Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Skodesetä

Kiitos infosta. Tilaan 2t sähköt varakoneeseen.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.05.13 - klo:17:19
Eli 2T moottorin ennakko on yleensä vakio.
Jos tarkkoja ollaan, niin ei ole sitä olleet enää miesmuistiin. Jossain pappatuntsien kärjellisissä sytytyksissä oli vielä kiinteät ennakot.
Muuttuvat ennakkokäyrät on pitkään olleet käytössä jo 2T mopoissakin. Tässäpä muutama ennakkokäyrä kevaripuolelta ja vaikka motit onkin valun suhteen sukua keskenään, niin ennakkokäyrät poikkeaa jo huomattavasti vaikka esimerkkimoottorit periaatteessa tismalleen samoja ovatkin. Pelkkä pakoputki jo vaikuttaa moottorin ihanne-ennakkoon paljon. http://img163.imageshack.us/img163/5774/courbetzr4fltdr4fu9ssretm8.jpg Vapaastihengittävän 4T moottoreiden ennakoista nuo poikkeaa selvästi, mutta turbomalleissa ennakkokäyrät muistuttaakin jo enempi kuvan kaltaisia.

konenikkari

#738
Mainitse yksi 2T 50cc moposkotu jossa on tarkoituksella tehty syttykartta.
Suosittelet siis skodesedälle 4T syttylaitteiden käyttämistä?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

#739
Jonway varriorista viimeksi siis mittasin stroboskoopilla kun ex työkaverin jontikkaa virittelin. Ennakkokäyrää en kokonaan muista kun siitä on vissiin jo 3 vuotta mutta kyllä se veti sinne 4-5 asteen hujakoille siellä liki 12 000 rpm. Yli 20 astetta se oli siellä 4000 rpm hujakoilla. CDI boksihan siihen vaihdettiin CPI mallista kun jontikan oma oli rajoitettu, eli CPI:n boksista tarkemmin ottaen mittasin ne ennakot.
Ja en siis todellakaan suosittele, kun vapaasti hengittävän 4T koneen sytkäennakkohan on erilainen kuin 2Tn. Ja jos luet lisää sanomaani uudelleen ajatuksella, niin 4T turbokoneissa käytetään enempi tuollaisia 2T tyyppisiä syttykarttoja.

konenikkari

Niin ja turbokoneistahan puhui alottajakin, pöh.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

ugh. Ei vissiin olisi pitänyt edes ohimennen sanoa samaan juttuun halaistua sanaa turbokoneiden sytytyskäyristä.  >:(

konenikkari

#742
No mielellään, ei.
Varsinkaan kun keskustellaan 4T moposkotun sähkölaitteiston soveltuvuudesta 2T moposkotuun.
4T skotuista olen mitannut yli 40 asteen ennakoita n. 12000 kierroksilla.
Mitenkähän tuon ymmärtää 2T kone.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

latromster

#743
Mikähän on, kun DC -sähköillä olevaan vuoden 2009 Solifer XTR 50 exporttiin on tullut sellainen vika, että pitkien ajosiivujen jälkeen pitkät valot ovat alkaneet palaa itsekseen silloin, kun normivalo on päällä. Kytkin ei vaikuta. Laittaa itse pitkän valon päälle ajovalon rinnalle, kun on ajanut jonkin aikaa. Omituista.

Lisäinfoa: latausjännite on 15 V!!!, kun kierrokset ovat 6000 rpm. Siinä 4-5 k rpm on sopiva mutta kierrosten mukana nousee. Tuo jännite on varmaan tavallista nopeammin polttanut nuo lamput. No, pitää ottaa ledilamppu mukaan ja patentoida se ajovaloksi, jos menee pimeäksi ajo.

pekpel

Joku liitin tai johto lämpenee ja alkaa "kusta lirittää" sähköä läpi..
Katoppas ne valojen piuhat / liittimet, onko missään sulanut yhteen..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Kyllä se 15 vielä kiinalaisiin toleransseihin menee mutta yli ei saa mennä ja jos se lataa täysillä, sitä taitaa mennä harakoille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.05.13 - klo:19:23
Mitenkähän tuon ymmärtää 2T kone.
Detoo ja rajusti aivan varmasti kun 2T moottorissa puristussuhdehan ei ole mikään vakioarvo, vaan siihen vaikuttaa pakoputki joka nostaa sylinterin alkupaineita kun piippu toimii viritetyllä kierrosalueellaan. Ei siis tosiaankaan suositeltavaa tunkea 4T sytytyskäyrää 2T motille.

konenikkari

Niin, resonanssi pakoputki on 2T moottorin "turbo".
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pekpel

Johtosarjahan menis pikku tarkistuksin ja muutoksin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Skodesetä

Honda X8R-S 50 (2t). Varinkoppa kuuma, kuin kiuas. Tein sopivat tuuletusreiät ja rupesi pelittämään paremmin. Eli aluksi kiihtyy ja toimii niinkuin pitää, mutta varttitunnin päästä alkaa teho hiipumaan. Kaasutin 17,5mm, suutin 95, vaahtoilmasuodatin, tehoputki. Bensa 5% sekoitettuna tankkiin. Ei ilmavuotoja. Voiko olla, että pääsuuttimen koon muutos poistaisi tämän ongelman?
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.