Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

pekpel

Googlen kääntäjä ilmaisi hollanti > suomi, "juuri lopetettu" tuo osa 14
Tuo taitaa olla juuri sellainen prikka jota kaipaat, eli pitää mennä just niiten kampuran boorien päälle, paksuus sen mukaan että saa mutterilla paketin tiukasti kasaan.
Reiän halkaisija niin että menee kampiakselille boorien päälle, paksuus voi olla vaikka 2mm.
Tuo paksuus sen mukaan paljonko lyhyempi nykyinen holkkisi on vakion sijaan.. Lyhyempi holkki = paksumpi prikka, capish ?
BW'S:ään laitoin 12mm tavis prikan ja pikkasen jouduin reikää hiomaan isommaksi dremelillä..

Toivottavsti hokasit mitä yritin kertoilla..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Rautalangasta väännettynä Suomen kielelle, boorien ulkohalkisija on sama kuin prikan sisähalkaisija ja prikan paksuus taas määräytyy spoorien näkyvältä osalta. Jos hilut "mutteria lukuun ottamatta" paikoillaan booreja näkyvissä 2mm:ä, niin vähintään 3mm:n prikka. Ja niitä prikkoja voi tosin laittaa useampia päällekkäin, jos ei yksi riitä.

tommi

Kyllä niillä booreilla vaan on merkitystä. Mulla on omakohtaisia kokemuksia kun ihmettelin miksi kovilla kierroksilla hihna alkoi ikäänkuin luistaa. Muuten pelitti normaalisti. Hoksasin sitten että nuo samaiset boorit oli menneet rattaasta. Piti oikein netistä tarkistaa että kuuluuko tuohon rattaaseen ylipäätään booreja.

Ilmeisesti ratas oli pyörinyt tyhjää kun etuvari irtosi kesken ajon ja boorit menneet siinä samalla. Pitkään ajelin ilman booreja ja ihmetytti tosiaan mikä mopossa vikana. Varmaan jos sen mutterin kiristäisi tosi tiukkaan niin saattaisi toimiakin luistamatta.

En tiedä sitten tuosta kysyjän varista, mistä huomasit että boorit ovat menneet, ihan sattumaltako vai oliko sama homma kuin mullakin että hihna tuntui luistavan?

Partanen

Piaggio Typhoonin varaosakirjassa edellä mainittu prikka nro. 14 on rajoitinprikka. Tullee siis hihnapyörän puoliskojen väliin. Tässä kirjassa ei ole prikkaa nro. 20 ollenkaan. Tämä kirja on vuodelta 1995.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Juissi

Itse asiassa harvinaisen hyvä sivu aiheesta.
Pätee moneen muuhunkin variaattorin, yllättäen.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

V_T_E_C

Mikä baotianissa mahtaa olla vikana??
Ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä valot päällä ollenkaan(akku vaihdettu)?
Ilman valoja lataa 14,5-15v ihan normi lukemat?
Parkit päällä lataa max 12v täydellä kaasulla tyhjäkäynnilla tippuu 2-5v ja sitten mopo sammuu?
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

Palosella

Maadoitusongelma? käy kaikki maapiuhat läpi (akulta koneelle ym.) Tee samalla uudet paksummasta piuhasta kun niitä tutkit. Eli akulta koneeseen ja akulta eteen, jännitteensäätimen viereen kiinni

V_T_E_C

Maajohtoja on vedetty lisää (akulta->runkoon->puolan alle ja starttimoottorin juureen) täytyy koittaa lisätä vielä jännitteensäätimen alle yksi.
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

User

Säädä tyhjäkäynti sopivaksi valojen päällä ollessa.

pekpel

Mikäs onkaan nykyinen kokoonpano ja miten sitä on ropattu ?
Onkos kone vaihettu? ym. alkaa haiskahtaan staattorin oikosululta tai väärältä kytkennältä tai valokatkaisijan kaputilta, ja onkos ne valojen etuvastukset edelleen paikallaan ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

V_T_E_C

#971
tekniikka on muuten vakio mut rajoittimen johto on katkaistu. Valojen vastukset on paikallaan

Lainaus käyttäjältä: User - 01.09.13 - klo:00:20
Säädä tyhjäkäynti sopivaksi valojen päällä ollessa.

Koitettu säätää, täytyy kääntää niin kovalle ettei pysy paikallaan :'(


Edit
Laitoin jänniteeensäätimen alle maajohdon niin rupesi toimimaan.
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

Kone

Ei kai siinä mitään riskiä ole, jos ottaa autosta virtaa käynnistyskaapeleilla skootteriin/moottoripyörään 12v. Entäs mopon akku sitten?

konenikkari

Eihän siinä mitään riskiä ole jos harkiten toimii, ja sen apusähkön toimittaa mopon oman akun rinnalle, eikä avustava ajoneuvo ole käynnissä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Juissi

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 09.09.13 - klo:23:32
Eihän siinä mitään riskiä ole jos harkiten toimii, ja sen apusähkön toimittaa mopon oman akun rinnalle, eikä avustava ajoneuvo ole käynnissä.

Nykyisistä vielä sen verran, ettei kannata apuvirtaa antaa.
Taitaa uusissa olla peräti kiellettyä, elektroniikka ei tykkää yhtään.

(Tosin uusissa ei saa akkuakaan vaihtaa, ilman että auton tietokoneelle ilmoitetaan, muuten ei enää käynnisty mm. bmw).  :D
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.