Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

User

No ei sitä täysillä kierrätetä lämmityskäytössä, hajoaa vielä....

Jorma75

Siis hirtää jos aluksi liikenteessä ahaa kaasu pohjassa

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 23.06.13 - klo:17:23
Ongelmaa pukkaa..

Nyt on vaihdettu uuteen käytettyyn baotianiin 72cc sylinteri ja putsattu kaksi eri kaasaria, mutta ei oikein käy hyvin. Eli starttaa hyvin(molemmilla kaasareilla, toisessa 85 ja toisessa 92 suutin), reagoi kaasuun alussa, mutta ei ota pitemmän päälle kierroksia ja vähän aikaa kaasua runkatessa sammuu kokonaan eikä enää lähde sitten käyntiin. Olen tsekannut suht kaikki paikat. Skode alkuun liikkuikin hiukan, mutta nyt en enää kehtaa lähteä ajamaan, kun kuitenkin hyytyy. Bensaa tulee hyvin, suodatin on täysi koko ajan. Missä voisi olla...
Voisikohan vuosien seisomisen jälkee irrota paskaa "linjoista" vai ilmavuotoa. Mites voiko olla esim venttiileissä tai ajoituksessa? Voiko se edes käydä jos ajoitus pielessä tai välykset metsässä? Jotain tippiä, niin osaan antaa hoitoa oikeaan paikkaan..

Askel numero kaksi.

Skode lähti käyntiin. Säädöt ei ole vielä kohdallaan, mutta romu käy.
Ongelmia kuitenkin on paratiisissa...
Skodea siis ei ole köytetty moneen vuoteen ja nyt kun sain käyntiin niin pitää jollakin kierroksilla metallista valitusta variaattorin puolella. Variaattori on kuitenkin käyty tsekkaamalla läpi ja öljyt on uudet.
Toivottavasti ei ole laakereissa?
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 01.07.13 - klo:22:07
Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 23.06.13 - klo:17:23
Ongelmaa pukkaa..

Nyt on vaihdettu uuteen käytettyyn baotianiin 72cc sylinteri ja putsattu kaksi eri kaasaria, mutta ei oikein käy hyvin. Eli starttaa hyvin(molemmilla kaasareilla, toisessa 85 ja toisessa 92 suutin), reagoi kaasuun alussa, mutta ei ota pitemmän päälle kierroksia ja vähän aikaa kaasua runkatessa sammuu kokonaan eikä enää lähde sitten käyntiin. Olen tsekannut suht kaikki paikat. Skode alkuun liikkuikin hiukan, mutta nyt en enää kehtaa lähteä ajamaan, kun kuitenkin hyytyy. Bensaa tulee hyvin, suodatin on täysi koko ajan. Missä voisi olla...
Voisikohan vuosien seisomisen jälkee irrota paskaa "linjoista" vai ilmavuotoa. Mites voiko olla esim venttiileissä tai ajoituksessa? Voiko se edes käydä jos ajoitus pielessä tai välykset metsässä? Jotain tippiä, niin osaan antaa hoitoa oikeaan paikkaan..

Askel numero kaksi.

Skode lähti käyntiin. Säädöt ei ole vielä kohdallaan, mutta romu käy.
Ongelmia kuitenkin on paratiisissa...
Skodea siis ei ole köytetty moneen vuoteen ja nyt kun sain käyntiin niin pitää jollakin kierroksilla metallista valitusta variaattorin puolella. Variaattori on kuitenkin käyty tsekkaamalla läpi ja öljyt on uudet.
Toivottavasti ei ole laakereissa?
Ketjuspämmiä...
Sain paikannettua tuon metallisen äänen kytkimeen. Kone käu nätisti niin kauan kunnes käännän kaasua ja veto ottaa..
Tulisiko nyt jotain tippiä? Kytkin on minulle täyttä hepreaa, mutta vaihto-osia löytyy kyllä...
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

ramba

Vaihda koko kytkin jos varaosia löytyy...
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

pekpel

Aja nyt ensin vaikka sata kilsaa..
Jos on kerran seissy noinkin kauan niin menee hetki että osat oppii taas olemaan oikeissa hommissaan..

Jos se ei ole oikeesti rikki niin miksi korjata vain oiretta jos ei kerran vikaakaan ole ?
Kysyn vaan...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

crusnik

mahdollista saada kuva baotian fuden seos- ja tyhjäkäynnin säätöruuvien paikoista? mulla ei yhtää raksuta missä ne on :/ ..vm 07 ja BT49QT-7
niin ja varmistus, että kohokammion poistoletku tms onkaan, siinä vieressä oleva noin kullan värinen talttapäällä pyöritettävä "ruuvi" on se tyhjennysruuvi jonka pitää olla kii (btw kuinka tiukkaan se on väännettävä)?

-Zone-

#817
Lainaus käyttäjältä: crusnik - 04.07.13 - klo:21:13
mahdollista saada kuva baotian fuden seos- ja tyhjäkäynnin säätöruuvien paikoista?

Tyhjennysruuvi kiristetään vain sen verran, ettei vuoda. Ei yhtään enempää.

crusnik

kiitos  ^_^  ..se kullan värinen ruuvi onkin seosruuvi - joka on hyvä olla montako kierrosta ruuvattuna auki? en siis löytäny tyhjennysruuvia, viel ainakaa.. letkun päässä sellaista ei oo eli sen ois oltava sit siinä letkun lähettyvillä jossain? mitä oikeastaan etin tuolt? joudunko ottaa kaasarin irti jotta sen nään?  :o 

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 04.07.13 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: crusnik - 04.07.13 - klo:21:13
mahdollista saada kuva baotian fuden seos- ja tyhjäkäynnin säätöruuvien paikoista?

Tyhjennysruuvi kiristetään vain sen verran, ettei vuoda. Ei yhtään enempää.

-Zone-

Ei kaikissa sitä tyhjennysruuvia olekaan. Mulllakin on yksi sellainen kohokammion pohja.

Seosruuvi vaikuttaa vain ja ainoastaan tyhjäkäyntikierroksilla. Säätökin on helppoa, eli kun moottori on normaalilämpöinen, etsit tyhjäkäyntiruuvilla kohdan jossa moottori käy pienintä mahdollista tyhjäkäyntikierrosta. Eli kierroslukua jossa moottori juuri ja juuri jaksaa pysyä käynnissä. Nyt haet seosruuvilla kohdan, jossa moottori käy suurinta kierroslukua, jonka jälkeen säädät tyhjäkäynnin sopivaksi. = Seosruuvin säätö on tehty.

ramba

#820
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 04.07.13 - klo:03:01
Aja nyt ensin vaikka sata kilsaa..
Jos on kerran seissy noinkin kauan niin menee hetki että osat oppii taas olemaan oikeissa hommissaan..

Jos se ei ole oikeesti rikki niin miksi korjata vain oiretta jos ei kerran vikaakaan ole ?
Kysyn vaan...

Ajetaan kunnes posahtaa vai miten se meni. Ehkä kannattaisi äänen aiheuttaja selvittää ennenkuin lähtee liikenteeseen..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

jontten

Mitenkä skootterin takapyörän saa irti kun se on sillai vaan yhellä pultilla kiinne? :D Kokeillu vääntää käsin avaimella mut avain meni hajalle.. onko näissä oikeen vai vasenkätiset kierteet ja mitenkä sais irti? (luultavasti koskaan ei oo avattu). Ja sitten toinen, mistä tietää onko skootterissa ilma vai vesijäähdytys? :D Ja skootteri on suzuki katana vm -99

Coastside

Sen saa vahvalla vääntövarrella ja hylsyllä vääntäen tarpeeksi pitkällä jatkovarrella vastapäivään. Pyörän saa lukittua jarrulla ja laudalla jonka sitoo usealla kierroksella hihnaa takapyörään ja seisoo laudalla kun vääntää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Jeps. Lujaa oli täälläkin kiinni.


Ylin kuva: Rengas sidotaan kuormansidontaliinalla patikkaan kiinni (kuvassa tosin lauta, mutta kunnon 2X4 suotavampi). Eikä varmasti pyöri rengas mikäli vielä seisot patikan päällä. Hylsyyn T-väännin ja metri putkea jatkovarreksi + Kaikkein painavin kavereista kutsutaan yllättäen kylään. ;)
Keskellä ja alakuva: Tein penskojen mopotallille yläkuvaa astetta kestävemmän työkalun hommaa varten.

konenikkari

#824
Vaihtoehtoinen ratkaisu ko. ongelmaan on ns. mutterimopo, alias iskuväännin.
Käy lähimmällä rengasfirmalla ja pyydä heitä edes vähän löysäämään mutteria.
Mutta muista, ehdottomasti, ettet anna niiden pistää mutteria takaisin kiinni.
Niillä kun ei ole iskuvääntimen säädöissä kuin yksi asento.
Muista ennen pyörän irroitusta löysätä täysin takajarru, niin pyörä irtoaa helpommin.
Tosin kyllä tuo edelläkuvattu inkvisiition jatkovarsikin, kotioloissa toimii ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)