Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Sillikai

Mikä olis paras tapa/aine irroittaa skootterin maalipinnasta tarroja. Edellisen omistajan jäljiltä on tarroista liimatahroja ja pari muuta tarraa olisin poistamassa.

Coastside

Lämmitä niitä ja nosta reunaa jollain veitsellä ja ala vetää kohtisuoraan irti hitaasti. Liimat lähtee tärpätillä tai tiskiaineella hangaten. Ne vie vahat myös.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sillikai

Ja lämmityslaite joka on riittävän maltillinen? Hiustenkuivain?

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Sillikai - 16.04.14 - klo:22:20
Ja lämmityslaite joka on riittävän maltillinen? Hiustenkuivain?
Kyllä, se tekee muovista sitkeämpää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

User

Ihan kesäauringon lämpö riittää irrottamaan tarrat hellästi.

Sillikai

Kun vaan tulisi sitä kesäauringon lämpöä..  8)

purgiaali

Mikäs noita kymcon startteja oikeen vaivaa? Omaan vaihdoin toisen starttimoottorin aikaa sitten, ja nyt tässä terppa82:n agilityssä sama homma. Startti ottaa reilusti virtaa, ja vetää uudenkin akun kyykkyyn, mutta ei kunnolla jaksa pyörittää moottoria.

kommutaattori oikosulussa vai magneetit väsynyt?

Kumma että minun soliferin startti kesti useamman syksyn ja talven starttailut etanolilla ajaessa.  Silloin piti aina kihnuttaa melkein akku tyhjäksi joka aamu että sai mopon käymään. Välillä sai useammankin minuutin pyöritellä. Tämä startti, jonka rataskin on silminnähden kulunut on minulla nyt kymcossa, ja toimii vieläkin hyvin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tasavirtamoottori

pekpel

Olisko jotenkin erilailla käämitty tai ennakko on eri ?
Onkos sulla joku peruskinkin starttia laittaa tilalle kymsottimen laatustartin tilalle ..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Tyhmä kysymys, mutta mitä jumala oli vetänyt kun loi miehelle nännit. Vieläpä kaksi kappalein..?
Tahtoo samaa soppaa, lonkero loppuu..

megaman

Tulppa pimeni. NGK:n tulppa antautui n. 3000 kilsan jälkeen.

Vieläkö toi on normaalia näin 2000-luvulla kakstahtisissa? Onneksi oli vanha tulppa tallessa. Ja hajosi onneksi omassa pihassa. Hörähteli vaan satunnaisesti, eikä jäänyt käyntiin. Varatulpalla laakista käymään.

Hajoamista edelsi tosin tyhjän akun kanssa ajamista, kun oli päässyt talvella tyhjentymään. Nyt älylaturilla sain akun henkiin ja risan tulpan kanssa kesti minuuttikaupalla sahailla... :) Olisko toi saanu jonkun jännitepiikin ja rikkonnu tulpan.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

konenikkari

Lyijyn poistumisen jälkeen tulpat kesti 20vuotta.
Nykyiset viinabensat sitoo itseensä vettä joka erotuttuaan tappaa tulpan.
Ilman ehjää akkua ajaminen aiheuttaa tosiaan noita jännitepiikkejä.
Onneksi tällä kertaa särkyi tulppa onneksi ei esim. lataussäädin tai CDIboxi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

ko2610

Aikanaan jouduin ajamaan piikillä pienen hetken ilman akkua, kun akun kanssa ei suostunut edes käymään (liki oikosulussa). Kilometrejä ei tullut kovin paljon, mutta puolet lampuista kärähti siinä yhteydessä. Onneksi siinä ei ollut mitään arkaa ja kallista elektroniikkaa... vm. -75.

helkama sc-r

#1047
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.05.14 - klo:12:43
Nykyiset viinabensat sitoo itseensä vettä joka erotuttuaan tappaa tulpan.

Vettähän syntyy palamisessakin, esim. C8H18 + 12,5 O2 --> 8 CO2 + 9 H2O, eli 114 g bensaa --> 162 g vettä, kun 98 bensassa on valmiiksi korkeintaan 11,4 g alkoholia, mikä pystyy sitomaan bensan kanssa seoksena muutaman prosentin vettä, alle 0,5 grammaa..
Kuinka vesi eroaa ja tappaa tulpan?

konenikkari

#1048
Vesi sitoutuu tankissa olevaan bensiini/alkoholiseokseen.
Aikansa tankissa seisottuaan pinnalla on bensa välikerroksessa alkoholi, ja pohjalla vettä.
Kun hana aukeaa, vesi päätyy kaasuttimeen.
Pienikin määrä, 0,5g =noin 50 pisaraa vettä, riittää särkemään tulpan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.05.14 - klo:18:12
Aikansa tankissa seisottuaan pinnalla on bensa välikerroksessa alkoholi, ja pohjalla vettä.
Jos bensan joukkoon joutuu vettä, niin se liukenee bensan sisältämään etanoliin. Sitten kun vettä on liuennut tarpeeksi suuri määrä etanoliin, niin se seos eroittuu bensasta... samoin kun pelkkä vesikin.
Niin että, ei ole mitään välikerrosta olemassakaan ;D