Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Coastside

Jos joku ei valmista muuntosarjaa on sen teko työlästä. Koeta painaa satulaa kun avaat lukkoa. Jos ei auta niin vaijeri vain esille ja vedät. Aloita avaimen päästä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Ei vaijeriryypyn teko paha rasti ole,edellyttäen että kaasarista saa vaijerin vedettyä. Kaasuvaijerin viertä vaan vetää ja sopivaan kohtaan stongaa tai jalkatilaa namiskuukkeli kiinni. Tuohon satulan lukitukseen ei taida auttaa kuin purkuoperaatio,jotta vaijerin saa rasvattua. Itse aikanaan ratkaisin vastaavan ongelman katkaisemalla vaijerin penkin takaa, ja tekemällä siihen vetolenkin. Penkki aukesi aina nätisti ja vetolenkin voi piilottaa penkin alle,jotta sivulliset ei huomaa... :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

V_T_E_C

#647
Mikä mahtaisi olla keewayssa vikana kun varin hihna rupeaa luistamaan kun kone lämpeää?? Hihna on melkein uusi(804mm pitkä)
Vika ilmeni kun olin ajelemassa +50km siivua.
Hihna on hyvän näköinen

tekniikkaa
-prikka pois, 4,5g rullat, naraku sylinteri porattu viimeiseen ylikokoon n.55cc
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

A_sentaja

Oletko varma,että hihna luistaa..vp jousi siellä säätää luistoa.. ;) Vai onko sinulla kevlarhihna,se vaatii tehoja ja lämpöä toimiakseen kunnolla.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

ramba

Hihna on liian pitkä.. Näissä kuuluu olla 788 hihna, leveys taisi olla 17mm. Mullekin yritti liikkeessä myydä väärää hihnaa ja tiedän ettei toimi sillä kunnolla koska on kokeiltu :o
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

V_T_E_C

hihna on toiminut 1000km moitteettomasti

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 26.03.13 - klo:20:30
Oletko varma,että hihna luistaa..vp jousi siellä säätää luistoa.. ;) Vai onko sinulla kevlarhihna,se vaatii tehoja ja lämpöä toimiakseen kunnolla.

Variaattorista kuuluu samanlainen ääni kun jostain vanhoista autoista missä on tuulettimen hihna löysällä.

hihna on tollanen(edellinen omistaja on asentanut)
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-keeway-hurricane-tahtinen-variaattorinremmi-dayco-kevlar-keeway-generic-p-7446.html
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

ramba

Miksi ihmeessä nämä kaupat myy tuota hihnaa sopivana, etuvarissa se ei laskeudu tarpeeksi alas ja takavarissa taas ei painaudu tarpeeksi syvälle.. 17mm leveä on ainut mikä toimii, pituus voi olla vähän pidempi.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

latromster

Pitääkö öljytikku ruuvata pohjaan asti vai ottaa huulilta? Mulla meni öljynvaihdon jälkeen 0,65 l öljyä ja tikku näyttää huulilta puoleen väliin.

Coastside

#653
Täysin tyhjään koneeseen menee 1 L ja öljynvaihdossa 0.9 L Helpointa tarkistus on ruuvaamatta. Niin kauan kuin tikku kastuu skode keskituella, pian käynnin jälkeen, on öljyä tarpeeksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

purgiaali

Suunnilleen 0,6 L riitti nostamaan pinnan tikun puoleenväliin "huulilta" mitattuna, kun toissapäivänä suodattimen tulpasta kymcon öljyt valuttelin.

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: latromster - 27.03.13 - klo:09:38
Pitääkö öljytikku ruuvata pohjaan asti vai ottaa huulilta? Mulla meni öljynvaihdon jälkeen 0,65 l öljyä ja tikku näyttää huulilta puoleen väliin.
Kaikkien todennäköisesti oikeiden vastausten jälkeen kysyn kuitenkin että mistä laitteesta on kyse?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

konenikkari

#656
Skootterin nelitahti moottoreista...todennäköisesti  ;)
Joissa ei sitä tikkua tarvittais ollenkaan, sehän näkyy se öljyn pinta siitä täyttöreiästä paljain silmin katsoessa  :D
Jos ei reiässä näy öljyä, on sitä syytä lisätä.
Jos sen sijaan öljyä valuu ulos reiästä, on syytä vähän imeä pois ::)
Kaikissa laitteissa joissa on kierteellä varustettu mittatikku
tikkua ei kuulu kiertää kierteelle, mittaustapahtumassa.
Tärkeämpi sensijaan on käyttöojeen ohje:
"Tarkista aina ennen ajoonlähtöä öljyn pinnankorkeus" ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

ramba

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.03.13 - klo:17:21
Kaikissa laitteissa joissa on kierteellä varustettu mittatikku
tikkua ei kuulu kiertää kierteelle, mittaustapahtumassa.

Kyllä tarvii mankissa ja sen kopio moottoreissa. ;)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Skootteri1

Eilen kun aloitin ajokauden niin ennen ajoon lähtöä huomasin että koteloon missä kaasvaijeri menee kaasukahvaan (eli missä siis startti ja valokatkaisijat) niin sen pohjasta olevasta reiästä pilkotti ruuvi ilmassa. Kokeilin sormella sitä mutta sujahti sitten sinne takaisin. Eli tarviiko tuota nyt sitten purkaa ja ottaa selvää mikä ruuvi siellä nyt irrallaan pyörii? En ainakaan ole huomannut kaasukahvan toiminnassa mitään eroa esim. viime syksyyn/kesään verratessa.

pekpel

Lähtisitkö lentsikalla lentään jos joku irtonainen osa pyöris ohjauslaitteitten likellä ??

Jotenkin ihmiset ei tajua että henki on ihan yhtä höllässä pienkoneella lentämisessä ja mopolla ajamisessa..
Ja silti lentämällä kuskeja kupsahtaa vähemmän....
Kumma juttu on tää..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..