Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Daywalker-75

Ongelmaa pukkaa..

Nyt on vaihdettu uuteen käytettyyn baotianiin 72cc sylinteri ja putsattu kaksi eri kaasaria, mutta ei oikein käy hyvin. Eli starttaa hyvin(molemmilla kaasareilla, toisessa 85 ja toisessa 92 suutin), reagoi kaasuun alussa, mutta ei ota pitemmän päälle kierroksia ja vähän aikaa kaasua runkatessa sammuu kokonaan eikä enää lähde sitten käyntiin. Olen tsekannut suht kaikki paikat. Skode alkuun liikkuikin hiukan, mutta nyt en enää kehtaa lähteä ajamaan, kun kuitenkin hyytyy. Bensaa tulee hyvin, suodatin on täysi koko ajan. Missä voisi olla...
Voisikohan vuosien seisomisen jälkee irrota paskaa "linjoista" vai ilmavuotoa. Mites voiko olla esim venttiileissä tai ajoituksessa? Voiko se edes käydä jos ajoitus pielessä tai välykset metsässä? Jotain tippiä, niin osaan antaa hoitoa oikeaan paikkaan..
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

latromster

Kuinkahan vaarallista on, kun venttiilikopan päältä tipahti kampiakselin ja venttiilikoneiston päälle minimaalinen määrä hiekkaa? Vaikea sitä on saada pois, kun ei näe niin vaihdoin 5 km jälkeen öljyt ja seuraava vaihto 200 km päästä. Varaosia löytyy, niin ei ole kuitenkaan niin vaarallista. Moposkootteri on kiinan 4T.

konenikkari

Voi kumpa tietäisit, mitäkaikkea on löytynyt ensihuollolloissa karkeasuodattimesta ;)
et olisi ollenkaan huolissasi pienestä "asennushiekasta" :o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Juissi

Noi kannattaa pestä ja kuivata vaikka paineilmalla ennenkun avaa, niin välttyy lähes kokonaan "asennushiekalta" ja muultakin semisti huonolta voiteluaineelta.  :D
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

latromster

Jarrunestesäiliön toinen ruuvi jumittaa ja nesteen pintaa ei näy. Miten tuon ruuvin saisi auki? Kantaa on vielä mutta vähän kärsinyt, kun yritin vääntää auki.


konenikkari

Tee siehen uusi kanta.
Lyö ensin suoraan ruuvin päähän esim. 3/8 jatkopalikalla.
Lyö seuraavaksi varmasti ko. ruuviin tarkoitetulla ruuvauskärjellä.
Avaa ko ruuvi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

En suosittele. Jarrunestesäiliö on melko haperoa silumiinivalua ja pultti on kovempaa tavaraa, niin ei musta hyvä juttu lyödä sitä pulttia pitkittäin. Ennemmin vaikka dremelillä ja katkaisulaikalla yrittäis tehdä sille ruuvarille uutta kantaa.

konenikkari

Minäkään en suosittele, availen vain noita ruuveja, päivittäin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Ota ruuvin paksuinen poranterä. Poraa kohtisuoraan kunnes kanta irtoaa muttei yhtään enempää jotta saa pihdeillä otteen jämästä. Siihen paikalle käy tavallisellakin kannalla oleva.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

latromster

Kiitos vinkeistä. Työkalujen puutteessa sahasin ruuvin kulmaan ja löin voiveitsen avulla niin sain ruuvin pyörimään eikä mitään hajonnut. Yllätys oli melkoinen, kun nestettä oli ylärajaan asti mutta se näytti melko samealta. Pitää joskus vaihtaa.

Jorma75

Elikkäs mulla olisi sellainen ongelma ,että mun skootteri (solifer xtr50 4t) kulkee aina aluks noin 20-30 ja sitten jonkun aikaa ajettuani rupee kulkee iha normisti oisko kellään tietää miksi lämpeeminen kestää näin kauan? Koska joskus joutunut ajamaan jopa yli kilometrin ennen norm nopeuksien saavuttamista.

-Zone-

Lähdetkö heti liikkeelle kun moottori käynnistyy?
Jos vastaat kyllä, niin johtuu ihan vaan siitä että automaattiryypyn päältä poismenoon kestää aina oma aikansa.

Coastside

Lämmityskäyttö pitentää moottorin kestoa ja se sujuu parhaiten paikkallaan hieman kaasutellen. Moottori lämpenee hitaasti ja ohivirtaus on vähäistä ja öljy leviää kaikkialle. Suoraan ajoon lähtiessä kuorimittaa konetta usean kilowatin lämpöteho.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jorma75

Lämmitelen mopoa paikallaan ja lähden vasta sitten liikkeelle. Kaasu hirtää melko useasti jos pitää täysillä