Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Coastside

Pankaa isompi pääsuutin ja antakaa lämmetä pari minsaa ennen ajoa, niin kone kestää kauemmin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

latromster

Miten vakiokantta pienempi puristussuhde vaikuttaa kiinan 4T:n tehoihin, kulutukseen ja kestävyyteen? Laitoin "72cc" kannen 72cc pytyn päälle ja toimii ihan ok. Kannen palotilan reunoja oli levennetty ilmeisesti sylinterin mittoja vastaaviksi. Ensihavaintoja: startti pyörittää kevyemmin, kuin 72cc:tä vakiokannella ja lämmöt ovat vain hieman korkeammat, kuin 50cc:llä.

pekpel

Liian kuumana jos meinaa käydä niin seokset on pikkasen laihalla..
Voipi ojentua neulan säädöllä..

Millainen tulppa oli, siitähän se koneen oikea toiminta katellaan ??
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

megaman

Hei, onks kukaan tunkennu mopoa talviteloille ahtaaseen varastoon ja käyttänny talven aikana siten, että paisarin päästä letku ovesta pihalle? Ei viittis koko varastoa savustaa. Jos nyt alkaa kunnon talvi, niin varmaan pari krt. pitää talven aikana käyttää. :D  Vai tykkääkö 2T pienkone moisesta 2 metrin lisäpillistä huonoa?

Mulla oli joskus museoauto pienessä tallissa ja sitä käytin pari kertaa talvessa niin, että letku meni seinästä läpi pihalle.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

pekpel

Lainaus käyttäjältä: megaman - 28.11.12 - klo:00:18
Hei, onks kukaan tunkennu mopoa talviteloille ahtaaseen varastoon ja käyttänny talven aikana siten, että paisarin päästä letku ovesta pihalle? Ei viittis koko varastoa savustaa. Jos nyt alkaa kunnon talvi, niin varmaan pari krt. pitää talven aikana käyttää. :D  Vai tykkääkö 2T pienkone moisesta 2 metrin lisäpillistä huonoa?

Mulla oli joskus museoauto pienessä tallissa ja sitä käytin pari kertaa talvessa niin, että letku meni seinästä läpi pihalle.

Joo, on tehty ja toimii..
Kunhan et huudata tuntia enempää, niin ei haittaa  ;D
Ja silloinkin tuleepi enämpi naapurien sietokyky täyteen kuin koneen..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

On lämmitetty talliakin autolla, letku ulos ja tyhjäkäyntiä käymään. Letkun lisävastus ei tunnu vielä missään, mutta on oltava ehdottoman varma ettei tule häkää mistään, vaikka takaisin sisälle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

megaman

Jeps, taitaa 5-10 minsan lämmittelyt riittää mainiosti...

Minkälaisille pakkasille teoriassa tollanen tuoreöljyvoitelusysteemi pelaa, jos säiliössä on täyssynteettiset öljyt?
Tarkoitus ei ole toki kiusata paukkupakkasilla mopedia... :)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

ramba

Yli -30 kelissä vielä menty ilman mitään ongelmia.. Suomessa ei taida niin kylmä tulla että öljyt jämähtäisi.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

tommi

Mulla oli skode sisällä huoneistossa koko talven. Vedin letkun ikkunan kautta ulos. Käyttelin konetta varmaan kymmeniä kertoja talven aikana. Keväällä oli ainakin kaksi litraa vettä äänenvaimentimen sisällä  :o

Olisi hyvä saada vedettyä se letku lattiaa pitkin ulos ettei tiivistynyt höyry pääse valumaan takaisin putkeen. Jos käyttelee konetta vain muutaman kerran niin ei varmaan mitään ongelmaa.


Samppa

Juuri näin. Itsellä kanssa kokemuksia veden kertymisestä. Nyt onnistuu käyttely hyvin, kun tallin lattia on maatasoa korkeammalla eli letku viettää alaspäin ulos autotallinoven raosta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kone

Kävi insinöörikaveri kylässä. Olin just lähdössä ulos, niin jäi jutut kesken. Mutta vakavalla naamalla se kertoi mulle jotakuinkin näin.

Hänellä on skootterissaan 12 tuuman renkaat, jonka huippunopeus on n. 100km/h. Mutta, jos hän sais vaihdettua rengaskokoa 16 tuumaan, niin hänen skootterinsa kulkis about 130km/h. Ja renkaan levys pysyis samana.

Miten ihmeessä tämmöseen lopputulemaan päästään? :o




ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

harriveikko

No joo,tossa laskettiin vaan renkaan kehiä.Ei se todellisuudessa ihan kyllä toteudu,vaikka vierintävastuskin pienenee.Koneessakin tars olla sitä ruutia.Oma veikkaus on,wttä 12 tuumasilla sata,16 tuumasilla 110
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Kone - 08.01.13 - klo:14:53
Mutta, jos hän sais vaihdettua rengaskokoa 16 tuumaan, niin hänen skootterinsa kulkis about 130km/h. Ja renkaan levys pysyis samana.
Miten ihmeessä tämmöseen lopputulemaan päästään? :o
Mikäli tippaakaan muistetaan tekijä ilmanvastus, niin haaveeksi jää. Ilmanvastuksen merkitys on kuiteskin niin suuri. Nopeuden neliöön. (nopeuden kaksinkertaistuessa ilmanvastus nelinkertaistuu, mutta koska vastuksen kumoamiseen vaadittava energia määräytyy vastuksen ja nopeuden mukaan, pitää energia kasvaa 8 kertaiseksi)

kapeliuskani

Noista variaattorin öileistä.. Sivusilmällä oon lukenu, että variaattorissa ois oma voitelunsa. Onko   
näihin omalaatuisia öljyjä, vai käykö ihan normaali moottoriöljy? Ja kuinka usein nuo öljyt pitäis vaihrtaa/lisätä?
*Solifer XTR50 classic -06*