Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

pekpel

Sekalaista ajoa eka tankillinen ja se on siinä..
2T koneella pikkasen rasvaa bensan sekaan normi tuorevoitelun lisäksi.
Tärkeintä ettei vedä pitkiä pätkiä tasakaasulla.

Taitaisi olla tärkeämpää selvitellä syy miksi leipoi aiemmin kiinni ja varmistaa ettei uusi pyttysatsi kimahda nopeesti entiseksi.

Tuo sparewheelin linkki ei mulla toiminu..
Ja motot linkkiin ei ole paljon kommentoimista..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

h31n0la

Peugeot vivacityssä tollanen ongelma. Ostin uuen airsalin 50cc alupytyn ja olin laittamassa paikalleen 12x15x15 neula laakerin kanssa niin huomasin ettei männän tappi mee neulalaakerin läpi, kun se on kiertokangessa kiinni muuten menee eli onko neulalaakeri liian iso tai vääränlainen kertokaa jos tiedätte minkä kokoinen ton neulalaakerin pitäs olla mun tietojen mukaan toi 12x15x15. ja toi vakio männän tappi menee just ja just läpi mutta tuntuu että jäis ahistamaan. alkuperäsen neulalaakerin hävitin:( KIIRE!

Coastside

Kiertokangen reikä on saanut kipeää. Älä asenna jos kahnaa yhtään. Huolloissa voi olla työkalu työstää se kuntoon tai vaihtaa kanki koneistamossa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

h31n0la

siis täh? kerrotko tarkemmin että tarviiko koko kampiakseli uusia vai riittääkö kiertokanki ja miten tarkotat kipeää? ja ootko varma ettei oo liian iso neullalaakeri?

Coastside

#919
Se laakeri on kangen silmän ja tapin välissä ja jos se kahnaa niin se kiertokangen reikä ei ole kunnossa. Riippuu kampiakselin muiden osien kunnosta riittääkö kammen kunnostus tai  vaihto tai koko kampiakselin uusinta. Siihen systeemiin kohdistuu valtavat voimat ja virheitä ei sallita.
Ajatellen työkustannuksien osuutta on edullisempaa ostaa uusi kampiakseli, koska jää se vanha varalle ottaa vaikkapa laakerit.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

piaggio

Minkäs kokoista suutinta suosittelisitte (tiedän että kokeilemalla selviäparhaiten) piaggio typhooniin 70 cc pytyllä, 17,5 mm kaasari ja vakioputki nyt paikalla 70 suutin.

V_T_E_C

Tuli sellainen ongelma.
Kone rupesi tikittämään kuin variaattorin hihna katkesi. Mitä kannattaisi tehdä? Ennen hihnan katkeamista toimi ;)
Kiinan 4t kone kyseessä (139QM)
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

konenikkari

Kenties koneen karattua ilman kuormaa ylikierroksille jako meni pieleen.
Myös venttiili saattoi vääntyä.
Mahdollinen ;) joskin epätodennäköinen vaihtoehto on.
Kinuskin itsetuho mekanismi käynnistyi :o
Tik tak..hui ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Partanen

Lainaus käyttäjältä: piaggio - 18.08.13 - klo:22:48
Minkäs kokoista suutinta suosittelisitte (tiedän että kokeilemalla selviäparhaiten) piaggio typhooniin 70 cc pytyllä, 17,5 mm kaasari ja vakioputki nyt paikalla 70 suutin.

Onko hengitystä parannettu muuttelemalla imuilman kulkureittiä? Siellä ilmanputsarissa saattaa olla useampikin ilman liikkumista rajoittavaa tekijää. Vanhemmassa Typhoonissa on vakiona suutin kokoa 70, vaikka kaasutin on 12 millinen. Toisinsanoen, lähes mahdoton sanoa mikä olisi sopiva suutin. Virityskirja neuvoo aloittamaan liian suurella suuttimella, ja sieltä lähdetään pikkuhiljaa pienentämään suutinta, kunnes ei enää röpötä, taikka nelistä.

Lisäksi neulan voi joutua vaihtamaan ohuempaan, ja tyhjäkäyntisuuttimenkin voi joutua vaihtamaan. Ja on siellä vielä ryyppysuutinkin. Kaikki riippuu siitä kuinka vapaasti kone saa ilmaa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: piaggio - 18.08.13 - klo:22:48
Minkäs kokoista suutinta suosittelisitte (tiedän että kokeilemalla selviäparhaiten) piaggio typhooniin 70 cc pytyllä, 17,5 mm kaasari ja vakioputki nyt paikalla 70 suutin.

80--85 jos suodatinkotelo suodattimineen paikoillaan ja kuri putsarikotelosta poistettu.
Mikä 17,5mm kaasutin kyseessä?.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

V_T_E_C

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.08.13 - klo:17:11
Kenties koneen karattua ilman kuormaa ylikierroksille jako meni pieleen.
Myös venttiili saattoi vääntyä.
Mahdollinen ;) joskin epätodennäköinen vaihtoehto on.
Kinuskin itsetuho mekanismi käynnistyi :o
Tik tak..hui ::)

Missä alapään jako merkki mahtaa sijaita?
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

konenikkari

Ei tuossa toimessa tarvita alapään jakomerkkiä, mäntä tarkasti yläkuolokohtaan ja yläpää paikoilleen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Partanen

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.08.13 - klo:17:28
80--85 jos suodatinkotelo suodattimineen paikoillaan ja kuri putsarikotelosta poistettu.
Mikä 17,5mm kaasutin kyseessä?.

Dellorto PHVA 17,5 veikkaan. Saman tietolähteenä toimivan Haynes-kirjan mukaan 80 kuutioisessa Typhoonissa on alunperin suutin kokoa 62. Jos niin on, niin suutin kokoa 70 on jo yli 10% alkuperäistä suurempi. Riittänee useimmissa tapauksissa, mutta nythän emme tiedä mitä muutoksia kysymyksen aiheuttaneeseen skootteriin on tehty.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

aleksis96

Asensin tupakansytyttimen skootteriin ja mietin tässä pitäisikö pistää sulake väliin?

Partanen

Riippuu siitä mistä otit virran. Jos otit piuhasta mikä on jo sulakkeella suojattu, niin ei suurta hätää. Jos taas otit virran suoraan akulta, niin ehdottomasti sulake, ja mahdollisimman lähelle akkua. Jos et laita sulaketta, voi tulipalon sattuessa vakuutusyhtiö kieltäytyä korvaamasta, jos tulipalo aiheutui oikosulusta.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003