä kannata irrottaa ennen kopan avaamista.
Kopan ja lohkon välissä on tiiviste, kopautus kumivasaralla tai vääntää jostain ulokkeesta ruuvimeisselillä, lähtee yleensä melko helposti auki.

Coastside

Kopautukset sauman suunaisesti säästää tiivisteen melko usein. Muuten jos ruuvinkantaa ei löydy, sen pitäisi irrota.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04