Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Moki24

Mikä on ku kääntää kaasua niin noin puolessa välissä röpöttää ja sitten kierrokset taas nousevat? Neulaa on laskettu jo niin paljon kuin voi, kun hiljaa kiihtyttää niin ei rppöttää mut ku pistää suoraan kaasun pohjaan niin röpöttää. Ja kiihtyy  hitaammin kuin ennen ja sitten sen pätkimisen jälkeen ottaa kunnon ''piikin''. Muuten ei röpötystä huomaa kuin siinä yhes kohdassa. Skooteri yamaha jog ja muuten vakio paitsi hukkaputki tukittu, jousia tms ei vaihdettu.

Palosella

Eikö sitä neulaa pidä nostaa..?

ko2610

Röpöttää=liikaa bensaa, tapahtuu täyskaasulla=pääsuuttimen koko.

Moki24

Vieläki tarvis neuvoja tähä asiaa.. Ja eli Neulaa laskettu eli sokka ylöspäin laitettu.

myrkkyverneri

Onko käynnistysakselin vaihto vaikea homma?

http://www.moposport.fi/fi/kick-starter-assy/2021862/dg?openGroup=2021862 Tämmöinen systeemi kyseessä ja palikka nro. 11 siis vaihdettava. Mitä työkaluja tarvitsen?

En pääse paikanpäälle ja kaikki tarvikkeet pitäisi saada mukaan kerralla.

Daywalker-75

Pala kakkua.

Vasara, ruuvari, 8mm räikkä, sokkapihdit(auki).

Itse vaihdoin noilla muistaakseen.

EDIT: Siis kinkissä, tuossa näyttää olevan enempi osaa..
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

myrkkyverneri

Voinko vaihtaa tubeless renkaan normaaliin ilman mitään mainittavaa ongelmaa esim. venttiilin tai vanteen kanssa, vai täytyykö ostaa tubeless?

Palosella

Mulla oli Neosissa alunperin tubeless kumi, se meni puhki ja laitoin sisälle normi sisäkumin ja hyvin pelittää vieläkin. Venttiili vaan vanteesta pois että tubeless kumin venttiili sopii siitä reijästä.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 19.06.14 - klo:15:09
Mulla oli Neosissa alunperin tubeless kumi, se meni puhki ja laitoin sisälle normi sisäkumin ja hyvin pelittää vieläkin. Venttiili vaan vanteesta pois että tubeless kumin venttiili sopii siitä reijästä.

Hetkinen,,siis tupeless rengas ja normi sisuri ja otit venttiilin poies että tupeless vena sopii reiästä...;) :o :o ??? ??? ::)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

#1089
Tavallinen ei tartu vanteeseen niin kuin tubeless ja jos se äkisti tyhjenee se menee vanteella ajoksi heti. Ventiilin reikä on yleensä väljä sisärenkaan venan varteen. Sitä voi pitää hätäratkaisuna.

Rengasrikkoon sisäkumi on helpoimpia tien päällä. Polkee kumin irti (ajo yleensä sen irroittaa valmiiksi) ja vuolee venan irti ja asentaa sisäkumin. Tubeleksen päälle saanti sekä saada reunan yli että asettumaan tiiviisti on joskus peräkipu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Niin eli tubeless venttiili tietysti pois vanteesta et saa sen sisäkumin venttiilin siitä reijästä ;) kyllä se viritys on meillä kestänyt hyvin jo 8000km. Vaikka se sisäkumin venttiilin paksuus onkin luokkaa 8mm ja reikä vanteessa jotain 12mm mutta ei se ainakaan minua ole haitannut kun ilmat pysyy sisällä.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 19.06.14 - klo:18:56
Niin eli tubeless venttiili tietysti pois vanteesta et saa sen sisäkumin venttiilin siitä reijästä ;) kyllä se viritys on meillä kestänyt hyvin jo 8000km. Vaikka se sisäkumin venttiilin paksuus onkin luokkaa 8mm ja reikä vanteessa jotain 12mm mutta ei se ainakaan minua ole haitannut kun ilmat pysyy sisällä.
[/quote

Ei se moponopeuksissa ole niin nokonnuukaa onko venttiili reikään passeli. Pääasia että ilma pysyy oikealla puolella..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

unternehmer

Tässä olisi pari kysymystä: Onko 4 tahti koneessa ( Merkki: Kymco Super 8 ) moottorille huonoksi ottaa kierrosten rajoitin johto poikki cdi boksista. Minulla ei siis ole uutta boksia vaan ainoastaan se pinkki johto poikki ja samoin variaattorissa on rajoittamaton holkki, hyvin se kulkee näillä vireillä n. 60kmh. Vähän vain epäilyttää jotenkin se piuhan poikkaisu, se on ainakin selvää että ei varmasti kannata ihan täysiä jyrkkään alamäkeen sitä huudattaa, näin en ole tehnytkään.

Toinen kysymys liittyy tehoihin, eli miten saisin vähän vääntöä ja tehoa lisää, eli että menisi ylämäkeen vähän reippaammin jne? Mikä olisi helpoin tapa tähän? Ilmanputsarista en myöskään löytänyt kun avasin sen minkäänlaista kuria, vai onko se kuristin siinä putkessa joka lähtee ilmanputsarilta kaasarille....?


Kiitos jos joku voisi vähän auttaa ja vastata asiallisesti, thanks jo etukäteen... :-\

helkama sc-r

Rajoittimen johdon katkaisusta on haittaa vain jos jäät ylinopeudesta kiinni.
Kevyemmät rullat jos vaihtaa variaattoriin, mopotin vaihtaa isommalle vasta suuremmilla kierroksilla, mikä parantaa nopeutta ylämäessä.

unternehmer

Joo itseasiassa vaihdoinkin samalla vähän kevyemmät rullat kun vaihdoin sen prikan rajoittamattomaan. Se ei jostain syystä pahemmin nopeutta tuonnut, en tiedä mistä johtuu. Mutta vääntöä kaivattaisiin. Pitäisiköhän jokin kuristin sitten ottaa pois ilma puolelta ja täten myös vaihtaa isompi pääsuutin... Minkähän kokoinen pääsuutin olisi hyvä? En tiedä onko tässä ko. mallissa jotain kureja myös pakoputkessa, jos on ja ne ottaa pois niin pitääkö tehdä jotain muuta, kuten kaasarille tms?