Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Kinkster

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 20.06.13 - klo:13:03
Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 20.06.13 - klo:09:50
Entä onko normaalia jos etupää woblaa/vatkaa hieman jos ajaa asfaltilla jossa on lumenaurauksesta jääneitä uria. Jos ei ole niin mitä asialla pitäisi tehdä?

Tsekkaa ainakin eturenkaan ilmanpaine. Itseltäni loppui "jukertelu" samantein. Eikä ollut paljon alempi paine...

Pitääpi laittaa vähän reilummin painetta sinne renkaaseen. Nyt olen koittanut 1,5-1,8 paineilla, muistaakseni.

Kone

Miks 550-600 rattijuoppoa ajaa humalassa? (ne jotka jää kiinni. Onhan niitä muuten enemmän) Eli näinä juhannuspäivinä to-su jää 150 rattijuoppoa päivittäin kiinni.

Miksi ajaa humalassa?

Juissi

Tyhmyydestä:

-Kännissä ajatellaan ettei se haittaa.
-Ei uskota jäävänsä kiinni ja kun ei jääty kiinni jatketaan matkaa/ajetaan uudestaan.
-Säästetään rahaa kun ei oteta taxia.
-On mukava ajella kännissä ja on hankala saada kyytiä muuten.

Kaikkiin noihin on helpot ratkaisut mutta ihmiset keitä tunnen ja ovat kännissä ajelleet (mm. oma isä) kertoili tollasia.
(Lähti spontaanisti kerran hakemaan autolla savustuspuruja huoltsikalta hirveessä kännissä, kun ei malttanut odottaa että saunon loppuun ja vien. Otti avaimet taskusta ja lähti mun autolla. Soitin kytät perään, eivät ehtineet, kun ukko oli takas, ei saanu sakkoja).
Nyt jo kuollut ukkeli, yllättäen viinaksiin.
Keltasena lähti kun hunajameloni.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Coastside

Lähtijöitä on kolmea sorttia: "Otin vain vähän ja siitäkin on aikaa". Määrä voi olla pieni tai aika reipas. "Matka on lyhyt enkä voi jäädä kiinni täällä kun ei ne ratsaa. Pitää saada röökejä". "Siis olenko minä ajanut humalassa vai?" Muistamattomassa reflekseillä liikkeelle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 20.06.13 - klo:19:41
Lähtijöitä on kolmea sorttia: "Otin vain vähän ja siitäkin on aikaa". Määrä voi olla pieni tai aika reipas. "Matka on lyhyt enkä voi jäädä kiinni täällä kun ei ne ratsaa. Pitää saada röökejä". "Siis olenko minä ajanut humalassa vai?" Muistamattomassa reflekseillä liikkeelle.

Ja sitten kun se pieni lapsi sattuu tulemaan eteen kännikuskilla ja kuolee/vammautuu. On elämä pilattu, niin kuskilta kuin viattomalta lapselta.. Toiset tosin puolustautuu sillä, etteivät nähneet,eivät nähneetkään ohranjyvä silmissään. Olen yhden lapsen saattanut hautaan kännikuskin tekojen takia,enkä ymmärrä moista huumoria.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

khaosaming

Täällä Thaimaassa on tuiki tavallista mennä baariin Honda Wavella ja tulla sieltä pois. Kämpillä istuessa, jos Chang-kalja loppuu, hyppään Waven selkään ja haen lähiputiikista lisää. Ei kaikki känniajo ole kolmen promillen humalassa, eikä ajotaito häviä olemattomiin neljästä pullosta olutta.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Juissi

Mä ainakin käsitin kysymyksen, että miksi ajaa kännissä, eikä kolmen kaljan jälkeen pienessä hutikassa?
Toi rajanveto selvä-pieni maisti-humala-känni-sammunut-kuollut on aika hankalaa, eikä sitä varmaan tässä haettu?

Toisin sanoen vastasin siihen, miks ajella pää jäässä, itsekkin voisin siiderin jälkeen lähteä autolla kauppaan, mutten kymmenen jälkeen.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

khaosaming

#787
Lainaus käyttäjältä: Juissi - 20.06.13 - klo:20:17
...itsekkin voisin siiderin jälkeen lähteä autolla kauppaan, mutten kymmenen jälkeen.
-----------
Noinhan sen pitäisi mennäkin normikansalaisella. Suomessa voi kuitenkin selvin päin ajaa lapsen päälle melkein ilman seuraamuksia. Turhaa hurskastelua (toiselta kirjoittajalta) vedota tähän (lapseen), kun monet autoilijoista eivät vesiselvänäkään reagoi mihinkään poikkeavaan tahi esteeseen tien päällä, vaan päästelevät kiskoilla omaa mukavaa vakionopeuttaan. Liikenteessä pitää koko ajan tarkkailla mitä tapahtuu ja jättää puhelimen räpläys sun muut sijaistoiminnot pois.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

A_sentaja

#788
Tarkennan  siis hieman, ei ole väliä kuinka monta kaljaa,siideriä olet ottanut kun ajat jonkun yli. Olit selvä tai maistissa on syyllisyys kuitenkin omalla kontollasi. ja se että yleensä poliisikuulustelussa asianomainen puolustautuu sillä ettei nähnyt on jo vamma sinänsä. On ihmisiä jotka ajaa selvinpäinkin toisen yli ja pakenee,mutta kännikuskin selitys on se kaikkin ontuvin. "otin mutten mieleltäni ollut humalassa... Selvä kuski pakenee raukkamaisuuttaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

khaosaming

#789
Minäkin tarkennan hieman. On olemassa esitys promillerajan alentamiseksi (Ruotsin mallin mukaan kai) pyöreään nollaan. Noista vajaasta 600 kiinnijääneestä valtaosa on ajokuntoisia, mutta 0,5 promillen raja tekee heistä rikollisia. Entä jos raja olisikin 0? Promilleraja ei kosketa näitä urpoja, jotka ajelevat raskaassa humalassa, koska he eivät piittaa mistään (ehkä ajoneuvon takavarikointi auttaisi). Alentamalla rajaa tehtäisiin entistä useammista normikansalaisista rikollisia. Sitä en hyväksy.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 20.06.13 - klo:20:58
Minäkin tarkennan hieman. On olemassa esitys promillerajan alentamiseksi (Ruotsin mallin mukaan?) pyöreään nollaan. Noista vajaasta 600 kiinnijääneestä valtaosa on ajokuntoisia, mutta 0,5 promillen raja tekee heistä rikollisia. Entä jos raja olisikin 0? Promilleraja ei kosketa näitä urpoja, jotka ajelevat raskaassa humalassa, koska he eivät piittaa mistään (ehkä ajoneuvon takavarikointi auttaisi?). Alentamalla rajaa tehtäisiin entiustä useammista normikansalaisista rikollisia. Sitä en hyväksy.

aivan totta, ja henki on heille kännikuskeille halpaa,kunnes sattuu omalle kohdalle,tosin tuskin katuvat silloinkaan..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

oskuk

En olisi ajanut kännissä jos olisin ollut selvä, mutta kännissä taas ei paljoa huomaa -että toki ajoin huonosti ja kolarin kun olin kerran kännissä. Mutta vain vähän. Ei olisi pitänyt ajaa kolaria, koska ajoin siihen saakka hyvin ja tarkkailin ympäristöäni enkä edes puhunut puhelimeen. Vedin lähtiessä'ni rajan siihen että osaan. Ja osaankin. Kännissä vain on vähän kuin olisi kännissä...sillai etevä.

Juissi

Yleisempi ongelma tuntuu olevan uudet puhelimet, joita pitää hiplata että ne toimii.
Usein, siis päivittäin, näkee kun ihmiset ajaa ihan miten sattuu, kun samalla kirjotetaan tekstaria tms.
Entisillä puhelimilla ainakin ite osasin kirjottaa katsomatta.
En tiedä onko ongelma puhelinmalli riippuvainen, mutta ainakin yleisempää kun ennen.
Ja varmasti yleisempää kuin ratti/tankojuoppous.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

V_T_E_C

Miten keeway matrix skootterin takavariaattorin lautaset saa irti toisestaan?
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

-Zone-